ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

Carcaixent lliurarà el títol de Fill Predilecte al jurista José María Boquera i de Fill Adoptiu al cantant Paco Muñoz

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 11, 2022
281 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

Les distincions s’atorgaran durant les celebracions aquest diumenge de la Festa de l’Autogovern a Carcaixent

Aquest diumenge 13 de març, a les 11:30 hores hores, Carcaixent celebrarà la Festa de l’Autogovern, en commemoració del 446 aniversari de la concessió del privilegi d’Universitat l’11 de març de 1576 i de la independència de la ciutat d’Alzira. Com és habitual, tindrà lloc un acte institucional a l’Auditori de les Dominiques al qual està invitada a participar tota la població.

L’acte, que estarà presidit pel president de les Corts Valencianes, Enric Morera, estarà dividit en dos parts. La primera consistirà en un ple extraordinari en què l’alcalde de Carcaixent, Paco Salom, procedirà a la lectura d’un discurs institucional. Finalitzada esta part, se n’iniciarà una segona en la que es lliuraran els títols de Fill Predilecte de la Ciutat al jurista Jose Maria Boquera i Fill Adoptiu a Paco Muñoz. L’acte comptarà amb la intervenció de l’escriptor d’Algemesí Enric Lluch i Girbés que farà la introducció al nomenament de Paco Muñoz i del jurista Andreu Boix, que introduirà la figura de José MªBoquera.

Paco Salom, alcalde de Carcaixent, ha animat a tota la ciutadania a participar de l’acte, «totes les Festes d’Autogovern són especials, però esta afegirem una pàgina més a la història de la nostra ciutat reconeguent dos trajectòries brillants on cadascú en el seu camp ha destacat a diferents nivells però amb una cosa en comú, l’estima per Carcaixent, per la seua gent i per la voluntat de contribuir amb la vida social, cultural i política del nostre poble des de l’atruisme, i això és el que volem reconèxer-los de forma pública i oficial este diumenge”.

Paco Muñoz (València, 1939), és intèrpret, compositor de cançons, escriptor i activista cultural que sempre ha tingut una vinculació molt estreta amb la comarca de la Ribera i amb Carcaixent en especial, on va viure de xicotet. Sempre ha mostrat un ferm compromís amb la cultura i les tradicions valencianes i les seues cançons han sigut la banda sonora de diverses generacions.

José Maria Boquera Oliver (Carcaixent, 1929), té una notable trajectòria en el món jurídic i acadèmic, sent a més col·laborador actiu en projectes locals de tota índole educativa, social i d’assessorament jurídic. És professor Honorari de la Universitat de Mendoza (Argentina) i Emèrit de la Universitat de València i Corresponent de la Reial Acadèmia de Jurisprudència i Legislació.

Festa de l’Autogovern

L’11 de març de 1576, el rei Felip II va concedir a Carcaixent el privilegi d’Universitat. Esta concessió va ser l’inici d’un procés que culminaria 13 anys després, el 17 de juliol de 1589, amb un fet de la màxima importància per als carcaixentins com va ser la concessió del privilegi de Vila Reial, que obria les portes a l’autogovern a través de l’exercici de l’anomenada Jurisdicció Suprema. Des de 2001, l’Ajuntament de Carcaixent commemora esta efemèride amb la celebració d’un acte cívic i institucional.

La celebració en el Saló de Plens es va traslladar en 2006 a l’Auditori Municipal de les Dominiques, amb la intenció de facilitar la presència del major nombre de ciutadans, particulars i autoritats. En les edicions anteriors, diversos ponents han parlat ja d’aspectes tan diversos com ara la demarcació territorial de Carcaixent, la seua toponímia, l’escut heràldic, els noms dels carrers i les places, la figura del rei Jaume I el Conqueridor i també a entitats i col·lectius com el personal sanitari per la seua tasca durant la pandèmia, protagonistes de l’acte de l’any passat,

Tags: Carcaixent

Lo + leído

L’Horta Sud lanza su plan turístico tras la DANA: una ruta homenajeará a las víctimas y al voluntariado

La Mancomunitat de l’Horta Sud ha dado un paso decisivo para la reactivación de la…

Campofrío invierte 134 millones en Utiel: así será la megafábrica que sustituirá a la de Torrent destruida por la DANA

La multinacional cárnica Campofrío ha dado hoy el pistoletazo de salida al proyecto 'Amunt!', una…

De modistes a sindicalistes: qui eren les 20 dones afusellades pel franquisme que Xàtiva recorda ara?

Memòria històrica amb nom de dona. La Casa de Cultura de Xàtiva es converteix des…

Otras noticias

Efectos de la DANA.
L' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaRequena - Utiel

El Gobierno asigna 1.300 millones de euros a la Comunitat Valenciana para cubrir gastos de la DANA

Por Toni Cuquerella
Audiencia Provincial y juzgados de Valencia
La Ribera Alta

Piden 20 años de cárcel para el acusado de agredir sexualmente, golpear y robar a su pareja en la Ribera Alta

Por Javier Ruiz
4062fa2d f15f 47b9 b8ab 950a1e7cbe22
La Ribera Alta

Detingut a Algemesí per diversos robatoris amb força en vehicles

Por Javier Ruiz
11052026PresentacioAHRAlzira
La Ribera Alta

Alzira albergará una edición especial de la Asamblea de Historia de la Ribera

Por Pau Gómez
Derribo de casas afectadas por la DANA en Chiva.
L' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaRequena - Utiel

El Consell abre un nuevo plazo de ayudas al alquiler por la DANA: hasta 9.600 euros para familias afectadas

Por Toni Cuquerella
FOTO 1 4
La Ribera Alta

Detenido en Alginet por dos robos con violencia a mujeres mayores en plena calle

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?