ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Conselleria amplia el pressupost per acabar les obres del CEE Pla de la Mesquita de Xàtiva i ja supera els 7 milions d’euros

Educació ha modificat el pressupost amb un increment de quasi 1 milió d'euros per a la finalització del centre
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 7, 2024
191 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
4789 xativa cee pla mesquita

La tan esperada modificació de la delegació de competències per a la construcció del nou Centre d’Educació Especial Pla de la Mesquita de Xàtiva ha arribat com l’aigua de maig a la Casa de la Ciutat. La Conselleria d’Educació va comunicar dilluns a l’Ajuntament de Xàtiva la proposta de la Direcció General d’Infraestructures Educatives per la qual es duu a terme la dita modificació. En conseqüència, el crèdit per a l’actuació s’incrementa en 971.181,05 euros.

Amb aquesta injecció de recursos econòmics, es cobrirà el cost de noves actuacions com ara la construcció d’un nou mur de contenció, instal·lacions elèctriques provisionals i alternatives de millora d’algunes solucions constructives del projecte inicial. Al remat, el finançament global de la delegació de competències, un cop modificada, ascendeix a un import de 7.053.524,99 euros.

Cal recordar que l’Ajuntament de Xàtiva va sol·licitar l’ampliació de recursos el passat 11 d’agost de 2023, després d’haver atès l’increment de costos plantejat per l’empresa adjudicatària basat en un informe de la direcció d’obra que justificava l’augment de les unitats d’obra a executar. Més tard, el passat 18 de gener es va produir una reunió a la Conselleria d’Educació entre l’alcalde Roger Cerdà, la tinenta d’alcalde Amor Amorós i el director general d’Infraestructures Educatives, Rafael Valcárcel, en la qual es va revisar la situació d’aquesta obra i altres projectes del Pla Edificant a la ciutat. Les bones impressions manifestades en aquell primer moment pels responsables municipals s’han vist confirmades ara amb l’arribada de la modificació de la delegació de competències.

Per a la regidora d’Educació, Amor Amorós, «és una bona notícia». Amorós ha posat en valor la coordinació entre administracions, malgrat reconèixer que els tràmits «són llargs i farragosos». Segons la regidora, amb la modificació de la delegació de competències, «podrem continuar les obres i intentar que el nou Pla de la Mesquita siga una realitat per al curs que ve». Amorós ha qualificat el nou centre com «un projecte capdavanter al País Valencià, dels més innovadors en quant a infraestructures i, a més a més, resultat d’un procés de participació on el claustre i les famílies han posat la seua part per a que [el col·legi] siga el més adaptat possible a les característiques de les persones usuàries».

En línia similar, el regidor d’Urbanisme, Ignacio Reig, també ha destacat que «per una vegada, totes les administracions implicades han estat a l’altura de les necessitats del projecte i eixe sobrecost de les obres, per altra banda totalment justificat, no serà un obstacle per a la propera finalització d’un centre que ha de ser referència en la nostra comunitat entre tots els centres d’educació especial». Reig ha situat cap a l’estiu la reactivació del ritme normal dels treballs, «amb la vista posada en la finalització de les obres en l’any 2025», segons calcula el regidor.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

Del papel a la moda: la Biblioteca de Canet viste a Jane Austen con trajes de época artesanales del siglo XVIII

La biblioteca pública de Canet ha conmemorado el 250 aniversario del nacimiento de la escritora…

Ocho años de internamiento por el crimen machista de una niña de 15 años a manos de su novio en Orihuela

El Juzgado de Menores número 1 de Alicante ha condenado a dos jóvenes por el…

Xàtiva crea un servei municipal d’atenció psicològica per a malalts de càncer després de suprimir-lo la Generalitat

L’Ajuntament de Xàtiva posarà en marxa un nou servei municipal d’atenció psicològica per a persones…

Otras noticias

Vistas del Belen Fundacion Bancaja 3 2
L' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa SaforNavidadValencia ciudad

Navidad 2025: València, Gandia, Meliana, Xàtiva y Torrent inauguran sus belenes

Por Javier
Visitants al Betlem monumental de Xàtiva.
La CosteraNavidad

Xàtiva brilla en Nadal: inaugura el Betlem monumental i la megamostra de Playmobil

Por Toni Cuquerella
Inauguració del Betlem Monumental de Xàtiva.
La CosteraNavidad

El Nadal de Xàtiva arrenca amb rècord: més de 41.500 visites al Betlem Monumental i a la mostra de Playmobil durant el pont

Por Toni Cuquerella
Dibuix del projecte per a la reorganitzaciío de l'entorn de la Font dels 25 Dolls.
La Costera

Xàtiva aposta per un nou espai públic més verd i per a vianants en l’entorn de la Font dels 25 Dolls

Por Toni Cuquerella
Obres a l'antiga estació de tren de Xàtiva.
La Costera

Rescat patrimonial: l’Ajuntament de Xàtiva inicia la consolidació de la seua històrica estació inaugurada en 1854

Por Toni Cuquerella
Vista nocturna de la Seu de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva dona nova llum al seu centre històric: comença la renovació LED de la Col·legiata de la Seu

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?