BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
viernes, 6 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Baixa

Almussafes prepara el primer gran simulacre d’àrees industrials de la Comunitat Valenciana en 2022

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado noviembre 15, 2021
35 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

Ajuntament i les EGM dels polígons confien a obtindre la màxima col·laboració de la Secretaria Autonòmica de Seguretat i Emergències per a dur-ho a terme

En aquests moments, les Entitats de Gestió i Modernització dels polígons Joan Carles I i Nord i l’Ajuntament d’Almussafes treballen en l’organització del simulacre que pose a prova la capacitat de resposta de les empreses emplaçades en totes dues àrees industrials i en aquest sentit es considera la possibilitat de dur a terme una acció de gran envergadura i dotada del major realisme, a principis de l’any 2022, que involucre alhora a tots dos polígons i per a la qual es requereix la col·laboració i màxima implicació de la (Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE)

Des de finals de 2019, els polígons d’Almussafes Joan Carles I i Nord tenen els seus propis protocols d’emergència, que es combinen amb els plans d’autoprotecció de cada empresa i que estan integrats, així mateix, en el Pla Territorial Municipal d’Emergències que ha vist la llum aquest any 2021.

Entre altres qüestions, els plans d’emergència del Joan Carles I i del Polígon Nord recullen aspectes com la identificació de les indústries de major risc, protocols de confinament i d’evacuació, la ubicació dels punts de trobada i dels llocs de comandament avançats i el disseny de sistemes d’alerta primerenca, tant per xarxes socials com amb megafonia. El document inclou també el subministrament d’informació rellevant per al Consorci Provincial de Bombers i altres cossos implicats en la resolució d’emergències a través d’una eina digital de gestió de dades per capes.

Sobre aquesta qüestió van departir dimecres passat, 10 de novembre, l’alcalde, Toni González, la gerent de les EGM Nord i Joan Carles I, Romina Moya, els regidors de l’executiu local, Davinia Calatayud i Àlex Fuentes, i l’intendent cap de la Policia Local, Ernesto Serrano, amb el secretari autonòmic de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel Batalla, en la visita al Centre de Coordinació d’Emergències, situat a l’Eliana.

L’objectiu és la coordinació de totes dues institucions per a involucrar als diferents agents intermitents en l’emergència, prèvia planificació del simulacre amb la creació d’una Taula de Treball integrada per representants municipals i de la AVSRE. “En matèria de gestió d’emergències, la col·laboració entre les diferents administracions és fonamental, per la qual cosa agraïm l’acolliment al projecte demostrada pel secretari autonòmic”, destaca el primer edil, qui incideix en el gran esforç dut a terme per l’Ajuntament d’Almussafes i la gran implicació de les EGM de tots dos polígons per a mantindre parametritzats els possibles riscos davant conjuntures adverses que afecten ciutadania, empreses i béns i comptar amb les eines essencials per a actuar de manera efectiva, eficaç i coordinada. Per part seua, la gerent de les EGM incideix en “la importància de garantir que els protocols definits i l’actuacions enfront de les emergències arriben a totes i cadascuna de les empreses de tots dos polígons, atés que amb això aconseguirem la màxima protecció de persones i béns”.

Altres plans d’emergència

L’Ajuntament d’Almussafes compta des d’aquest any 2021 amb el seu Pla Territorial Municipal d’Emergències d’Almussafes, document que estableix el protocol a seguir en cas de presentar-se situacions de risc o imprevistos greus a nivell de seguretat per a la ciutadania, l’entorn o els béns, redactat per l’empresa especialitzada Emerprotec, responsable així mateix del Pla de Riscos Sísmics, actualment en fase de redacció. L’objectiu més pròxim és l’elaboració d’un Pla d’Inundabilitat.

Tags: Almussafes
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

La Ministra de Joventut i el Consell de Xiquets dialoguen a Xàtiva sobre drets, diversitat i convivència

La ministra de Joventut i Infància, Sira Rego, ha presidit aquest dijous l’últim plenari del…

Marte 2026 despega con el apoyo de la Diputación de Castellón

El pasado mes de mayo, Castellón vibró con la celebración de MARTE, la Feria de…

Desarticulada en Quart de Poblet y Manises una red de falsificaciones con productos valorados en 6 millones de euros

La Guardia Civil ha detenido a tres personas e investigado a otras cuatro en el…

Otras noticias

Donis Salvador presenta Fora de Cobertura
La Ribera Baixa

El magazín ‘Fora de cobertura’ d’À Punt Ràdio estarà dissabte en la Fira de la Tomaca del Perelló

Por Javier
Semifinal del Concurso de Paella de Sueca celebrada en Guadalajara
La Ribera Baixa

Guadalajara acoge la primera semifinal del Concurso Internacional de Paella Valenciana de Sueca

Por Javier
PORTADA DET 26052025seaasollanavalencia5 tcm30 709963
AgronewsLa Ribera Baixa

Sollana recibe 8,2 millones del Ministerio de Agricultura para reparar caminos rurales e infraestructuras de regadío afectadas por la dana

Por Agronews
Trabajos de limpieza de las playas de Sueca
La Ribera Baixa

Operarios del Plan de Empleo DANA se sumarán a la limpieza de las playas de Sueca

Por Javier
1000308101 tcm30 707013
AgronewsLa Ribera Baixa

El Ministeri d’Agricultura invertix 2,9 milions d’euros a Cullera per a reparar camins rurals i infraestructures de reg afectades per la dana

Por Agronews
CEIP Assumpció de la Vall d'Uixó.
L'AlcoiàLa CosteraLa Plana BaixaLa Ribera Baixa

Conselleria revoca las obras delegadas en 46 municipios en el Pla Edificant por valor de 251 millones y los ayuntamientos se revuelven

Por Toni Cuquerella
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?