ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La CosteraLa Ribera Alta

El periple final del colpista del 23-F Antonio Tejero: defunció a Alzira, dol a Xàtiva i sepultura a Màlaga

Last updated: febrero 26, 2026 9:02 am
Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
Seguir
Publicado febrero 26, 2026
749 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Antonio Tejero, durant l'intent de cop d'estat del 23-F de 1981.
Antonio Tejero, durant l'intent de cop d'estat del 23-F de 1981.

L’home que el 23 de febrer de 1981 va entrar al Congrés dels Diputats pistola en mà, alterant per sempre el rumb de la Transició espanyola, realitzarà el seu últim trajecte per terres valencianes. Antonio Tejero Molina, finava aquest dimecres 25 de febrer de 2026 als 93 anys, després d’un temps de retir marcat pel silenci i l’allunyament de la vida pública. El seu traspàs no només posa fi a la biografia de l’últim dels capitosts del cop d’estat que vivia, sinó que ha activat un protocol funerari que uneix tres punts geogràfics distants: Alzira, Xàtiva i Màlaga.

La defunció es va produir aquest dimecres a la seua residència familiar d’Alzira. A la capital de la Ribera Alta, Tejero havia trobat en els últims anys el refugi necessari per viure les seves últimes etapes lluny del focus mediàtic que el va perseguir durant dècades. L’última gran aparició pública del colpista va ser quan es va personar en la inhumació de les restes del dictat Franco al cementiri de Mingorrubio, després de ser tret de la vall de Cuelgamuros.

La notícia de la seua mort al domicili familiar posa fi a les especulacions que havien circulat setmanes enrere, confirmant que l’exmilitar va passar les seves últimes hores en terres valencianes per causes naturals derivades de la seva avançada edat.

El dol a Xàtiva: privacitat i seguretat

A primera hora d’aquest dijous, les restes mortals del colpista han estat traslladades a un tanatori de Xàtiva. L’elecció de la capital de la Costera per instal·lar la capella ardent respon a una estratègia de la família per preservar la intimitat del dol. En traslladar el fèretre d’Alzira a Xàtiva, els afins han buscat un entorn amb major capacitat logística per gestionar la previsible arribada de familiars i antics companys d’armes, mantenint una discreta vigilància per evitar incidents.

Durant el matí, s’ha registrat un moviment constant de vehicles als voltants del tanatori setabense, sota una atmosfera d’hermetisme absolut. No s’espera cap cerimònia oficial ni representació institucional, donat el passat sediciós del mort i la seva expulsió de la Guàrdia Civil després de ser condemnat a 30 anys de presó per rebel·lió militar.

Sepultura final a Màlaga

Malgrat l’arrelament valencià dels seus últims anys, el periple final d’Antonio Tejero conclourà al sud. Un cop finalitzats els actes de dol a Xàtiva, el cotxe fúnebre emprendrà el camí cap a Màlaga, lloc on l’extinent coronel serà enterrat en les pròximes hores.

Màlaga sempre va ser el lloc de descans predilecte de Tejero durant els seus anys de llibertat condicional i retir estiuenc. Allà rebrà sepultura en el panteó familiar, tancant un cicle que va començar amb l’assalt al Parlament i que acaba, dècades després, en un comiat privat en terres andaluses.

Tags: Alzira Antonio Tejero Toni Cuquerella Xàtiva

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el sábado 26 de septiembre

La previsión meteorológica en Requena para el sábado 26 de septiembre indica una jornada poco…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el sábado 26 de septiembre

La previsión meteorológica en Gandia para el sábado 26 de septiembre indica temperaturas suaves y…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el sábado 26 de septiembre

Peñíscola disfrutará de una jornada con temperaturas agradables y cielos cubiertos por nubes altas, sin…

Otras noticias

xativa premis 9 octubre 2026
La Costera

Premis 9 d’Octubre de Xàtiva: Xaro Ferri i Juanra Martí, junt a Artur Heras a títol pòstum

Por Toni Cuquerella
Family Cash Alzira
La Ribera Alta

Family Cash Alzira debuta en Segunda División con una trabajada victoria ante el Leganés (3-1)

Por Adrián Lupiáñez
Art al carrer Alzira
La Ribera Alta

Guía de ‘Art al Carrer’ en Alzira: horarios y ubicaciones de todos los actos del 25 y 26 de septiembre

Por Javier Ruiz
Trobata a l'ermita de Llutxent.
CulturarteLa Costera

La Universitat de València homenatja Artur Heras amb una exposició sobre la cultura i la resistència antifranquista

Por Toni Cuquerella
Nova promoció a Corts Valencianes.
La Costera

Xàtiva autoritza la construcció de 19 nous habitatges per a respondre al creixement de la població

Por Toni Cuquerella
Quadre de Jaume I cedit per la Diputació de València a Jaume I.
La Ribera Alta

Els quadres de Pinazo sobre Jaume I arriben al Museu d’Alzira per al 750 aniversari de la seua mort

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?