ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Plana Baixa

Les Coves de Sant Josep de la Vall d’Uixó superen en els primers nou mesos de l’any els ingressos de tot el 2023

L'augment en la venda d'entrades és del 12,5% i l'obertura del quiosc ha sigut un revulsiu per al paratge
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado octubre 9, 2024
403 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
7845 vall uixo coves sant josep

Els Coves de Sant Josep de la Vall d’Uixó han superat en els primers nou mesos d’aquest 2024 els ingressos de tot l’any 2023. Uns números “boníssims” i que “són fruit de la gestió que s’està realitzant des de l’empresa pública i des de l’ajuntament”, tal com ha explicat el conseller delegat de Emsevall i regidor de Turisme, Javier Ferreres. Aquestes dades tan positives coincideixen amb les bones previsions per a aquests dies festius d’octubre.

En els tres primers trimestres d’enguany s’han venut 211.978 entrades per a la visita clàssica amb barca; mentre que l’any passat en el mateix període es van vendre 188.396. Aquestes dades suposen un augment del 12,5%, atés que s’han venut 23.582 accessos més. Quant a les activitats complementàries (fotografies, Singin’ in the cave i espeleokayak), enguany s’emporten 36.089 tíquets i l’any passat van ser 29.339. L’increment és del 23%, amb 6.750 entrades venudes per a aquests serveis.

Ferreres ha apuntat que l’obertura del quiosc Ca Cova ha sigut “un revulsiu per al paratge, perquè molta gent ha trobat un punt de referència en el qual prendre alguna cosa durant l’estiu i sobretot en les activitats nocturnes com els balls o els concerts”. Així, els beneficis des que va obrir al juliol són de més de 3.000 euros. Aquest servei públic supleix la falta d’oferta privada en els horaris en els quals els Coves de Sant Josep estan tancades i “ja estem treballant per a adaptar l’obertura a l’horari d’hivern”.

Un altre dels nous productes que s’han estrenat aquest estiu ha sigut Cova, la mascota dels Coves de Sant Josep. Com ha destacat l’edil, aquest llançament del peluix en dues grandàries “ha sigut un èxit rotund” i des del mes de juliol (es va posar a la venda alhora que va obrir el quiosc) s’han vingut 1.054 unitats.

Tendència a l’alça

Aquestes xifres indiquen que “la tendència dels Coves de Sant Josep és a l’alça”. De fet, les expectatives per al que queda d’any “són molt positives” i des de Emsevall i l’Ajuntament es continuarà apostant “per aquesta línia d’augmentar els beneficis però sense sobreexplotar el recurs natural”. En aquest sentit, Ferreres ha recordat que el tancament de la cova es produeix abans que fa uns anys “perquè tinguen més temps per a respirar i eliminar CO₂ perquè hem de cuidar i protegir l’entorn”.

Gràcies als beneficis dels Coves de Sant Josep s’ha començat a impulsar “un gran complement a aquesta oferta turística” amb una inversió de 2,5 milions d’euros: la transformació de les antigues piscines d’estiu en un parc aquàtic perquè també el puguen gaudir els vallers i valleres. Actualment s’està realitzant la valoració de les quatre ofertes que s’han rebut per a redactar el projecte definitiu.

Dins del Pla de Sostenibilitat Turística en Destí, finançat per la Unió Europea a través dels fons Next Generation EU, també s’invertiran 2 milions d’euros a connectar el Paratge de Sant Josep amb el nucli urbà, renaturalitzar el párquing, adequar l’entorn de l’aqüeducte i convertir l’antiga Fàbrica de la Llum en un museu.

Tags: admin Vall D'Uixó

Lo + leído

Cullera invertirà 2 milions en un pla integral per a acabar amb les inundacions en deu punts conflictius

L'Ajuntament de Cullera posarà en marxa un pla integral amb una inversió de 2 milions…

Prisión provisional para el detenido por homicidio de su pareja en Catarroja tras el fallecimiento de la víctima

El titular del Juzgado de Violencia sobre la Mujer número 1 de Sueca ha decretado…

Requena será la ciudad española del vino durante 2026

Requena ha resultado elegida como ciudad española del vino en la edición de 2026 tomando…

Otras noticias

Palacio de Congresos de Peñíscola
Comunitat ValencianaCulturarteEl Baix MaestratL'AlacantíLa Plana BaixaValencia

Las tarjetas regalo del Institut Valencià de Cultura, una opción cultural perfecta para estas Navidades

Por Javier
Coche de la Policía Nacional
El Baix MaestratL' Horta SudLa Plana Baixa

Desarticulan una banda que robaba bicicletas y motos en Nules, Peñíscola y Paiporta

Por Redacción ComarcalCV
Treballs de jardineria en una rotonda d'un polígon de la Vall d'Uixó.
La Plana Baixa

Cap a polígons consolidats: la Vall d’Uixó sol·licita la màxima qualificació industrial a la Generalitat

Por Toni Cuquerella
Foto1 14
CollaLa Plana Baixa

Burriana celebra la exaltación de la Reina Fallera 2026, Laura Sendra

Por Redacción ComarcalCV
Foto4 3
CollaLa Plana Baixa

Burriana celebra la exaltación de Ana Olivas como Reina Fallera Infantil 2026

Por Redacción ComarcalCV
IMG 20251106 WA0008
AgronewsLa Plana Baixa

Nules asfalta i millora diversos camins rurals

Por Agronews
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?