ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

El govern de la Mancomunitat de la Vall d’Albaida abocat a noves solucions davant l’empat de blocs

Mentre des del PSPV es proposa una presidència rotatòria entre blocs, ens uneix aposta per un govern de concentració amb president d'Ontinyent
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 21, 2023
321 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

La Mancomunitat de la Vall d’Albaida encara no té president i el temps s’acaba perquè es prenga la solució. Abans de que acabe setembre s’ha de constituir la FVMP (Federació Valenciana de Municipis i Províncies), i abans de la seua constitució s’ha de fer la de la Mancomunitat de la Vall d’Albaida que té com a límit legal aquest dissabte 23 de setembre, però actualment hi ha un empat entre els blocs.

 

L’aliança que s’ha produït entre PP i Ens Uneix a la Diputació es projecta també a la Mancomunitat, però el fet de que aquestes dues formacions hagen obtingut 34 vots, els mateixos que el PSPV i Compromís amb partits independents d’esquerres, ha fet que perquè es decidisca la presidència i el govern s’opte per propostes novedoses fins ara a l’ens comarcal.

Així, després de reunir-se l’executiva de la Vall d’Albaida del PSPV han apostat per «una presidència rotatòria de dos anys per cadascun dels sectors, amb una junta de govern reduïda completada amb quatre vicepresidències dels partits que no ostenten la presidència i un full de ruta consensuat». Aquesta també inclouria que dins del bloc de PSPV i Compromís entre ells també es repartirien la presidència.

Esperen des de les files socialistes que es tire endavant una legislatura “que consolide el treball realitzat els últims huit anys que ha enfortit l’estructura interna de la institució i, sobretot, s’ha assegurat la seua vi-abilitat econòmica amb una reducció del deute i la millora del pagament als proveïdors”. El secretari comarcal del PSPV, Fede Vidal, considera que “la ciutadania amb un suport electoral repartit i divers, ens ha indicat un camí d’oportunitat i de responsabilitat amb un equilibri de forces”. Per això, Vidal indica que “els socialistes l’entenem com un mandat de traure a la Mancomunitat del debat partidista i que totes i tots comencem a treballar per oferir els millors serveis a les nostres veïnes i als nostres veïns”.

Un president d’Ontinyent

Des d’Ens Uneix també s’ha fet la seua pròpia proposta, un govern «de concentració» amb un un vicepresident de cada partit, però amb un president d’Ontinyent, és a dir, del partit liderat per l’alcalde de la capital, Jorge Rodríguez.

La formació comarcalista afirma que volen una compensació per a Ontinyent, la localitat que aporta més pes poblacional i econòmic amb un 40%, i que fins ara consideren que han estat «maltractats» en base a la llei de mancomunitats. A més aposten por una professionalització de la Mancomunitat de la Vall d’Albaida amb la figura d’una gerència, «que podria ser el mateix president de la Mancomunitat».

Amb aquesta professionalització afirmen que volen que «s’acabe la situació de paràlisi. En els últims temps hem perdut projecte comarcal, el PSPV i Compromís no han sabut què fer amb la Mancomunitat».

 

Tags: admin Vall d'Alba

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el viernes 4 de septiembre

La previsión meteorológica en Requena para el viernes 4 de septiembre indica temperaturas máximas de…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el viernes 4 de septiembre

La previsión meteorológica en Gandia para el viernes 4 de septiembre indica un día poco…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el viernes 4 de septiembre

Peñíscola disfrutará de una jornada despejada con temperaturas que oscilarán entre 22 y 31 grados,…

Otras noticias

ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent i l’Olleria concentren la meitat de l’atur d’una Vall d’Albaida marcada per la resistència industrial

Por Adrián Lupiáñez
Ajuntament d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent activa un servei pioner de psiquiatria infantil per a protegir menors vulnerables

Por Toni Cuquerella
Imatge del Pou Clar d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Tragèdia al Pou Clar d’Ontinyent: mor un home de 40 anys en patir un fort colp contra una roca

Por Toni Cuquerella
Embalse de Bellús.
La Vall d'Albaida

Hallan un cadáver en el pantano de Bellús durante la búsqueda del anciano desaparecido

Por Toni Cuquerella
Els municipalistes busquen rebaixar la barrera electoral.
Comunitat ValencianaLa Vall d'Albaida

Ens Uneix pressiona les Corts per a rebaixar la barrera electoral al 3%: «Millorarà la diversitat democràtica»

Por Toni Cuquerella
Acte de l'Ambaixada dels Moros i Cristians d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

«Unes festes espectaculars»: Ontinyent fa balanç dels Moros i Cristians 2026 amb un ple absolut però pendent de la interpretació de ‘Chimo’

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?