ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva desenvolupa un projecte d’investigació pioner per a previndre epidèmies mitjançant l’anàlisi d’aigües residuals

NULL
admin
Last updated: abril 5, 2025 8:19 pm
Por
admin
Poradmin
Seguir
Publicado marzo 22, 2022
383 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’estudi compta amb la col·laboració de l’empresa Global Omnium i està finançat per la Universitat Internacional de València (VIU)

L’Ajuntament de Xàtiva ha presentat aquest dimarts un projecte d’investigació pioner sobre la prevenció de brots de Covid-19 i d’altres epidèmies mitjançant l’anàlisi d’aigües residuals a la ciutat, i en el qual participen també l’empresa Global Omnium i la Universitat Internacional de València (VIU).

Es tracta d’un projecte col·laboratiu en el qual participa la regidoria de Sanitat de Xàtiva, amb el seu regidor José Vicente Benavent (qui a més forma part de l’estudi); el director de gestió sanitària de la Comunitat Valenciana Julio Fernández; l’epidemiòleg de l’empresa Global Omnium Raimundo Seguí, responsable de l’anàlisi de les aigües residuals; i a través del director del Màster d’Epidemiologia i responsable de l’estudi Vicente Andreu i de Vicente Gea, degà de la Facultat de Salut de VIU, universitat que ha concedit el finançament per la desenvolupament del projecte.

La investigació està enfocada en l’anàlisi dels diferents nivells de les distintes variants del SARCS-CoV-2 en aigües residuals procedents de distints col·lectors de Xàtiva, relacionant aquests nivells al llarg de la pandèmia amb la incidència acumulada en les distintes onades, amb dades sociodemogràfiques, climàtiques, percentatges de vacunació i les diferents mesures restrictives adoptades durant aquest temps. L’objectiu serà determinar la capacitat predictiva de l’anàlisi d’aigües residuals i generar amb totes les dades recollides un model capaç de previndre futurs brots d’infecció en poblacions específiques.

«Aquest és un treball de vora dos anys arreplegant dades de les aigües residuals de Xàtiva que té l’objectiu de crear una alerta primerenca d’infecció epidemiològica. És un treball pioner en tot l’estat, el qual permetrà fer una previsió amb temps basada en les aigües residuals», ha indicat el regidor de Sanitat de Xàtiva José Vicente Benavent.

Per la seua part, el director del projecte i també del Màster d’Epidemiologia a VIU Vicente Andreu ha manifestat que «l’objectiu és avançar-nos a brots futurs amb un sistema sentinella a través del qual, amb un anàlisi massiu de dades, es puga desenvolupar un model predictiu com a ferramenta posterior a dur a terme a Xàtiva però també a ciutats similars». El projecte es troba en una fase avançada però continuarà desenvolupant-se durant el proper any o any i mig, moment en que es testarà.

Raimundo Seguí, epidemiòleg de l’empresa Global Omnium, ha explicat com es realitza la tasca i ha indicat que «és una ferramenta que serveix per a esbrinar tendències i per a avançar-te a la realitat que et vas a trobar entre la teua població dues setmanes després. Portem més d’un any i mig fent aquesta tasca a moltes poblacions, i en el cas específic de Xàtiva s’ha sectoritzat en distintes zones, arribant fins i tot a edificis o espais particulars. Tenim una quantitat immensa de dades i ara estem treballant en poder aplicar aquest sistema a altres sistemes infecciosos en els quals es puga aprofitar la seua excreció en aigües residuals, com ara les malalties de transmissió sexual o les variants d’altres com la grip».

Per últim, el degà de la Facultat de Ciències de la Salut de VIU Vicente Gea ha expressat que «una de les responsabilitats de les universitats és generar coneixement i per això recolzem projectes d’investigació com aquest, que poden ajudar molt a millorar les condicions de vida i de salut de la població. És un estudi pioner sobre informació d’una població concreta, que podrà aportar solucions futures anticipant-se a futurs brots».

Tags: Aigües

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el sábado 26 de septiembre

La previsión meteorológica en Requena para el sábado 26 de septiembre indica una jornada poco…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el sábado 26 de septiembre

La previsión meteorológica en Gandia para el sábado 26 de septiembre indica temperaturas suaves y…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el sábado 26 de septiembre

Peñíscola disfrutará de una jornada con temperaturas agradables y cielos cubiertos por nubes altas, sin…

Otras noticias

xativa premis 9 octubre 2026
La Costera

Premis 9 d’Octubre de Xàtiva: Xaro Ferri i Juanra Martí, junt a Artur Heras a títol pòstum

Por Toni Cuquerella
Trobata a l'ermita de Llutxent.
CulturarteLa Costera

La Universitat de València homenatja Artur Heras amb una exposició sobre la cultura i la resistència antifranquista

Por Toni Cuquerella
Nova promoció a Corts Valencianes.
La Costera

Xàtiva autoritza la construcció de 19 nous habitatges per a respondre al creixement de la població

Por Toni Cuquerella
Tren de Cercanías de Renfe.
L' Horta SudLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa SaforValencia ciudad

Renfe suma seis nuevos trenes de Cercanías en València a partir de este lunes: líneas y horarios de la C1 y C2

Por Toni Cuquerella
Construcció il·legal a Meses.
La Costera

L’Ajuntament de Xàtiva ordena l’enderrocament d’una construcció il·legal al polígon Meses a sòl no urbanitzable

Por Toni Cuquerella
Reunió prèvia a l'inici de les obres del CRAC a Xàtiva.
La Costera

Xàtiva inicia les obres del Centre Raimon al monestir de Santa Clara la pròxima setmana amb una inversió de 9,3 milions

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?