ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Baixa

La periodista Clara Castelló, entre els noms destacats d’uns Distintius 9 d’Octubre de Cullera protagonitzats per les dones

AFACU, la Festa de la Mare de Déu del Castell, Josefa González i Agustina Melià completen els reconeixements de l'Ajuntament de Cullera
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado octubre 1, 2024
157 vistas
6 Min lectura
Compartir en:
4628 cullera distintius 9 octubre 2024

Cullera ja coneix qui són els guardonats amb el ‘Distintiu 9 d’Octubre’ 2024. En aquesta ocasió, en la modalitat col·lectiva es reconeixerà a l’Associació de Familiars de Persones amb Alzéhimer i altres Demències de Cullera (AFACU) i la Festa de la Mare de Déu del Castell de Cullera que a l’abril va ser declarada Bé d’Interés Cultural de caràcter Immaterial. Mentre que a títol individual seran la periodista Clara Castelló i les metgesses pioneres en salut sexual i planificació familiar, Josefa González i Agustina Meliá respectivament.

Segons ha explicat l’alcalde, Jordi Mayor, “enguany reconeixem la identitat de les nostres festes BIC i tot el símbol que representa del nostre passat, present i futur; la solidaritat, conscienciació i empatia humana de AFACU; el llarg camí pels drets, llibertats i seguretats sexuals de dues metgesses pioneres com ho són Josefa i Agustina; i amb Clara Castelló la importància d’aquells periodistes que continuen creient en la veritat i la informació rigorosa per a enfortir la democràcia enfront de les fake news”.

L’acte institucional en el qual es farà lliurament dels ‘Distintiu 9 d’Octubre’ als guardonats tindrà lloc el pròxim 8 d’octubre a les 20 hores a l’Auditori del Mercat, un acte obert a tota la ciutadania amb el qual la localitat celebra el Dia del Poble Valencià.

Cal ressenyar que el Distintiu 9 d’Octubre és el més alt reconeixement que atorga la ciutat de Cullera amb motiu de la festivitat de totes i tots els valencians a persones individuals, col·lectius o entitats locals que han destacat en les seues trajectòries personals o professionals.

Més sobre els guardonats

AFACU naix a Cullera en 2008 amb el propòsit d’informar, assessorar i acompanyar tant a les persones afectades per una demència com als seus familiars, ajudant-los a afrontar i gestionar els canvis i noves situacions que comporta l’evolució d’aquesta malaltia.

Per a poder portar aquesta labor, compta amb un equip multidisciplinari de 10 professionals, a més de la participació de voluntaris i voluntàries que fan possible que el centre funcione. AFACU és símbol de compromís i unitat d’una societat que lluita per construir una Cullera més solidària, inclusiva i empàtica.

Per part seua, a l’abril d’enguany, la Generalitat Valenciana va declarar la Festa de la Mare de Déu del Castell de Cullera Bé d’Interés Cultural (BIC), atorgant així la màxima protecció patrimonial a una festa que representa un ampli ventall de manifestacions identitàries, artístiques, religioses, gastronòmiques i culturals, manifest dels valors patrimonials del poble de Cullera.

Amb aquesta Distinció, l’Ajuntament de Cullera reconeix unes festes que són patrimoni de tots els cullerencs i cullerenques i formen part de la identitat individual i col·lectiva d’un poble que les tenen interioritzades com a pròpies i singulars.

Quant al reconeixement individual ha recaigut en la mèdic sexòloga Josefa González Sala, la metgessa Agustina Melià Palomares i la periodista Clara Castelló Lli.

Josefa González i Agustina Melià van ser pioneres en la creació i com a treballadores del Centre de Planificació Familiar de Cullera des que va iniciar la seua marxa en 1984, i han desenvolupat tota la seua carrera professional vinculades al Centre. En aquella època no existia cap altre centre similar en tota la Ribera Baixa, per la qual cosa l’Ajuntament va apostar pel projecte i va assumir el funcionament d’aquest, configurant-lo com un centre municipal.

Entre els huit professionals que van participar en el projecte inicial, fa 40 anys, estaven Josefa i Agustina, que cadascuna des de la seua formació, es van encarregar d’atendre dones i parelles, donant-los informació i assessorament sobre salut sexual i reproductiva, a més d’organitzar xarrades i cursos sobre els drets de les dones.

Per part seua, la periodista Clara Castelló ha dedicat la seua vida professional a la comunicació centrada en l’actualitat valenciana, fèrria defensora i compromesa amb els valors socioculturals del territori valencià i la informació pública, a més de ser una de les cares més conegudes de la televisió pública valenciana.

En els seus més de 30 anys de carrera ha defensat l’ús de la llengua valenciana en els mitjans de comunicació, i ha portat amb orgull el nom de Cullera per tots els espais, situant-la en el mapa comunicatiu valencià.

Amb aquests guardons, el consistori ha volgut reconéixer l’esforç d’aquells que han destacat per construir una ciutat més unida, solidària i compromesa amb els drets de tots el cullerencs i cullerenques. Sense oblidar la identitat cultural d’una societat que reafirma any rere any el seu respecte cap a les seues festes i tradicions.
 

Tags: Castelló

Lo + leído

Alaquàs, Bétera, Castellón, Cullera, Gandia, Paterna, Picanya, Quart de Poblet y Torrent logran las máximas distinciones en la VIII Gala de Viles en Flor

El programa Viles en Flor, impulsado por la Fundación Asfplant (Asociación Profesional de Flores, Plantas…

El cadáver carbonizado hallado en Oliva podría ser el de la joven desaparecida en agosto

La autopsia preliminar practicada al cadáver carbonizado encontrado este miércoles en un paraje de Oliva…

Alcoi provarà l’enviament de medicaments amb drons en entorns muntanyosos

L’Ajuntament d’Alcoi ha posat en marxa el procés d’adquisició de quatre drons d’última generació amb…

Otras noticias

Los bomberos han tenido que realizar diferentes actuaciones durante la pasada noche.
ComarcalL' Horta SudL'Horta NordLa Ribera AltaLa Ribera Baixa

Las lluvias torrenciales obligan a más de 60 intervenciones de los bomberos en la provincia de València centradas en la costa

Por Toni Cuquerella
SuecafotoAbulaila13
AgronewsLa Ribera Baixa

Mompó presenta en Sueca las ayudas para el reaprovechamiento de paja de arroz

Por Redacción ComarcalCV
Foto2
L' Horta SudLa Ribera Baixa

Desarticulado un laboratorio de adulteración de cocaína y dos puntos venta en Silla y Picassent

Por Redacción ComarcalCV
31 Sir Mark Elder Orquestra de la Comunitat Valenciana ©Miguel Lorenzo Les Arts
CulturarteLa Marina BaixaLa Ribera BaixaRequena - Utiel

La Orquestra de la Comunitat Valenciana retoma la actividad con una gira en Requena, Altea y Cullera

Por Javier
1BonoscomercDANAfotoAbulaila17
L' Horta SudLa Ribera Baixa

Los bonos comercio de la Diputación generarán 10 millones de euros en 26 municipios afectados por la Dana

Por Redacción ComarcalCV
commemoracio4
La Ribera Baixa

Sueca conmemora el 81 aniversario del liberación de París en el cementerio municipal

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?