ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

Inundacions a la Ribera: Alzira i la CHX activen plans de protecció d’urgència per 12 milions d’euros

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado enero 20, 2026
323 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Teodoro Estrela, Alfons Domínguez i Miguel Polo.
Teodoro Estrela, Alfons Domínguez i Miguel Polo.

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer i l’Ajuntament d’Alzira han celebrat una reunió tècnica d’alt nivell amb l’objectiu d’analitzar i agilitzar els projectes destinats a mitigar el risc d’inundacions a la zona. Durant aquesta trobada, el president de l’organisme de conca, Miguel Polo, al costat de l’adjunt a la presidència, Teodoro Estrela, han traslladat als responsables municipals l’estat actual de les actuacions que busquen reforçar la seguretat dels veïns de la Ribera. El compromís institucional s’ha materialitzat en l’anunci d’una sèrie d’obres d’emergència i licitacions imminents que pretenen elevar el nivell de protecció davant d’avingudes i fenòmens meteorològics extrems.

En el centre d’aquesta estratègia es troba la licitació del projecte d’adequació del barranc de Barxeta, una actuació d’envergadura dividida en dues fases que compta amb un pressupost de 12 milions d’euros. Aquesta inversió, ja tramitada per la Direcció General de l’Aigua, es veurà complementada pròximament amb la licitació d’altres dos projectes clau finançats amb fons propis de la Confederació. Es tracta de la construcció de la mota de Cogullada i la intervenció tècnica en la confluència entre els barrancs de Barxeta i la Casella. Segons ha subratllat el mateix Miguel Polo, la previsió de l’organisme és que les obres d’aquests projectes puguen començar abans que finalitze l’any en curs, sumant-se així a les tasques d’emergència que ja s’executen per a protegir el talús de la riba dreta del riu Xúquer en l’entorn del poliesportiu municipal.

Paral·lelament, la reunió ha servit per a abordar el cinqué gran projecte de protecció, dissenyat específicament per a eliminar el coll d’ampolla que restringeix la capacitat de desguàs del barranc de la Casella i que afecta directament els termes d’Alzira i Carcaixent. La CHX ha confirmat que els treballs de redacció estan en la seua fase final i s’espera que el procés de licitació s’inicie també abans que acabe l’any. Aquests avenços s’emmarquen en el nou Pla per a la Recuperació i Millora de la Resiliència davant de les inundacions, un document que Teodoro Estrela ha definit com un avançament urgent del futur Pla de Gestió del Risc d’Inundació (PGRI). Encara que el PGRI definitiu s’aprovarà a finals de 2027 i inclourà una planificació més extensa, aquest pla de resiliència prioritza les mesures més crítiques per als territoris que van patir l’impacte de la DANA del passat 29 d’octubre de 2024.

Per la seua banda, l’alcalde d’Alzira, Alfons Domínguez, ha aprofitat la trobada per a traslladar diverses demandes veïnals i tècniques, sol·licitant noves actuacions a les zones nord i oest de la ciutat. Entre les propostes municipals figuren la consolidació dels talussos aigües amunt del Pont de Ferro, la millora de la permeabilitat a l’autovia A-7 i la creació d’una mota de protecció al sector de Tulell. Davant d’aquestes peticions, la Confederació s’ha compromés a realitzar els estudis de viabilitat pertinents mitjançant models hidrològics actualitzats. Finalment, la reunió ha conclòs amb una aclaració sobre el transvasament Xúquer-Vinalopó, en la qual Polo ha garantit que l’enviament de cabals només es produeix en condicions de sobrants i mai fent ús de les reserves dels embassaments del sistema Xúquer, responent així a les inquietuds dels agricultors i col·lectius ecologistes de la comarca.

Tags: Alzira CHX Confederació Hidrogràfica del Xúquer

Lo + leído

El arte valenciano gana protagonismo en ARCO con una destacada participación de galerías

Las galerías valencianas han vuelto a tener un papel destacado en la feria internacional ARCOmadrid…

L’emergència sanitària marca la setmana de Falles a Carcaixent: l’Ajuntament intervé per la crisi de les escombraries

En plena celebració de les festes de les Falles, Carcaixent viu una situació excepcional. Després…

Andrea Adelantado y Sara Magán cierran la Ofrenda de las Fallas de Torrent

Torrent vive con intensidad los días grandes de sus Fallas y la ciudad se encuentra…

Otras noticias

5d80b16a 5a2b 4d7c b352 a5f67d199e8a
CollaLa Ribera Alta

Plaça Tres Moreres s’alça amb el màxim guardó de les Falles d’Algemesí

Por Javier Ruiz
Muestras de agua de l'Albufera.
L' Horta SudLa Ribera AltaLa Ribera Baixa

El estado de los acuíferos un año después de la catástrofe: La CHJ finaliza los muestreos en el Poyo, el Magre y l’Albufera

Por Toni Cuquerella
Foto1 5
La Ribera Alta

La Guardia Civil descubre un desguace ilegal en la Ribera Alta

Por Pau Gómez
La Guàrdia Civil ha descobert la plantació de marihuana a Alberic.
La Ribera Alta

Un incendi destapa un cultiu il·legal de marihuana a Alberic

Por Toni Cuquerella
Antonio Tejero, durant l'intent de cop d'estat del 23-F de 1981.
La CosteraLa Ribera Alta

El periple final del colpista del 23-F Antonio Tejero: defunció a Alzira, dol a Xàtiva i sepultura a Màlaga

Por Toni Cuquerella
1796 naranjas en campo de origen nacional
AgronewsLa Plana BaixaLa Ribera AltaLa Vall d'AlbaidaRequena - Utiel

Carlet, Utiel, Bèlgida, Vila-real, Carcaixent, Nules y Llutxent acogen en marzo una nueva programación de cursos agrarios

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?