BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
viernes, 9 mayo de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

La Diputació ofereix els seus recursos als municipis de la Vall d’Albaida i la Safor afectats per l’incendi de Montitxelvo

Els mitjans humans i materials de la Diputació de València en matèria d'Emergències treballen en la zona amb la coordinació del Servei d'Emergències de la Generalitat
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado noviembre 3, 2023
24 vistas
6 Min lectura
Compartir en:
3066 natalia enguix avelino mascarell incendi montitxelvo

La Diputació de València oferix tot el seu suport i posa els seus recursos i efectius d’Emergències a la disposició dels municipis afectats per l’incendi declarat a Montitxelvo, amb especial incidència a les comarques de la Vall d’Albaida i la Safor.

Així ho ha expressat este divendres la vicepresidenta primera i diputada de la Vall, Natalia Enguix, qui ha participat al costat del diputat del Consorci Provincial de Bombers, Avelino Mascarell, en la reunió matinal del Lloc de Comandament Avançat, conegut com a PMA, situat a Llocnou de Sant Jeroni.

La vicepresidenta primera i diputada per la Vall d’Albaida, Natalia Enguix, ha agraït el treball del Consorci i de la resta d’efectius i institucions implicades en la lluita contra el foc declarat a Montitxelvo. “Els nostres efectius del Consorci Provincial de Bombers treballen en coordinació amb l’UME i la Generalitat, i els alcaldes i alcaldesses dels municipis afectats saben que poden comptar amb nosaltres per a tot el que necessiten en estos moments tan complicats”, ha manifestat la vicepresidenta primera de la Diputació.

Enguix, que ha coincidit en la reunió del PMA situat a Llocnou de Sant Jeroni amb el diputat responsable dels bombers de la Diputació, Avelino Mascarell, ha destacat “la gran valentia tant dels efectius d’Emergències com dels responsables locals, voluntaris i veïnes i veïns per a lluitar contra este terrible incendi i tractar de controlar el seu avanç, minimitzant en la mesura del possible els efectes i anteposant la seguretat de les persones que habiten la zona afectada”.

Coordinació

El diputat responsable del Consorci Provincial de Bombers, Avelino Mascarell, ha assenyalat des del PMA, després de la reunió mantinguda amb l’inspector cap del Consorci, José Miguel Basset, que ara “és moment de deixar treballar a tots els professionals que lluiten contra el foc i confiar en ells, destacant l’absoluta coordinació que es dona entre totes les institucions i cossos que participen en el dispositiu”. Mascarell admet la complexitat de la situació meteorològica, amb fort vent de ponent que dificulta les tasques d’extinció, però manté la prudència quant a l’evolució del foc, “de la qual informa puntualment el Servei d’Emergències de la Generalitat”.

Els responsables provincials han coincidit en el PMA de Llocnou de Sant Jeroni amb l’alcaldessa de Terrateig, Silvia Ferrer, i l’alcalde de Montitxelvo, Jesús Bataller, als qui han oferit tots els recursos de la Diputació per a fer front a la situació, igual que a la resta d’alcaldes i municipis afectats tant de la Vall d’Albaida com de la Safor.

L’alcaldessa de Terrateig, Silvia Ferrer, ha assegurat que “estan sent hores molt complicades, en les quals ens hem vist desbordats per la situació, i només podem agrair la gestió de la Guàrdia Civil i el Consorci de Bombers, que des del primer moment han estat amb nosaltres”. Ferrer ha destacat igualment “l’actitud i l’ajuda que han prestat totes les veïnes i veïns de Terrateig, malgrat la impotència de veure com de nou es crema la nostra serra quan s’estava recuperant de l’incendi que patim fa 11 anys”, i ha convidat a fer “una reflexió de cara al futur sobre la prevenció en matèria d’incendis forestals”.

Per part seua, l’alcalde de Montitxelvo, Jesús Bataller, ha explicat que l’incendi es va iniciar prop de l’antiga depuradora del municipi de la Vall, i que “es va propagar ràpidament pels camps sense manera de controlar-lo”. En referència a les causes del foc, “encara no coneixem el que va passar de manera exacta, ara la prioritat és controlar-lo i temps haurà de realitzar el rastreig per a conéixer tots els detalls”.

L’incendi declarat el dijous a Montitxelvo i que es va desplaçar cap al sud de la província ha cremat ja 2.000 hectàrees de terreny i afecta a diferents municipis de la Vall d’Albaida i la Safor. En les tasques d’extinció participen efectius de la UME, el Servei d’Emergències de la Generalitat, els consorcis de bombers de València i Alacant i reforços de Múrcia i Castella-la Manxa. El vent de ponent, amb ratxes que durant la matinada del dijous al divendres van superar els 100 quilòmetres per hora, dificulten les tasques de control d’un incendi que ha obligat a desallotjar a un miler de persones en les hores posteriors a ser declarat.

En este sentit, s’han vist afectats els municipis de Terreteig i Castellonet de la Conquesta, així com urbanitzacions de Vilallonga i una residència d’Ador, mentre que altres poblacions, com Potries i La Font d’en Carrós, a la Safor, han patit confinaments a causa del fum.
 

Tags: Vall d'Alba
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

Averías más comunes en las barreras automáticas (y cómo evitarlas y prevenirlas)

Las barreras automáticas son fundamentales para controlar el acceso en parkings, comunidades, empresas e instalaciones…

Desmantelan una red de explotación de temporeros agrícolas que alojaban en un hotel abandonado de Sagunt

Agentes de la Policía Nacional han desarticulado en la provincia de Valencia una organización criminal…

Folgado reorganiza el reparto de áreas en el gobierno de Torrent tras la salida del edil de VOX

El Ayuntamiento de Torrent ha llevado a cabo una reestructuración interna en el equipo de…

Otras noticias

Pedregada Vall Albaida 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

El pedrisco del pasado sábado afecta a más de 8.700 hectáreas de cultivo en la Vall d’Albaida con 2 millones de euros de pérdidas

Por Agronews
Ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent posa en marxa zones de prioritat residencial per a pacificar el trànsit i prioritzar el veïnat

Por Javier
Fiestas de 'La Barraca' de El Ràfol de Salem
FiestasLa Vall d'Albaida

El Ràfol de Salem celebra la particular fiesta de “La Barraca” con el fuego, el almuerzo y el arroz al horno como protagonistas

Por Javier
1320 natalia enguix vicente mompo
La Vall d'Albaida

Ens Uneix exigeix al Govern que condone deute als ajuntaments com a Catalunya i la resta d’autonomies

Por admin
7466 ontinyent coca fira
La Vall d'Albaida

Ontinyent ja té guanyadors del primer concurs de la Coca de Fira

Por admin
2322 ferran gandia gimnas
La Vall d'Albaida

Ontinyent inverteix més de 60.000 euros en millores a diferents espais del Poliesportiu Municipal

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?