9 d'Octubre - Generalitat Valenciana

ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Valencia > La Ribera Alta
La Ribera Alta

L’Ajuntament de Carcaixent retira més de 5.000 quilos de residus d’amiant d’abocadors incontrolats

NULL
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 8:10 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado junio 29, 2022
410 vistas
2 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’abocament d’aquest residu perillós pot tenir sancions des dels 100.000 fins als 3,5 milions d’euros

L’equip d’educadors ambientals de la Regidoria de Medi Ambient de Carcaixent ha identificat 25 punts d’abocaments incontrolats de residus d’amiant dins del terme municipal. S’han recuperat 5.500 kg d’amiant mitjançant un gestor autoritzat, suposant un cost de més de 7.000 euros. A més del cost econòmic que suposen per al consistori les tasques de recollida i gestió de residus d’estos abocaments irregulars, cal destacar el risc per a la salut que comporta la seua manipulació.

L’amiant o asbest és un dels components del fibrociment, un material de construcció compost per fibres microscòpiques que poden romandre en suspensió en l’aire el temps suficient perquè representen un risc respiratori, podent provocar diverses malalties de distinta gravetat, per la qual cosa és considerat com un residu perillós. Per este motiu, la llei de residus i sòls contaminats preveu sancions des dels 100.000 fins els 3’5 milions d’euros per l’abocament o abandonament d’aquest tipus de residu.

Ana Garrigues, Regidora de Medi Ambient, ha fet un advertiment sobre la «importància de tractar estos residus a través de gestors autoritzats per la seua perillositat per a la salut de les persones» i sobretot demana la col·laboració de la ciutadania perquè, assegura, «no podem permetre que els abocaments incontrolats continuen donant-se al nostre municipi, ni pel cost que suposa a l’Ajuntament, ni per la salut de totes i tots».

Què fer si tenim amiant a casa?

Per a la manipulació i gestió d’este residu perillós cal contactar amb una empresa autoritzada per la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica. Al següent enllaç es pot trobar un cercador que permet localitzar el gestor autoritzat més proper al nostre municipi: https://residuos.gva.es/RES_BUSCAWEB/buscador_residuos_avanzado.aspx?idioma=V

Tags: Carcaixent

Lo + leído

Aemet eleva a roja la alerta por el «peligro extraordinario» en la costa de València y Castelló, y la Generalitat envía un Es-Alert a la población

La Generalitat Valenciana, a través del Centro de Coordinación de Emergencias (GVA112), ha emitido una…

Triomfalisme del PP de Xàtiva per la licitació del futur centre de salut en 2026 i indignació de l’alcalde: «no han mogut una rajola en 4 anys»

L’anunci de la futura licitació del Centre de Salut Xàtiva II ha deslligat un nou…

Sueca presenta la seua programació del 9 d’Octubre amb novetats, música en valencià i actes tradicionals

L'Ajuntament de Sueca ha organitzat un programa d'actes per a la celebració del 9 d'Octubre…

Otras noticias

Via comercial de Gandia.
El Camp de TúriaL' Horta SudLa Safor

Gandia, Riba-roja o Mislata recibirán más de 5 millones de euros de la Generalitat para finalizar nuevos edificios públicos

Por Javier Ruiz
Alzira.
La Ribera Alta

El paro sube en la Ribera Alta durante agosto impulsado por Alzira, Algemesí y Carcaixent tras el parón veraniego

Por Toni Cuquerella
ribera alta
La Ribera Alta

El paro cae un 1,88 % en la Ribera Alta liderado por Alzira y Algemesí

Por Adrián Lupiáñez
Alzira lidera el descenso del paro en La Ribera Alta.
La Ribera Alta

Alzira y Algemesí lideran la reducción del paro en la Ribera Alta

Por Adrián Lupiáñez
corteluz1
Valencia

Iberdrola anuncia cortes de luz esta semana en Torrent, Cheste, Paterna, Ontinyent, Puçol y otras localidades valencianas

Por Javier Ruiz
230629 HAC foto1 compte general 22
La Ribera Alta

De hijo de referente socialista en la Ribera a ministro: la historia de Arcadi España

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?