9 d'Octubre - Generalitat Valenciana

ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Valencia > La Ribera Baixa
La Ribera Baixa

Optimisme sobre el futur de Ford a Almussafes per l’anunci de que la planta abastirà de motors híbrids a Europa

NULL
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 8:57 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado marzo 26, 2021
519 vistas
5 Min lectura
Compartir en:

NULL

La notícia es produeix dia després d’anunciar-se un Expedient de Regulació d’Ocupació que afectarà 630 treballadors

L’anunci que la factoria de Ford a Almussafes serà la planta europea fabricarà la pròxima generació de motors híbrids per al mercat continental, ha suposat una injecció d’optimisme en els sectors econòmics valencians, des dels sindicats fins al mateix Consell.

Després de la garrotada patida amb l’anunci d’un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) que suposarà un total de 630 acomiadaments plantejats per la companyia, l’Automobilística de l’oval també ha avançat l’augment de capacitat de la planta d’assemblatge de bateries a partir de 2022. Per a això ha confirmat una inversió addicional de 5,2 milions d’euros, després d’una inversió inicial de 24 milions anunciada al gener de 2020, amb la posada en marxa de la instal·lació al setembre de l’any passat.

Per a UGT, sindicat majoritari a la fàbrica valenciana, és «de vital importància haver aconseguit el motor híbrid que durant tant de temps veníem reclamant». «Encara que no resulte la solució definitiva, es tracta d’un pas molt important en aqueix camí per a guanyar el nostre espai en l’electrificació de Ford Europa».

«Per a alguns pot tractar-se d’una situació agredolça», admeten des d’UGT, però el sindicat veu «la botella mig plena», ja que aquesta adjudicació ha de servir perquè l’empresa mostre la seua voluntat de voler arribar a acords, ja que no trobarà en UGT «arguments o excuses» per a no aconseguir-los.

Davant aquest nou escenari, UGT torna a la taula de negociació sobre els acomiadaments amb ànim de «proposar solucions que permeten mantindre la pau social a la fàbrica»» i considera fonamental «aconseguir un acord que contemple el 100% d’eixides voluntàries».

Des de STM-Intersindical Valenciana, el seu portaveu Paco González ha valorat la «bona nova» que serà la planta d’Almussafes la que fabricarà els motors híbrids dels models per a Europa i ha volgut «felicitar» la plantilla per «convertir aquesta factoria en una de les millors del món».

González espera que la multinacional atorgue també nous productes per a les plantes de fabricació de vehicles que garantisquen el seu futur, més ara que es deixarà de fabricar el Mondeo. En tot cas, confia que els nous anuncis de la companyia permeten «reduir» la xifra de 630 acomiadaments plantats en el ERE i que «no hi haja ni un sol acomiadament traumàtic».

Per part seua, el portaveu de CCOO en Ford Almussafes, José Arocas, ha expressat la seua «alegria» per la inversió en motors, reclamada pels sindicats des de fa any i mig. Ara, exigeix que s’adjudique càrrega de treball per a les plantes de fabricació de vehicles, atés que a la fi de 2023 es deixaran de fabricar quatre models.

Finalment, el portaveu de CGT, Mariano Bosch, ha manifestat que és una «notícia positiva», a l’espera de conéixer l’abast de producció que comportarà i espera que servisca per a minimitzar l’impacte del ERE. També ha demanat que es garantisca càrrega de treball per a les plantes de fabricació de vehicles, «només de motors no vivim», ha advertit.

Ximo Puig «Extraodinariamente important»

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha considerat «extraordinàriament important» la decisió de Ford i creu que «la multinacional nord-americana mana senyals que es queda a Europa». «Si es queda, la planta d’Almussafes té garanties de continuïtat, això és el més important», ha assegurat el president.

Al seu judici, «l’automoció experimenta un moment de transició energètica molt important i es mira al vehicle elèctric amb tota la fortalesa, la qual cosa és important per a mantindre l’ocupació», al mateix temps que ha relacionat la decisió de Ford amb la iniciativa de l’Aliança Valenciana de les Bateries, presentada recentment.

Tags: Almussafes

Lo + leído

La Diputació de València destina 493.000 euros a un nou centre d’acollida d’animals per a la Ribera i la Safor

La Diputació de València ha donat un impuls decisiu als serveis comarcals i a les…

Torrent restaurará la Torre Medieval para abrirla como espacio museístico

El patrimonio histórico de Torrent se prepara para iniciar una nueva etapa. La Junta de…

À Punt estrena este domingo ‘L’herència invisible’, que abre con la Lonja de València y las bodegas de Utiel

À Punt estrena este domingo, 4 de octubre, a las 21.30 horas, L’herència invisible, una…

Otras noticias

Parque empresarial de Almussafes.
La Ribera Baixa

El paro se estanca en la Ribera Baixa en agosto mientras Cullera y Almussafes reducen sus desempleados

Por Toni Cuquerella
ribera baixa
La Ribera Baixa

El número de parados aumenta en 64 personas en la Ribera Baixa en un año marcado por el incremento del desempleo entre los jóvenes

Por Adrián Lupiáñez
Factoria Ford d'Almussafes.
La Ribera Baixa

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord Ford-Geely com un escut per a l’ocupació i les empreses auxiliars

Por Toni Cuquerella
Intervención del presidente del Gobierno, Pedro Sánchez, en el acto en la factoría de Almussafes.
La Ribera Baixa

Ford Almussafes asegura su futuro con el pacto de Geely y la prórroga del Mecanismo RED del Gobierno

Por Toni Cuquerella
Imagen del encuentro de los alcaldes municipalistas.
Comunitat ValencianaLa Ribera BaixaLa Vall d'Albaida

Ens Uneix y Unió Municipalista marcan músculo con 60 gobiernos locales y suman al alcalde de Almussafes

Por Toni Cuquerella
Almussafes, Uno de los municipios de la Ribera Baixa que ha descendido el paro en el mes de junio
La Ribera Baixa

La Ribera Baixa reduce su paro a 3.910 personas en junio gracias al descenso del 22,6% en Almussafes

Por Adrián Lupiáñez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?