ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

El PP demana explicacions al govern de Xàtiva després de ratificar-se la condemna pel trencament del conveni amb les colònies felines

El TSJ dona la raó al col·lectiu animalista enfront del trencament unilateral del conveni per part de l'Ajuntament
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado marzo 6, 2024
58 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
9112 gats gatos
650x80_2_ola_CAS

El portaveu i líder del Partit Popular de Xàtiva, Marcos Sanchis, ha demanat explicacions a l’alcalde Roger Cerdà després de conéixer-se la sentència del TSJ en contra de l’Ajuntament de Xàtiva referent al conveni per a la gestió de les colònies felines a la nostra ciutat.

Marcos Sanchis ha explicat que “el PP des del minut un es va posar del costat d’aquest col·lectiu i va comprovar com per capritx de l’alcalde i sense cap motiu es va decidir trencar el conveni que mantenia en bon estat i controlades les colònies felines”.

Els populars denuncien que «el problema no ha fet més que agreujar-se i a tot això se li suma un greu problema de salut pública a l’haver colònies disseminades per tot el terme municipal sense cap mena de control ni sanitari ni alimentari».

A tot això, se li suma la «inoperància del nou equip de govern» i recorden que des de fa 1 any es va aprovar la nova llei de Benestar Animal «i no han sigut capaços ni tan sols d’establir un protocol de gestió felina a la nostra ciutat, d’altra banda el servei d’urgències que hauria d’estar instaurat des de setembre de 2023 amb l’aplicació de la nova llei de Benestar Animal ni està ni se li espera, en 1 any d’aprovació d’aquesta llei han tingut a penes contacte amb els veterinaris i no han aconseguit cap avanç per a la implantació de la llei».

Marcos Sanchis apunta que «les menjadores que van costar més de 8.000 euros estan plens de fem i inservibles i no es poden utilitzar, una prova més de la despesa sense sentit que fa aquest govern en matèria animalista, d’altra banda, no hi ha un cens identificatiu obligatori amb microxip on es registren el nombre de gats en nostre acabe municipal i menys encara un pla de contenció reproductiva amb el mètode C.E.S (Agafar, Esterilitzar i Soltar)».

A més a més asseguren que incompleixen la llei (art. 39) al no disposar d’un espai reglamentat on situar als gats que estan malalts o en recuperació i encara no poden ser retornats a les seues colònies corresponents. «En contraposició a la inacció del govern de Cerdà, el Partit Popular de Xàtiva per als pressupostos municipals de 2024 va entregar de manera oficial un document detallat de cost per al bon funcionament de les colònies felines, detallant tant l’alimentació com les esterilitzacions i imprevistos de salut diversos».

Resposta del govern

Des del govern de Xàtiva s’ha assegurat que és fals que l’Ajuntament no aborde aquest assumpte, ni que, per suposat, no existisquen protocols d’actuació. 

Així assenyalen que «l’Ajuntament ha atés més de 24 urgències de gats des de principi d’any. També s’estan realitzant esterilitzacions amb un ritme d’una cada dos dies. S’acaba de superar la barrera de les 30. I tot açò, gràcies a l’esforç i dedicació altruista de totes les persones voluntàries i dels veterinaris, sense l’ajuda dels quals aquesta tasca no hauria sigut possible».

Amb tot asseguren que es tracta d’una «encomiable tasca de la ciutadania de Xàtiva que, una vegada més el PP ignora i, el que és pitjor, menysprea».

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Gandia restaurará la fachada histórica del IES Ausiàs March

La primera teniente de Alcaldía, Alícia Izquierdo, y el tercer teniente de Alcaldía, Jesús Naveiro,…

El festival Les Nits del Castell se consolida en Alaquàs como cita cultural del verano

El Festival Les Nits del Castell ha cerrado su segunda edición convirtiéndose en un evento…

La Diputación invierte 300.000 euros en Aielo de Malferit para reconstruir el Pont d’Allà Baix

La Diputación de Valencia destinará 300.000 euros al proyecto de reconstrucción del Pont d’Allà Baix…

Otras noticias

Dineres intervinguts en la operació realitzada a la Costera.
La Costera

Desarticulada una xarxa a Xàtiva que cobrava 350 euros per empadronaments falsos a immigrants

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte de la futura estació de l'Alcúdia de Crespins.
La Costera

Adif invertirà 17 milions en la remodelació integral de l’estació de l’Alcúdia de Crespins amb un nou edifici de viatgers

Por Toni Cuquerella
El quadre de Felip V torna a estar pentat cap per avall a Xàtiva.
La Costera

El quadre de Felip V torna a Xàtiva restaurat i cap per avall el dia que es commemora la crema de la ciutat del 1707

Por Toni Cuquerella
Presentació de la jorna de l'orgull LGTBIQ+ a Xàtiva.
La Costera

Una manifestació i una gran festa al Jardí de la Pau centraran les activitats de l’Orgull LGTBIQA+ 2025 a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Plaça de Sant Joan de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva continua amb la pacificació del nucli antic amb l’adequació del tram de la plaça de Sant Joan

Por Toni Cuquerella
L'alcalde de Xàtiva va cridar per telèfon a les falleres escollides.
CollaLa Costera

Marta Díaz Martínez i Ada Domínguez Diego, Falleres Majors de Xàtiva 2026

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?