ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

El ple municipal de Carcaixent s’oposa al projecte de la macroplanta fotovoltaica i presentarà al·legacions

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 30, 2021
318 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

Mentre Compromís i PSPV han votat a favor de presentar al·legacions basades en els informes tècnics municipals, l’oposició s’ha abstés

La sessió extraordinària celebrada pel ple de l’Ajuntament de Carcaixent ha mostrat la seua oposició al projecte per a la instal·lació d’una Planta Generadora Fotovoltaica en la zona del Realenc. S’han aprovat les al·legacions al projecte basades en els informes tècnics municipals d’impacte ambiental i urbanístic, amb el vot a favor de Compromís i PSPV, i l’abstenció de PP, UxC, Cs i la regidora i el regidor no adscrits. Estos informes i el posicionament municipal en contra seran remesos al govern central, que és qui té la competència per a l’autorització final.

Convé recordar que en octubre de 2021 va entrar en el registre de l’Ajuntament la sol·licitud d’autorització prèvia i declaració d’impacte ambiental de de ‘Planta Generadora Fotovoltaica de 90,46 MWp/80 Mwnom, denominada PSFV ‘Campos Salados» en els termes municipals de Carcaixent i Alzira, sent la peticionària la mercantil Falck Renewables Power SLU; el projecte pressuposta una inversió de vora 60 milions d’euros. Seguint el procediment previst en la normativa reguladora, després de la seua publicació el 29 d’octubre es va obrir un període d’exposició pública, per a que en el termini de 30 dies, els interessats, entre els quals està l’Ajuntament de Carcaixent, informen respecte de la conformitat o disconformitat a l’autorització sol·licitada.

Així, l’informe tècnic de Medi Ambient conclou que l’impacte mediambiental sobre la zona seria sever, tenint en compte les múltiples afeccions avaluades. D’entre les més significatives la del fet de voler modificar la qualificació d’un terreny que va sofrir un incendi en el 2016 i que segons la Llei Forestal Valenciana no pot canviar fins que no passen 30 anys; però també la no valoració de l’efecte del canvi del drenatge de la zona sobre la inundabilitat del casc urbà, la repercussió de la instal·lació sobre la capacitat de recàrrega dels aqüífers, l’erosió del terreny, l’impacte sobre els jaciments arqueològics, i la no presa en consideració de l’existència de més de 70 forns de calç geolocalitzats els quals tenen una protecció que el projecte obvia.

Per la seua banda l’informe urbanístic també informa desfavorablement el projecte presentat, en plantejar actuacions no previstes en el planejament en vigor, i considera necessari i com a pas previ a qualsevol actuació la tramitació d’un Pla Especial, a més d’un estudi de paisatge. També remarca la greu afectació als elements naturals i patrimonials de la zona així com el risc d’inundacions que podria provocar la instal·lació de la planta. A més, assenyala greus qüestions de forma en la redacció del projecte que suposaria la modificació del PGOU al afectar a camins públics i vivendes particulars.

Paco Salom, alcalde de Carcaixent, vistos els informes tècnics, contraris al projecte, s’ha mostrat contundent amb la necessitat de que el consistori mostrara una oposició unànime a este projecte en els termes en que s’ha presentat. «Crec que no haver tingut un no rotund ens perjudica greument. Una abstenció o el vot en contra sols és comprensible si s’aporten arguments tècnics que contraresten els informes que hui es tractaven en el plenari. Si resulta que es reconeix que els informes són molt bons, com es pot votar després abstenció? En què estan pensant els qui s’oposen?».

Tags: Carcaixent

Lo + leído

L’Horta Sud lanza su plan turístico tras la DANA: una ruta homenajeará a las víctimas y al voluntariado

La Mancomunitat de l’Horta Sud ha dado un paso decisivo para la reactivación de la…

Campofrío invierte 134 millones en Utiel: así será la megafábrica que sustituirá a la de Torrent destruida por la DANA

La multinacional cárnica Campofrío ha dado hoy el pistoletazo de salida al proyecto 'Amunt!', una…

De modistes a sindicalistes: qui eren les 20 dones afusellades pel franquisme que Xàtiva recorda ara?

Memòria històrica amb nom de dona. La Casa de Cultura de Xàtiva es converteix des…

Otras noticias

Efectos de la DANA.
L' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaRequena - Utiel

El Gobierno asigna 1.300 millones de euros a la Comunitat Valenciana para cubrir gastos de la DANA

Por Toni Cuquerella
Audiencia Provincial y juzgados de Valencia
La Ribera Alta

Piden 20 años de cárcel para el acusado de agredir sexualmente, golpear y robar a su pareja en la Ribera Alta

Por Javier Ruiz
4062fa2d f15f 47b9 b8ab 950a1e7cbe22
La Ribera Alta

Detingut a Algemesí per diversos robatoris amb força en vehicles

Por Javier Ruiz
11052026PresentacioAHRAlzira
La Ribera Alta

Alzira albergará una edición especial de la Asamblea de Historia de la Ribera

Por Pau Gómez
Derribo de casas afectadas por la DANA en Chiva.
L' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaRequena - Utiel

El Consell abre un nuevo plazo de ayudas al alquiler por la DANA: hasta 9.600 euros para familias afectadas

Por Toni Cuquerella
FOTO 1 4
La Ribera Alta

Detenido en Alginet por dos robos con violencia a mujeres mayores en plena calle

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?