ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Baixa

Almussafes clausura la VII Setmana per la Igualtat amb la inauguració del carrer Mestra Sicluna

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 11, 2022
236 vistas
6 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

La comunitat educativa almussafenya s’ha donat cita aquest matí davant l’IES Almussafes per a participar en l’acte de presentació de la primera via del poble dedicada a una dona professional

Amb aquesta iniciativa, l’Ajuntament materialitza la proposta presentada per la comunitat educativa a través del projecte ‘Mereixem un carrer’ Empar Sicluna va impartir classes a Almussafes entre els anys 1866 i 1897

La comunitat educativa d’Almussafes ha viscut aquest divendres un dels seus dies grans, en participar de manera activa en l’acte inaugural del carrer Mestra Sicluna, un dels que dóna accés a l’IES Almussafes, anteriorment denominat ‘D2’. L’alcalde, Toni González, la regidora de Polítiques d’Igualtat, Belén Godoy, les direccions dels centres educatius IES, Almassaf i Pontet, Francesc Bastidas, Amparo Medina i Carmen Fernández, així com l’exprofessora del centre de secundària i promotora de la iniciativa ‘Mereixem un carrer’, Mar Martínez, i part de l’alumnat implicat en el projecte han participat en la cerimònia inaugural de la via urbana, la primera d’Almussafes amb nom femení.

El projecte d’igualtat ‘Mereixem un carrer’, desenvolupat en els tres centres educatius d’Almussafes amb motiu del Dia de la Dona i del Dia de la Dona i la Xiqueta en la Ciència del passat any 2021, s’ha materialitzat hui divendres, 11 de març, amb la inauguració del carrer Mestra Sicluna, la proposta presentada per l’IES i els CEIP Pontet i Almassaf per a denominar un dels carrers de la població, en resultar aquesta docent guanyadora de la iniciativa amb la qual es buscava donar visibilitat a les dones en la llista de vies públiques de la localitat.

El carrer que des de hui honra a la ‘Mestra Sicluna’ està situat en l’accés lateral de l’IES Almussafes, via que fins a la data es denominava ‘D2’ i aquest ha estat el punt elegit per a la celebració de l’acte oficial de inauguració, que ha començat amb el descobriment de la placa. A continuació, s’ha encetat el torn de parlaments amb la intervenció de la regidora de Polítiques d’Igualtat, Belén Godoy, qui ha incidit en el fet que Empar Sicluna es quedà sense carrer en el seu moment, quan altres companys professors de la seua època sí que van obtindre eixe reconeixement. «Hui, divendres 11 de març de 2022, reparem eixe deute històric i m’alegre que ho fem amb una figura del camp de l’Educació, essencial per a remoure consciències i avançar totes i tots de la mà cap a un futur més igualitari i just, cap a un futur millor».

La professora promotora del projecte ‘Mereixem un Carrer’, Mar Martínez, ha explicat tot el procés que va seguir la iniciativa des dels seus inicis i ha posat en valor la gran implicació d’alumnat i professorat, i tres de les estudiants que el passat any cursaven primer de l’ESO s’han emocionat en veure que una proposta d’investigació i de defensa de la igualtat sorgida a l’aula haja arribat a materialitzar-se.

El president de l’executiu local, Toni González, ha destacat la gran rellevància d’aquests tipus d’accions que sorgeixen des de l’àmbit educatiu i que tenen un reflexe directe en el treball reivindicatiu en pro de la igualtat que es desplega dia a dia. «Tots els agents socials tenim la responsabilitat de donar visibilitat a les dones, eliminant les desigualtats per raó de gènere. Des de les institucions hem de donar el màxim exemple de responsabilitat en eixe sentit i posar en valor a dones referents del nostre poble en el passat o en el present és un camí que ja hem encetat».

El projecte ‘Mereixem un carrer’ tenia com a objectiu augmentar la presència de les dones en els noms dels carrers. Després d’un estudi realitzat a nivell local, l’alumnat que cursava en aquell moment 1r de l’ESO i 6é de Primària va arribar a la conclusió que en tota la llista de carrers almussafenys no hi ha ni una sola via amb nom de dona, a excepció de les dedicades a figures religioses.

Per aquest motiu, el professorat va animar a l’alumnat a investigar la trajectòria de desenes de dones de tot el món per a posar en valor les seues aportacions a la societat. Cadascun dels equips formats per a aquesta tasca va presentar el treball centrat en una dona i posteriorment es va convocar una votació entre la comunitat educativa de la qual va eixir guanyadora la mestra Empar Sicluna. La docent que ja identifica un dels carrers d’Almussafes nasqué a València, però es casà a Almussafes, poble en el qual va exercir la seua activitat professional entre 1866 i 1897.No obstant això, al contrari del que va ocórrer amb companys seus homes de la mateixa època, la seua labor no havia sigut reconeguda encara amb un homenatge tan significatiu com un carrer, greuge que hui finalment s’ha reparat

Tags: Almussafes

Lo + leído

Ayudas de hasta 2,8 millones para Paiporta: así podrás proteger tu casa frente a futuras inundaciones

El Ayuntamiento de Paiporta ha presentado los detalles del Programa de adaptación al riesgo de…

Nuevo protocolo climático en la Diputació de València: así se regulará el teletrabajo y la asistencia según la alerta

La Diputació de València ha aprobado en su pleno ordinario de enero un protocolo interno…

Pillat l’amo d’un bar a l’Alqueria de la Comtessa: així espiava els seus clients als lavabos amb càmeres ocultes

La Guàrdia Civil ha arrestat un home de 48 anys a l'Alqueria de la Comtessa…

Otras noticias

1000126940
La Ribera Baixa

Cullera acogerá la III Bienal Mundial del Arroz del 15 al 18 de octubre

Por Redacción ComarcalCV
IMG3907.JPG
La Ribera BaixaVino y Gastronomía

Cullera presenta en Madrid Fusión el potencial culinario de su gamba blanca

Por Redacción ComarcalCV
8027 dos agentes de la guardia civil durante un servicio 8 865x518
ComarcalEl Camp de TúriaLa Ribera AltaLa Ribera Baixa

Seis detenidos en Alzira, Cullera y Nàquera por cultivo y tráfico de drogas

Por Redacción ComarcalCV
2024 07 31 nuevos vehiculos 05
La Ribera Baixa

Investigan la muerte de un niño de 13 años en Sueca tras la confesión del padre de un amigo

Por Javier
Monument a la Memòria Democràtica de Cullera.
La Ribera Baixa

De la repressió del franquisme a les dones als refugis antiaeris: Cullera presenta les seves II Jornades de Memòria

Por Toni Cuquerella
CS Cheste 3
La Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera Baixa

Un solo médico atiende hasta 70 urgencias diarias en Cheste y Turís

Por Javier
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?