La Diputació de València injectarà al voltant d’un milió d’euros a Almussafes en virtut d’un nou acord institucional signat este dilluns entre la vicepresidenta primera de la corporació provincial, Natàlia Enguix, i l’alcalde del municipi de la Ribera Baixa, Toni Gonzàlez. L’ajuda es destinarà a cofinançar de manera immediata tres grans línies d’actuació local: la creació de la nova seu per a la Policia Local, el cobriment de patis en col·legis públics i la remodelació integral del Parc Central.
L’anunci institucional s’ha formalitzat en un escenari polític clau per al municipi. Aquesta reunió en seu provincial es produeix només unes setmanes després de presentar-se de manera oficial el nou partit municipalista liderat pel mateix Gonzàlez a Almussafes, configurat sota la marca ‘Tot per Almussafes’ arran de la seua eixida definitiva del PSPV. La nova formació es va articular com una eina d’acció local independent després que el partit del qual va formar part durant dècades li obrira un expedient arran de dos denúncies internes per presumpte assetjament laboral i sexual, uns fets que l’actual alcalde va negar taxativament i va titllar de falsos, traslladant-se a governar en el Grup Mixt al costat dels seus regidors afins per defensar la seua honorabilitat des de l’alcaldia.
Els eixos de la injecció econòmica extraordinària
Durant la trobada, en la qual també ha participat el regidor de Seguretat Ciutadana i Obres, Jaime Wic, s’han desgranat els detalls dels projectes que rebran este suport milionari:
- Infraestructura de Seguretat: Es construirà una nova i moderna comissaria de la Policia Local en els terrenys de l’antiga cooperativa, els quals ja havien estat adquirits prèviament per l’Ajuntament.
- Millores Educatives: Es durà a terme el tancament superior i coberta de les zones d’esbarjo dels centres d’educació pública Almassaf i El Pontet, per tal de protegir l’alumnat de les inclemències del temps i augmentar la versatilitat lúdica d’estos espais.
- Espais Verds: Es prioritzarà com a primera mesura d’execució la reforma integral del Parc Central, el pulmó ecològic d’Almussafes, on es col·locaran també noves àrees de jocs infantils.
En declaracions posteriors a la trobada, Toni Gonzàlez ha volgut prioritzar la importància de les aliances de proximitat: «El municipalisme ha d’anar per davant de tot, i els que ens considerem municipalistes tenim clar que el vincle amb la Diputació és vital per a continuar millorant els nostres pobles i ciutats».
Gairebé tres milions d’euros totals en el Pla Obert
Esta nova partida específica d’un milió d’euros s’adicionará als fons que el municipi ja té compromesos en l’anomenat Pla Obert, el programa inversor global de 350 milions d’euros gestionat per la pròpia Natàlia Enguix sota la presidència de Vicent Mompó. Gràcies a este sumatori, Almussafes rebrà un total de prop de tres milions d’euros de part de la corporació provincial per a la millora estructural dels seus serveis i infraestructures locals durant l’actual període legislatiu.
En referència al Pla Obert, el consistori manté assignada una quantitat de 1.720.000 euros, el que es tradueix en 320.000 euros extra respecte als plans autonòmics anteriors. Segons s’ha confirmat, gran part d’estes obres es troben executades o en vies de finalització, com la millora de l’accessibilitat urbana, el cobriment del poliesportiu i la renovació del Parc de les Palmeres.
Per la seua part, la vicepresidenta Enguix ha conclòs posant en valor l’eficiència en la gestió urbanística d’Almussafes, reiterant que des de la Diputació «estem disposats a ajudar els alcaldes i alcaldesses que venen a proposar-nos millores per convertir en realitat eixos projectes».
