ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Plana Baixa

Així és el pla de Borriana per a protegir els seus edificis modernistes i impulsar el seu museu a l’aire lliure

Last updated: septiembre 7, 2026 11:18 am
Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
Seguir
Publicado septiembre 7, 2026
127 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Obres de rehabilitació d'un edifici modernista de Borriana.
Obres de rehabilitació d'un edifici modernista de Borriana.

L’Ajuntament de Borriana continua fent passos ferms en la seua estratègia per a transformar el barri antic en un autèntic museu a l’aire lliure. Mitjançant la Regidoria de Patrimoni, el consistori manté activa una línia de subvencions destinada a la rehabilitació i posada en valor dels edificis protegits del Conjunt Històric de la ciutat. Una aposta municipal que busca preservar la identitat arquitectònica local i convertir el centre urbà en un espai cultural de referència.

Al llarg de la present legislatura, l’Ajuntament ja ha destinat un total de 200.000 euros a aquestes ajudes, unes fons que han permés actuar directament en 22 immobles emblemàtics de la ciutat. En l’última convocatòria, dotada amb 50.000 euros, s’han rebut 13 noves peticions d’intervenció que ara seran avaluades pels serveis tècnics municipals.

Tres eixos de finançament per a recuperar el patrimoni

El pla de protecció patrimonial de Borriana es fonamenta en tres línies d’actuació adaptades a les necessitats de cada immoble:

  • Rehabilitació de façanes: Subvencions de fins al 80% del pressupost protegible per a la reparació de revestiments, pintura, fusteria, cerraixeria i elements ornamentals respectant la configuració original de l’edifici.
  • Il·luminació ornamental: Fons de fins al 90% per a la instal·lació de tecnologia LED destinada a realçar els detalls arquitectònics sense alterar l’estètica de la façana.
  • Rehabilitació interior: Ajudes de fins al 60% per a obres que milloren l’accessibilitat, eliminen humitats o reformen serveis essencials, sempre que l’exterior de l’immoble present un estat de conservació adequat.

Un model de ‘Ciutat de Museus’ per a atraure visitants

Aquesta iniciativa d’embelliment urbà s’integra en una estratègia cultural més àmplia per a diferenciar Borriana d’altres destinacions de la província. Dins d’aquest full de ruta, el municipi ha aconseguit desbloquejar la gestió directa del Museu de la Taronja amb la Generalitat Valenciana —garantint la seua reobertura després de 14 anys tancat— i ha iniciat la licitació de les obres per a l’espai físic del Museu Cardenal Tarancón al Racó de l’Abadia.

La regidora de Patrimoni, Suni Fandos, ha remarcat que el patrimoni arquitectònic és una de les principals senyals d’identitat de la ciutat. Segons ha explicat la regidora, la combinació entre la recuperació de les façanes històriques i la posada en marxa dels diferents espais museístics permetrà diversificar l’oferta turística de Borriana, atraure visitants durant tot l’any i afavorir un desenrotllament turístic sostenible.

Tags: Borriana habitatge modernisme rehabilitació Toni Cuquerella

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el domingo 27 de septiembre

La previsión meteorológica en Requena para el domingo 27 de septiembre anuncia cielos con nubes…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el domingo 27 de septiembre

La previsión meteorológica en Gandia para el domingo 27 de septiembre indica un día nuboso…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el domingo 27 de septiembre

El domingo 27 de septiembre en Peñíscola se espera una jornada con temperaturas suaves y…

Otras noticias

Celebració del 9 d'Octubre en Vila-real l'any 2024.
La Plana Baixa

Vila-real no celebrarà cap acte oficial pel 9 d’Octubre un any després de voler institucionalitzar-lo

Por Toni Cuquerella
Bous al carrer.
La Plana Baixa

Tragedia en la Vilavella: muere un vecino de 80 años tras una cornada en los «bous al carrer» y el Ayuntamiento suspende los festejos

Por Toni Cuquerella
Porcs Senglars capturats a Xàtiva.
La Marina AltaLa Plana AltaLa Plana BaixaLa Safor

Més de 5.300 senglars capturats amb el pla de xoc de la Generalitat: la Safor, la Valldigna, la Marina Alta i la Plana concentren les actuacions

Por Toni Cuquerella
Refineria BP de Castelló.
La Plana Baixa

El Consell concede 76 millones a BP para convertir la refinería de Castelló en un hub de hidrógeno y biocombustibles

Por Toni Cuquerella
Polígono industrial Belcaire de la Vall d'Uixó.
La Plana Baixa

El paro repunta en la Plana Baixa en agosto empujado por la subida en Vila-real, Borriana, la Vall d’Uixó y Onda

Por Toni Cuquerella
la unio
AgronewsLa Plana BaixaLa Ribera Alta

La Unió calcula en 14,3 millones de euros los estragos del viento y el pedrisco en la Ribera Alta y la Ribera Baixa

Por Adrián Lupiáñez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?