ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva torna a llançar per Nadal la campanya ‘Regala igualtat’ contra l’ús sexista de jocs i joguets

Dona i Igualtat difondrà un decàleg digital per conscienciar de comportaments sexistes a l’hora de comprar els tradicionals regals nadalencs
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado diciembre 4, 2023
334 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
9560 xativa regala igualtat

L’Ajuntament de Xàtiva llança la quarta edició de la campanya Regala Igualtat, que coordina la Regidoria de Dona i Igualtat de cara a la campanya de Nadal.

Es tracta d’una acció dirigida a tota la comunitat educativa de la ciutat, amb la finalitat de sensibilitzar a la població sobre la necessitat de fer un ús responsable i no sexista dels joguets i del joc per tal de fomentar la igualtat, el respecte i la cooperació. En aquesta edició, la campanya presenta un vídeo i un decàleg digital per a famílies, a més del hashtag #regalaigualtat.

A través del joc i les joguines es reflecteixen idees i valors, però també contravalors, prejuís i estereotips contra els quals s’ha d’actuar. A criteri de les tècniques d’Igualtat de l’Ajuntament, la coeducació és l’alternativa perquè no es reproduïsquen aquests models estereotipats. Si a les xiquetes i xiquets se’ls impedeix potenciar part de les seues habilitats, s’estarà limitant a la dona i a l’home del demà. A més, es perpetuen rols i estereotips que empobreixen la societat.

No hi ha joguets específics per a xiquetes i xiquets, tots són vàlids per a totes i tots. L’important és jugar i passar-ho bé fent-ho. Els joguets i els jocs aporten aprenentatges, per la qual cosa cal d’assegurar-se que aquests faciliten la relació entre iguals, que eviten la transmissió d’estereotips i rols, i que potencien la cooperació en lloc de la competitivitat i la violència. El joc no ha de crear barreres entre xiquets i xiquetes.

L’educació a través del joc mai és neutra. Mares i pares són models de transmissió de valors. Cal que fills i filles se senten lliures i no limitats per allò que tradicionalment s’ha assignat a dones i homes. Els joguets no són sexistes per si mateix, però el missatge que es pot transmetre quan es regalen, sí.

Decàleg digital

Sota el lema ‘No condiciones el seu futur, #regalaigualtat’, l’Ajuntament posarà en circulació, a través de les xarxes socials, un decàleg de recomanacions per a evitar d’evitar comportaments sexistes a l’hora de comprar els tradicionals regals de Nadal. A continuació, es reprodueix el contingut d’aquest decàleg:

-Regala possibilitats: el joc simula feines, treballs i situacions futures, elimina les etiquetes sexistes que limiten les possibilitats i alternatives.

-Regala aventura: l’aventura, l’assertivitat i el lideratge son elements fonamentals per al seu desenvolupament.

– Regala creativitat: deixa que vole la seua imaginació, idees i somnis, perquè potenciar la seua habilitat creativa resulta un mode innovador de pensar que permet transformar la realitat. La creativitat potencia l’autoestima.

-Regala corresponsabilitat: aprendre a cuidar-se i a cuidar a les altres persones, expressar sentiments i afectes, netejar la casa, fer la compra… S’aprén jugant!

-Regala autoestima: aprendre a estimar-se fomenta una bona autoestima per agafar confiança i valorar les seues capacitats, amb una bona autoestima seran allò que vulguen ser.

-Regala habilitats: el joc contribueix a estimular l’aprenentatge i desenvolupament de les habilitats personals, afectives i socials. Cada joguet pot contribuir a desenvolupar una habilitat, per això tots son importants.

-Regala aprenentatge: amb el joc s’aprenen valors per una convivència amb igualtat i respecte.

-Regala llibertat: aprendre a elegir qui ser i com ser, amb el joc s’obrin les possibilitats per a ser lliure d’estereotips sexistes que limiten el seu futur.

-Regala imaginació: el joc fomenta la imaginació per a jugar a ser, construir o crear, però també inventar històries o buscar somnis.

-Regala temps: recorda que tu eres el seu model a seguir, que el temps que tu li dediques és el seu millor regal.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

La Confederación Hidrográfica del Júcar triplicará la capacidad del barranco del Poyo en el casco urbano de Chiva

La Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) está ejecutando un ambicioso plan de obras de emergencia…

Un gos frustra un segrest a Polinyà de Xúquer: la mossegada que va delatar el criminal mesos després

La Guàrdia Civil ha donat per finalitzada l'operació "Nidorino" amb la detenció de quatre hòmens…

L’alcalde socialista d’Ibi trenca el pacte amb Som i s’enfronta a una oposició amb el doble de regidors que el govern

L'estabilitat política a l'Ajuntament d'Ibi ha saltat pels aires després de la decisió de l'alcalde,…

Otras noticias

Presentació de les Nits al Castell 2026.
AgronewsLa Costera

Carlos Núñez, Rafa Sánchez, Sidonie, El Diluvi i Tardor conformen el cartell de les Nits al Castell de Xàtiva 2026

Por Toni Cuquerella
Antonio Tejero, durant l'intent de cop d'estat del 23-F de 1981.
La CosteraLa Ribera Alta

El periple final del colpista del 23-F Antonio Tejero: defunció a Alzira, dol a Xàtiva i sepultura a Màlaga

Por Toni Cuquerella
Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
ComarcalLa Costera

Xàtiva planta cara al Consell i proposa un grup de treball per salvar el Palau de Justícia a Santa Clara

Por Toni Cuquerella
Vicente Mompó i Natàlia Enguix.
ComarcalEl Camp de TúriaLa CosteraLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa SaforLa Vall d'AlbaidaRequena - UtielValencia

La Diputació de València impulsa la descentralització: aquestos municipis acolliran les set noves oficines comarcals

Por Toni Cuquerella
Falleres de Torrent.
L' Horta SudLa Costera

Educació trenca l’excepcionalitat de València i dona festa per les escoles el 16 de març a Torrent, Xàtiva i Paterna

Por Toni Cuquerella
Zona de Bixquert a Xàtiva.
La Costera

Adeu als problemes de televisió a Bixquert: Xàtiva anuncia que la solució definitiva ja està en marxa

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?