ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalLa Costera

Xàtiva planta cara al Consell i proposa un grup de treball per salvar el Palau de Justícia a Santa Clara

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado febrero 24, 2026
467 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara. =Attributes= channels (chlist) compression (compression): Zip16 dataWindow (box2i): [0, 0, 4159, 3119] displayWindow (box2i): [0, 0, 4159, 3119] lineOrder (lineOrder): Increasing Y pixelAspectRatio (float): 1 screenWindowCenter (v2f): [0, 0] screenWindowWidth (float): 1 type (string): "scanlineimage" =Channels= A (float) B (float) G (float) R (float)

L’Ajuntament de Xàtiva ha mogut fitxa per intentar frenar el que considera un «canvi de criteri sorprenent» per part de la Generalitat Valenciana respecte al futur Palau de Justícia. El govern municipal ha remès un informe exhaustiu a la Conselleria competent exigint la creació immediata d’un grup de treball tècnic que permeta desbloquejar la construcció de la seu judicial a l’antic convent de Santa Clara, una ubicació que ara l’Executiu autonòmic qüestiona després de quasi una dècada de tràmits compartits.

La negativa de la Generalitat ha generat un clima d’incertesa sobre una infraestructura que ja es trobava en fase de licitació i que comptava amb el suport d’informes tècnics favorables des del 2018. El consistori recorda que el municipi va realitzar un esforç econòmic de 2,2 milions d’euros per adquirir l’immoble de Santa Clara, cedint-lo posteriorment de forma gratuïta a la Generalitat per un període de cinquanta anys.

Un projecte avalat i sense alternatives viables

Davant dels dubtes actuals de l’Administració autonòmica, l’Ajuntament sosté que la superfície prevista —superior als 5.000 metres quadrats— és plenament suficient per a les necessitats del partit judicial, suposant una ampliacions de més de 2.000 metres quadrats respecte a la seu actual del Palau d’Alarcó. A més, l’informe tècnic subratlla que la parcel·la de Santa Clara és l’ única en el municipi que compleix amb la qualificació urbanística i els requisits de centralitat i connexió amb el transport públic necessaris.

De fet, l’administració local ha estat taxativa: actualment no existeixen a Xàtiva altres parcel·les dotacionals que puguen oferir-se com a alternativa per a albergar una seu d’aquestes característiques, que requereix prop de 7.000 metres quadrats construïts en total.

Tensió política i acusacions de paràlisi

Aquest conflicte administratiu s’emmarca en un context de forta fricció política. Mentre l’equip de govern defensa la lleialtat institucional i el treball realitzat durant vuit anys —que inclou l’avantprojecte i la concessió de llicències per a excavacions arqueològiques—, l’oposició local ha tancat files amb el Consell. S’han abocat crítiques que apunten que el pressupost global del projecte, estimat en uns 40 milions d’euros, resulta «desproporcionat» i que la ubicació en el casc històric responia més a interessos polítics que a necessitats funcionals de la Justícia.

Davant del risc que el projecte entre en via morta i Xàtiva perda una inversió estratègica per als seus 87.000 veïns, l’Ajuntament proposa asseure en una mateixa taula arquitectes municipals, tècnics de la Conselleria i l’equip redactor del projecte. L’objectiu és analitzar amb rigor les suposades dificultats plantejades per la Generalitat i explorar solucions que eviten haver de reiniciar des de zero un procés que la ciutat considerava pràcticament encarrilat.

Tags: Palau de Justícia Xàtiva

Lo + leído

Labora te acompaña en cada paso de tu camino profesional

Encontrar trabajo y moverse en un mercado laboral en constante cambio no es fácil. Por…

Llíria celebra la rogativa principal de las fiestas de Sant Vicent 2026

Miles de personas han asistido en Llíria a la tradicional rogativa organizada por el Ayuntamiento…

La presidenta del Colegio de Médicos de Valencia, Mercedes Hurtado, participa en un foro europeo con eurodiputados sobre el futuro del empleo

Valencia se ha posicionado esta semana como uno de los principales espacios del debate político…

Otras noticias

La Guàrdia Civil va interceptar al conductor 'kamikaze'.
La Costera

Interceptat un conductor ‘kamikaze’ a Moixent: amb una caravana 27 km en sentit contrari per l’autovia i sota l’efecte de les drogues

Por Toni Cuquerella
portrait senior woman holding her grand daughter s hand while sitting window sill
Comarcal

Qué valoramos en una cuidadora interna en Valencia

Por Javier Ruiz
Raimon, davant una de les obres de Miró de la seua col·lecció.
La Costera

El PP dona l’esquena al Centre Raimon de Xàtiva: la Generalitat trenca el conveni i reclama a l’Ajuntament els diners ja invertits

Por Toni Cuquerella
Benicolet 1
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

El Pla Obert activa actuacions en municipis de la Vall i la Costera centrades en accessibilitat, aigua i espais públics

Por Javier Ruiz
Foto gelades 1
AgronewsLa CosteraLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

Las heladas en la Vall d’Albaida, la Costera y la Ribera Alta provocan pérdidas de 4 millones en cultivos

Por Pau Gómez
265 ontinyent ciutat
ComarcalLa Vall d'Albaida

El sector industrial tira de la contractació i l’atur juvenil cau un 9% a la Vall d’Albaida

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?