ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva augmenta el pressupost de Benestar Social fins els 4,2 milions i es converteix en l’àrea amb més recursos

L’increment, de 1,14 milions respecte al present any, respon principalment a l’increment de l’atenció primària i al Centre de Dia Comarcal
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 29, 2023
211 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
5524 xativa benestar social

La partida de Benestar Social per als pressupostos de 2024 s’incrementarà en 1,14 milions d’euros respecte al present any, i arribarà fins al 4,2 milions d’euros. D’aquesta manera Benestar Social passarà a ser per primera vegada la partida a la qual l’Ajuntament de Xàtiva destinarà més recursos econòmics, superant l’àrea de Policia Local.

Aquest augment respon a la intenció de l’Ajuntament de Xàtiva de reforçar els serveis socials, principalment l’atenció a les persones majors, les persones discapacitades, els serveis familiars i els serveis de protecció i atenció a la infància, assegurant així la millora de la qualitat de vida de les persones que més ho necessiten per la seua situació social.

L’increment respon principalment a la subvenció signada amb la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge del Contracte Programa per als serveis d’atenció primària bàsica, que s’incrementa en quasi 500.000 euros fins aplegar als 1,49 milions, el que suposa un augment del 50%. Amb aquest contracte programa es financen els serveis de l’atenció primària de caràcter bàsic i els serveis de competència local específics.

A aquestes xifres cal sumar els 1,01 milions d’euros destinats per part de la Generalitat dins del Programa Convivint a la construcció del futur Centre de Dia Comarcal (amb un increment de 623.000 euros), el qual s’ubicarà al carrer Forn del Vidre, junt al Centre Ocupacional Aspromivise, i que estarà destinat a l’atenció de persones amb diversitat funcional. Amb aquesta nova instal·lació social es donarà servei a quaranta persones que en aquest moment no poden gaudir d’aquest recurs per no tindre plaça o han de desplaçar-se més de mitja hora al dia per poder rebre aquest servei.

Altres partides de Benestar Social que s’incrementen de cara al proper exercici són la corresponent a personal (capítol 1) que augmenta en 288.000 euros fins als 1,5 milions; i la despesa corrent (capítol 2), que augmenta en 209.000 euros fins arribar als 1,48 milions d’euros.

«Volem posar de manifest el permanent increment dels recursos destinats a polítiques socials per part d’aquest ajuntament, ja que en 2024 els pressupostos per a aquesta àrea superaran els 4 milions d’euros convertint-se en la major àrea de despesa de l’Ajuntament», ha indicat el regidor d’Hisenda Ignacio Reig, qui ha afegit que «els serveis socials són la primera línia per a poder combatre la pobresa i l’exclusió social, un objectiu prioritari per a aquest Ajuntament».

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

Bodegas, industria y comercio lideran la transformación digital en Requena-Utiel que demandará empleo cualificado

Las bodegas, la industria y el comercio se sitúan a la cabeza de la transformación…

La tomba de Camilo Sesto, en una pel·lícula porno: Alcoi estudia accions legals per no comptar la productora amb autorització

L'Ajuntament d'Alcoi està analitzant emprendre accions legals contra la productora alacantina Treasure Company després de…

Del papel a la moda: la Biblioteca de Canet viste a Jane Austen con trajes de época artesanales del siglo XVIII

La biblioteca pública de Canet ha conmemorado el 250 aniversario del nacimiento de la escritora…

Otras noticias

Casa de les Dones de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva crea un servei municipal d’atenció psicològica per a malalts de càncer després de suprimir-lo la Generalitat

Por Toni Cuquerella
Vistas del Belen Fundacion Bancaja 3 2
L' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa SaforNavidadValencia ciudad

Navidad 2025: València, Gandia, Meliana, Xàtiva y Torrent inauguran sus belenes

Por Javier
Visitants al Betlem monumental de Xàtiva.
La CosteraNavidad

Xàtiva brilla en Nadal: inaugura el Betlem monumental i la megamostra de Playmobil

Por Toni Cuquerella
Inauguració del Betlem Monumental de Xàtiva.
La CosteraNavidad

El Nadal de Xàtiva arrenca amb rècord: més de 41.500 visites al Betlem Monumental i a la mostra de Playmobil durant el pont

Por Toni Cuquerella
Dibuix del projecte per a la reorganitzaciío de l'entorn de la Font dels 25 Dolls.
La Costera

Xàtiva aposta per un nou espai públic més verd i per a vianants en l’entorn de la Font dels 25 Dolls

Por Toni Cuquerella
Obres a l'antiga estació de tren de Xàtiva.
La Costera

Rescat patrimonial: l’Ajuntament de Xàtiva inicia la consolidació de la seua històrica estació inaugurada en 1854

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?