ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Programació de les Falles de Xàtiva 2024: la Crida el 2 de març i dues nits del foc

Hi haurà set mascletades i el dinar de germanor el dia 10 de març
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado febrero 28, 2024
121 vistas
6 Min lectura
Compartir en:
1858 maria beltran celia gorrita

La regidora de Falles Maria Beltrán i la presidenta de la Junta Local Fallera de Xàtiva Celia Gorrita han presentat aquest dimecres la programació per a les falles de Xàtiva 2024, la qual inclourà la disparada de fins a set mascletades.

Els actes més immediats seran els d’aquest cap de setmana, quan se celebrarà la Crida i el posterior sopar, després del seu ajornament la passada setmana com a conseqüència dels tres dies de dol decretats a Xàtiva i a la resta de la Comunitat Valenciana. A més, el dinar de germanor s’ha ajornat també per al diumenge 10 de març, dia en que també se celebrarà la macrodespertà pels carrers de Xàtiva.

El programa de les falles de Xàtiva 2024 contempla fins a set mascletades, la primera de les quals es dispararà el dissabte 9 de març a les 14 hores. Els dies 14 i 15 de març la disparada es retardarà a les 14:15h (per l’eixida dels col·legis), i la resta de dies de falles tindrà lloc a les 14h excepte el dia 19, quan està prevista a les 14:30h després de la baixada de Sant Josep. A més a més, es dispararan també dos nits del foc: una la nit del 17 (a totes les demarcacions de les falles de Xàtiva) i altra la nit del 18 (des del Jardí de la Pau), ambdues a la mitjanit.

«Enguany, com a novetat important, cal destacar que l’Ajuntament s’ha encarregat d’organitzar les mascletades de la setmana fallera, el que no hauria sigut possible sense la col·laboració de diferents empreses que patrocinaran cadascuna d’elles», ha explicat Maria Beltrán, qui ha remarcat que «les falles són part fonamental de la cultura festiva de Xàtiva i comporten una injecció a la ciutat en turisme, economia i cultura».

Pel que fa a la resta de programació, serà l’habitual tal i com ha explicat la presidenta de la JLF de Xàtiva Celia Gorrita. El dia 15 a partir de les 17h s’iniciarà la visita de la Junta Local Fallera a la plantà de les distintes comissions de la ciutat, i el dia 16 a les 19h es realitzarà l’entrega de premis des de l’Ajuntament. Diumenge 17 de març a les 17h començarà la visita a les falles (amb inici des de la comissió Corts Valencianes) i el dilluns 18 a les 17:30 serà el torn de l’Ofrena a la Mare de Déu de la Seu. El dia 19 tindrà lloc la tradicional Baixada en Romeria de Sant Josep, que s’avança a les 12 hores, ja que la missa a l’ermita també s’ha avançat a les 11h. Per la nit, la Cremà de la millor falla infantil de Xàtiva tindrà lloc a les 22h i la de la millor falla de Xàtiva està prevista per a la 1 de la matinada.

Aquest any es tornarà a comptar amb el servici dels banys públics a l’Avinguda Selgas -entre les escales que donen accés al Jardí de la Pau i el bar Moncho-, els quals van tindre una gran acollida el passat any degut al punt on es troben (a prop de la zona de mascletades, de l’Ajuntament i de la zona de desfilada de l’Ofrena i la Romeria de Sant Josep). Comptarà amb personal de manteniment i neteja durant l’horari d’obertura, que serà de 12 a 15 els dies 15 i 17 de març, de 12 a 20:30 el dia 16, de 12 a 20 el dia 18 i de 12 a 16 hores el dia 19 de març, de forma ininterrompuda.

Replegada de residus

La regidora de Cultura Festiva Maria Beltrán ha anunciat també que cada comissió comptarà amb un contenidor exclusiu i es repartiran papereres de cartó per col·locar al voltant dels cadafals. A més, com cada any, s’intensificarà l’horari de neteja i recollida de residus per la gran afluència de públic que rep la ciutat, així com pels actes pirotècnics que realitza la ciutat com ara mascletades i despertades.

A més, enguany, amb la finalitat de millorar la neteja i proporcionar una ajuda extra a les comissions el dia de la plantà, des de gestió de residus s’instal·laran tres contenidors d’obra perquè les comissions de Xàtiva puguen fer ús. Aquests contenidors s’ubicaran en l’estació d’autobusos, l’Avinguda Selgas (a l’altura de l’Oficina de Turisme) i el carrer la Reina. Aquests contenidors es deixaran el 15 de març pel matí i s’arreplegaran el 16 de març a les 12 del migdia. A les 10h del dia 16 l’assistència tècnica de l’Ajuntament passarà per les comissions per comprovar que està tot recollit i es requerirà a les mateixes en cas de no haver netejat la zona. Sols es podran llançar ací els materials de la plantà (arena, pedra, gespa i similars).

[Img #8470][Img #8469]

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Viajar a Argelia en ferry desde la Comunitat Valenciana: una opción cómoda y cada vez más demandada

Con el otoño ya en marcha y muchos residentes de origen argelino planeando sus desplazamientos…

L’Ajuntament de Xàtiva incrementa la seguretat de Bixquert amb patrulles específiques i controls policials permanents

L’Ajuntament de Xàtiva ha posat en marxa un dispositiu especial de vigilància i control a…

Ontinyent programa accions de visibilització per commemorar el ‘dol perinatal’

L'Ajuntament d'Ontinyent ha programat diferents accions de visibilització per a commemorar a la localitat el…

Otras noticias

Xàtiva recorda els referents valencians de la lluita LGTBIQ+.
ComarcalLa Costera

Xàtiva inaugura l’exposició a l’aire lliure ‘Una altra Història! Referents valencians de resistència LGTBIQ+’

Por Toni Cuquerella
Imatge de la reunió de l'alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, amb representants d'Adif.
La Costera

Xàtiva i Adif avancen en la reordenació de l’estació davant l’arribada de l’AVE

Por Toni Cuquerella
1 Presentacion Nomade y Tierra Bobal Fest foto Abulaila 2
CulturarteLa CosteraLa Vall d'Albaida

Festival Nómade: la proposta musical i gastronòmica de la Costera i la Vall d’Albaida per a aquest cap de setmana

Por Javier
PiedraMoixent
AgronewsLa CosteraLa Safor

Las tormentas en La Costera y La Safor causan 9 millones de pérdidas en el campo

Por Redacción ComarcalCV
Punt d'informació del contenidor marró de Xàtiva.
La Costera

La recollida de residus orgànics serà una realitat a Xàtiva a partir de l’1 d’octubre

Por Toni Cuquerella
Vicent Boira, durant la seua intervenció en la jornada.
El ComtatL'AlcoiàL'Alt VinalopóLa CosteraLa Vall d'Albaida

La patronal tèxtil Ateval reuneix experts i empresaris per a debatre l’impacte del Corredor Mediterrani a les comarques centrals

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?