Un ensurt important va sacsejar la localitat de Puçol la vesprada d’aquest dimarts. Al voltant de les 17:00 hores, es va produir l’esfondrament d’una casa situada al carrer Sant Pere, un incident que també va afectar de manera directa la vivenda adjacent. Tot i l’aparatositat de la solsida, els serveis d’emergència van confirmar que no s’han hagut de lamentar danys personals.
Com a mesura de prevenció, un total de 25 veïns i veïnes de quatre edificacions properes han estat evacuats i, de moment, no poden tornar als seus domicilis per qüestions de seguretat.
Fins al lloc dels fets es van desplaçar dotacions de bombers dels parcs de Sagunt i la Pobla de Farnals, així com un sergent i un oficial del Consorci. A més, es va mobilitzatr la unitat UREC (Unitat de Rescat en Emergències i Catàstrofes) del Consorci de Bombers de València, especialitzada en estructures col·lapsades.
Després de realitzar les tasques d’assessorament i una valoració exhaustiva de l’immoble, els especialistes van determinar que no és factible realitzar cap intervenció d’apuntalament donat l’estat crític i la inestabilitat en què ha quedat la casa afectada.
En mans dels tècnics municipals
Un cop finalitzada l’actuació d’emergència i descartat el risc immediat de noves víctimes, la gestió de l’incident va quedat a càrrec dels tècnics de l’Ajuntament de Puçol. Seran ells els encarregats de decidir el futur de l’edificació i gestionar la situació de les famílies desallotjades que s’han vist obligades a abandonar casa seva.