ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva impulsa un projecte pioner per millorar la prevenció de les drogodependències a través de les aigües residuals

Aquest estudi servirà per quantificar aquesta realitat a la ciutat, per tal d’implementar millores en el Pla Municipal de Drogodependències
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 5, 2023
291 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
9702 jose vicente benavent andreu sanchis

El regidor de Sanitat José Vicente Benavent i el tècnic de la Unitat de Prevenció de Conductes Addictives (UPPCA) han comparegut aquest dimecres en roda de premsa per tal d’anunciar un projecte pioner en tot l’estat amb el qual es buscarà millorar la prevenció de les drogodependències i les conductes addictives de la població de Xàtiva a través de l’anàlisi de les aigües residuals.

«Després de la pandèmia s’han incrementat exponencialment cert tipus d’actituds relacionades amb les drogoaddiccions i les conductes addictives, però quina capacitat tenim de quantificar-ho?», ha indicat el regidor de Sanitat José Vicente Benavent, qui ha explicat que es va a fer un estudi pioner a Xàtiva amb el qual es podrà quantificar aquesta realitat a través de les aigües residuals, amb les quals es podrà saber amb exactitud la quantitat de distints productes tant legals (subjectes a recepta mèdica com antidepressius o ansiolítics) com il·legals (drogues com el cànnabis o la cocaïna) existents. «Ara sí que podrem saber si el Pla que estem duent a terme ajuda a disminuir el consum d’aquests productes. Si no es redueixen les dades, ens servirà per replantejar-nos el Pla i passar a noves accions encaminades a millorar la prevenció», ha incidit Benavent.

Pel moment s’ha realitzat un primer mostreig amb el qual s’ha ratificat que el nivell de cloretil existent a les aigües residuals és insignificant, trobant-se en canvi una quantitat elevada d’ansiolítics i antidepressius. «Això ens permetrà traçar un plantejament d’accions vinculades a les malalties mentals, per tal de millorar la prevenció, la informació i l’atenció als veïns i veïnes de Xàtiva» ha declarat Benavent.

El regidor de Sanitat José Vicente Benavent també ha informat de que el proper 5 de maig tindrà lloc a Xàtiva unes jornades d’epidemiologia amb els millors experts d’Espanya. Es tractarà el present, el passat i el futur de l’epidemiologia en aigües residuals i es parlarà de la vigilància de la salut de la gent a través d’aquesta metodologia.

Cal recordar que des de l’Ajuntament de Xàtiva s’està desenvolupant el III Pla Municipal de Drogodependències, el qual abasta des de 2021 fins a 2024, amb un document estratègic que marca la línia de les accions preventives a desenvolupar en la ciutat, sent la UPCCA el principal recurs encarregat de vigilar i coordinar totes les accions que s’hagen de dur a terme al municipi.

«Entre els objectius d’aquest Pla es troben donar a conèixer el recurs de la UPCCA i el servei que prestem, promoure la prevenció de les addiccions amb els agents socials implicats en els àmbits escolar i familiar, però també entre la població general de Xàtiva; fomentar la col·laboració i consolidació d’una xarxa de treball; millorar el coneixement sobre les addicions i obtindre dades locals sobre la prevalença del consum de substàncies i altres conductes addictives entre la gent de Xàtiva, especialment entre la joventut», ha indicat el tècnic de la UPCCA Andreu Sanchis.

Sanchis també ha manifestat que entre les principals dificultats que s’estan trobant està la dificultat d’accés als centres escolars i la comunicació amb altres agents socials, i ha indicat que «necessitem sumar esforços, crear aliances i col·laboracions amb agents clau per tal de poder millorar la qualitat de vida de la gent de Xàtiva. Per això és important educar des de casa i des dels centres escolars en valors i convivència per fomentar una cultura de la salut».

Tags: admin Aigües

Lo + leído

El milagro de ‘Salvem les Fotos’: ya han devuelto 160.000 recuerdos a las familias afectadas por la DANA

Un año y medio después de la catástrofe que marcó un antes y un después…

Es lliura voluntàriament a Madrid el conductor fugat que va atropellar mortalment un home al Port de Sagunt

El presumpte autor de l'atropellament mortal que va tindre lloc la matinada d'aquest passat diumenge…

La huelga de profesores sigue viva pese a romperse la unidad sindical: Educación y docentes vuelven a negociar este martes

La huelga indefinida del profesorado valenciano, que mantiene paralizados parte de los centros educativos desde…

Otras noticias

Guardia Civil.
La Costera

Detinguts a Xàtiva els autors d’un tiroteig i intent d’homicidi al Real de Gandia

Por Toni Cuquerella
Obres al CEE Pla de la Mesquita de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva diu «prou» a la constructora del Centre d’Educació Especial Pla de la Mesquita: per què s’ha trencat el contracte?

Por Toni Cuquerella
Nadín Ferrando, Reina de la Fira de Xàtiva 2026.
La Costera

Qui és Nadín Ferrando López, la nova Reina de la Fira de Xàtiva 2026?

Por Toni Cuquerella
Plaça de Bous de Xàtiva.
La Costera

Deu anys de la remodelació de la Plaça de Bous de Xàtiva: de duplicar-se el cost a 12 milions a recinte sense activitat

Por Toni Cuquerella
'El Sant Sopar' de Vicente López.
La Costera

Finalitza la restauració de ‘El Sant Sopar’: així llueix l’obra mestra de 1806 a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Imatge d'una de les afusellades de Xàtiva (foto: Eva Máñez).
La Costera

De modistes a sindicalistes: qui eren les 20 dones afusellades pel franquisme que Xàtiva recorda ara?

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?