ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva es converteix en l’epicentre de la investigació d’aigües residuals

La I Jornada d’Epidemiologia i Salut Pública mostra els avanços en l’anàlisi davant reptes com la pandèmia de la Covid-19
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 5, 2023
367 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
6868 xativa jornada empidemiologia salut publica

Xàtiva s’ha convertit aquest divendres en l’epicentre de l’anàlisi de les aigües residuals gràcies a la celebració de la I Jornada sobre Epidemiologia i Salut Pública duta a terme per part de l’Ajuntament de la mà de la Universitat Internacional de València (VIU) i de l’empresa Global Omnium.

L’esdeveniment ha servit per a presentar el projecte d’investigació ‘La monitorització del ARN del SARS-CoV-2 en les aigües residuals prediu la dinàmica dels resultats clínics i les infeccions en un context previ i posterior a la vacunació’, realitzat des de la VIU i des de Global Omnium, i en el qual la ciutat de Xàtiva ha tingut un paper destacat.

La cita s’ha dividit en quatre parts, on els diversos ponents han aprofundit sobre com l’Epidemiologia Basada en Aigües Residuals (EAR) ha desenvolupat un paper fonamental en la detecció primerenca del Covid-19 en la població. A més a més, durant el matí s’ha ressaltat que aquesta ferramenta ha permès la creació d’un sistema d’Alerta Primerenca mitjançant el qual s’ha pogut monitoritzar la circulació del virus a Xàtiva.

«Cada crisi és una oportunitat i en el cas de Xàtiva la crisi en la Covid-19 ens ha servit per a donar un impuls important a la investigació de futures pandèmies a través de les aigües residuals, convertint-nos en una ciutat pionera en aquest sentit», ha manifestat l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà, qui ha remarcat que «gràcies a aquesta experiència junt a la VIU, Global Omnium i Salut Pública, hem pogut desenvolupar un model predictiu molt avançat, model d’èxit que a més permet la seua aplicació a altres estudis de salut pública com ara el de la grip o el de la quantitat de substàncies addictives que es consumeixen a la ciutat».

Per la seua part, el Director de l’Institut d’Investigacions Biosanitàries de la VIU i investigador principal de l’estudi, Vicente Andreu, ha indicat que «ha sigut un repte científic a la par que una experiència enriquidora on diferents perfils clínics, investigadors bàsics, epidemiòlegs i bioinformàtics han aportat el seu coneixement amb l’objectiu de dotar a la societat de noves eines amb les quals fer front a futurs brots i pandèmies».

El regidor de Sanitat de l’Ajuntament de Xàtiva, Doctor i un dels investigador d’aquest estudi epidemiològic, José Vicente Benavent, ha explicat que «no som conscients de la quantitat d’informació que podem aconseguir amb l’anàlisi de les aigües residuals, i la gran ferramenta per al present que açò suposa per als ajuntaments en el mode de gestionar la prevenció i la promoció de la salut ciutadana, a més de la informació que podem donar als Serveis de Salut Públic de l’Administració».

Amb aquests resultats, els experts podran elaborar models predictius l’objectiu dels quals serà ajudar en la presa de decisions a les autoritats sanitàries front a nous brots, anticipant-se a la necessitat de mesures restrictives o a la previsió de necessitats sanitàries, ocupació en UCIs i hospitalitzacions. A més, gràcies al fruït del gran treball desenvolupat per l’equip d’investigadors, els resultats del projecte seran publicats en la reconeguda revista Science of the Total Environment.

«Cal ser capaços d’investigar problemes sanitaris que tinguen una aplicació directa en benefici de la salut de la població, i en aquest cas es demostra que l’anàlisi d’aigües residuals és vàlid per a pal·liar la manca d’informació i la incertesa», ha defensat el Degà de la Facultat de Ciències de la Salut de la VIU, Vicente Antonio Gea Caballero.

Per últim, el CEO de l’empresa Global Omnium, Dionisio García Comín, ha assegurat que «el clavegueram s’ha mostrat un aliat per a previndre malalties i salvar vides», a més de posar en valor la importància d’aquest treball coordinat i conjunt des de la ciència, l’empresa i les administracions «que sens dubte mereixia una jornada com aquesta».

Tags: admin Aigües

Lo + leído

El incendio de la Vall d’Uixó calcina más de 7.000 hectáreas mientras los medios aéreos se vuelcan en Eslida y Betxí

El incendio forestal iniciado el pasado sábado en la Vall d’Uixó supera ya las 7.000…

Xirivella culmina la renovación del saneamiento en la zona centro y soluciona los vertidos del Parque Pablo Iglesias

Xirivella ha completado los trabajos de renovación de la red de agua potable y saneamiento…

Cova Dones en Millares se perfila como la cueva-santuario con más inscripciones latinas de todo el Imperio romano

La última campaña arqueológica llevada a cabo en Cova Dones, situada en el municipio de…

Otras noticias

IES Isabel-Clara Simó de l'Alcúdia de Crespins.
La Costera

Mobilització Cultural per a defendre el nom de l’IES Isabel-Clara Simó de l’Alcúdia de Crespins davant la intenció de retirada del govern del PP

Por Toni Cuquerella
Nits al Castell
CulturarteLa Costera

El Diluvi y Tardor despedirán este sábado en Xàtiva la edición de 2026 de Nits al Castell

Por Adrián Lupiáñez
Fira de Xàtiva.
La Costera

Programa de la Fira de Xàtiva 2026: dates, concerts, espais i tots els canvis amb més de 100 actes

Por Toni Cuquerella
PORTADA DISC
La Costera

Feliu Ventura torna a casa: un concert únic a Xàtiva amb La Maria i Sons de Dones

Por Toni Cuquerella
Presentació del festival 'Al Ras'.
La Costera

Fira de Xàtiva 2026: Al Ras Festival renova la seua imatge i aposta pel talent local amb 5 nits de música

Por Toni Cuquerella
IES Isabel-Clara Simó de l'Alcúdia de Crespins.
La Costera

El PP impulsa retirar el nom de l’IES Isabel-Clara Simó a l’Alcúdia de Crespins perquè va provocar «malestar»

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?