ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Economía

Ford planteja un altre ERTO fins a octubre a la factoria d’Almussafes i no preveu recuperar el torn de nit

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado junio 21, 2021
356 vistas
5 Min lectura
Compartir en:

NULL

Des d’UGT, sindicat majoritari, afirmen que el realment preocupant és que «no es veu el final» d’aquesta situació i que una vegada finalitzat setembre es puga allargar l’ERTO

Ford ha proposat un altre ERTO (Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació) de tres mesos, entre juliol i octubre tant en la planta de vehicles com en la de motors a Almussafes, a causa de la crisi mundial del sector per la caiguda de la demanda i la falta de microxips semiconductors. També ha descartat ara com ara recuperar el torn de nit, segons fonts sindicals.

Així ho ha traslladat aquest dilluns la direcció de la planta espanyola als sindicats en una comissió consultiva, amb la convocatòria d’una altra reunió aquest mateix dimecres 23 per a començar a negociar el nou expedient temporal.

En concret, l’empresa ha acordat cancel·lar l’actual ERTO en vigor fins a finals de juny i obrir un per a el trimestre vinent des de l’1 de juliol fins al 30 de setembre, encara que no ha concretat de quants dies seria ni a quants treballadors afectaria.

De moment sí ha avançat la paralització de la setmana de les festes d’Almussafes del 12 al 16 de juliol, amb dos dies d’aturs totals (14 i 15) a computar com a ERTO. Al juny es mantenen tres dies fixats d’aturs totals en la planta de vehicles (28, 29 i 30) i dos en la de motors (28 i 29) al costat de la reducció de la producció la resta de jornades.

El mes passat, la signatura de l’oval ja va decidir avançar a juny els dies d’ERTO previstos per a juliol, a conseqüència d’un descens de la demanda més acusat del qual tenia previst i davant els problemes de subministrament dels microxips semiconductors, un component dels vehicles el desproveïment afecta dels quals a l’automoció a nivell mundial.

Aquest expedient es va plantejar a l’abril per a les fàbriques de motors i vehicles, amb la previsió de paralitzar la producció durant 20 dies i suspendre l’activitat del torn de nit i la producció de la furgoneta Transit Connect. El nombre de treballadors afectats rondava els 6.400 de la plantilla total d’uns 7.000.

Els treballadors «no veuen el final»

Entre els sindicats, com a president del comité d’empresa i portaveu d’UGT, Carlos Fabuel lamenta que s’allargue la suspensió del torn nocturn i adverteix que això suposa que «un nombre important de treballadors estiguen girant en l’ERTO pràcticament tots els dies», calculant en uns mil empleats els afectats pels aturs totals.

Però, per al representant del sindicat majoritari, el realment preocupant és que «no es veu el final» d’aquesta situació i que una vegada finalitzat setembre es puga allargar l’ERTO. Això sí, recorda que la crisi afecta a totes les fàbriques de Ford a Europa i «moltíssimes als Estats Units» dins d’una crisi que indexe «muho més que la de la COVID» en la producció de vehicles.

Per part seua, STM Intersindical reconeix aquesta situació complicada que afronta el sector, tant per la crisi dels semiconductors com per la pandèmia, però insta l’empresa a ser conscient del «sofriment de la plantilla després de mesos perdent el 20% del salari». També rebutja que «no ha fet tot el possible per no consumir la prestació per desocupació» en l’ERTO en vigor, com permet el Govern.

I CGT creu que l’empresa ha d’aprendre dels seus «errors» i no haver focalitzat tant la producció en els semiconductors, a més de lamentar que no es recupere el torn de nit al juliol «com estava previst». «La direcció ha traslladat que la planta d’Almussafes és la menys afectada d’Europa» dins de la marca, subratlla.

Tags: Almussafes

Lo + leído

Dos valencianos desarrollan el nuevo hito sin precedentes en implantología dental

La Clínica Dr. Gutiérrez presentaó en el Integrative Implantology Experience Congress, organizado por la Sociedad…

Un año de toros en À Punt: más de cien emisiones y 1,4 millones de espectadores

À Punt ha celebrado este jueves en el Centro de Producción de Programas de Burjassot…

¿Es Aldaia un municipio inseguro? El Ayuntamiento señala que el Centro Comercial Bonaire «infla» las cifras de delincuencia

Las estadísticas oficiales de criminalidad han encendido las alarmas en Aldaia, pero el Ayuntamiento tiene…

Otras noticias

Obras Riba roja3
Economía

Veolia invierte 4,4 millones en Riba-roja para renovar las infraestructuras hídricas tras la DANA

Por Toni Cuquerella
phpmhIiGE6a28060547a22
Economía

Taller Honda Maquina, servicio técnico especializado para cuidar tu moto con confianza

Por admin
Foro Crevillent Veolia y Cruz Roja
Economía

Veolia, Cruz Roja y el Ayuntamiento de Crevillent se alían para impulsar el empleo y la sostenibilidad local

Por admin
IMG 4342
Economía

Veolia impulsa la seguridad ambiental superando el uso de 43hm3 anuales de agua regenerada en la Comunidad Valenciana

Por Javier Ruiz
Rocafort 1
Economía

Lion Capital Group estrena su Departamento de Obra Nueva con proyectos firmados por Antonio Altarriba

Por Javier Ruiz
Portada lockerfinance 2
Economía

Lion Capital Group impulsa el acceso a la vivienda con el lanzamiento de Loker Finance

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?