ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Les Corts exigeixen a les administracions la millora de les aigües de l’embassament de Bellús i el seu entorn

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 30, 2021
325 vistas
5 Min lectura
Compartir en:

NULL

Es reclama al Ministeri de Transició Ecològica un Pla de Xoc per implementar les mesures necessàries de millora ambiental de l’embassament de Bellús

La Comissió de Medi Ambient, Aigua i Ordenació del Territori ha aprovat, a proposta de PSPV i Compromís, una iniciativa per tal que el Consell desenvolupe actuacions de millora de l’estat de l’embassament de Bellús i el seu entorn, inclòs en el LIC del curs mitjà del riu Albaida, així com continuar portant a terme actuacions per reduir la contaminació, tant difusa com puntual, que arriba a l’embassament de Bellús.

La proposta, que ha comptat amb els vots a favor de PSPV, Compromís, Unides Podem, PP i Cs; i el vot en contra de Vox, demana també que des del Consell s’inste al Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic a liderar l’elaboració i execució d’un Pla de Xoc per implementar les mesures necessàries de millora ambiental de l’embassament de Bellús, seguint els objectius de transició ecològica i desenvolupament econòmic i social de les zones rurals, incloent la participació de les administracions municipals i autonòmiques afectades.

Afectació del tren Xàtva-Alcoi

D’una altra banda també es demana que el Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana execute les actuacions en la línia ferroviària Xàtiva-Alcoi, per garantir que aquesta línia no es veja afectada pel funcionament de l’embassament de Bellús d’acord amb la seua capacitat de laminació de disseny. I insta a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) a crear una taula de diàleg amb les diverses administracions i parts interessades per a revertir el mal estat de les aigües i de l’entorn de l’embassament, així com els efectes negatius per a la qualitat de vida de les persones que hi viuen als seus voltants, a més d’incloure al Programa de Mesures del cicle de planificació hidrològica 2021-2027 mesures concretes i urgents per reduir la contaminació acumulada durant dècades en els sediments de l’embassament de Bellús.

El portaveu socialista en la Comissió de Medi Ambient, Aigua i Ordenació del Territori, Paco Gil, ha explicat que la proposta «naix d’una iniciativa conjunta entre Compromís i PSPV-PSOE, que governen a Benigànim, una de les localitats que han aprovat declaracions institucionals i mocions en favor de la regeneració de l’entorn fluvial del riu Albaida». «Des de fa molts anys, l’embassament de Bellús no està en les millors condicions possibles; fa olors i crea molèsties», ha detallat Gil, que ha considerat que la PNL tracta de «fer d’altaveu i corretja de transmissió de les necessitats dels municipis» ja que, ha afegit, «ara és el moment que tenim la possibilitat de donar una espenta des de les Corts i donar solució a aquest problema».

Per a la diputada i portaveu de Compromís en la Comissió de Medi Ambient, Aigua i Ordenació del Territori, Graciela Ferrer, «els municipis de Benigànim, La Pobla del Duc, Montaverner, Alfarrasí, Guadasséquies, Otos, Bellús, Benisuera i Sempere són els més afectats per l’embassament de Bellús. Però l’abast de les actuacions necessàries per revertir la situació actual sobrepassa les competències municipals així com els limitadíssims recursos humans i econòmics també municipals. Per això, és necessària una actuació integral i integrada de totes les administracions públiques involucrades, des de les estatals fins les locals, per assolir el bon estat ecològic i químic de les aigües de Bellús i del seu entorn, així com garantir la qualitat de vida dels habitants dels voltants i la necessària connectivitat ferroviària entre Xàtiva i Alcoi. En aquest sentit, volem donar suport a les reivindicacions que en aquesta línia s’estan fent des dels equips de govern dels ajuntaments afectats».

Tags: Aigües

Lo + leído

Guía fiscal DANA: todas las ayudas e indemnizaciones que ya no tienes que declarar en el IRPF

Tras la aprobación de un nuevo Real Decreto-ley por parte del Consejo de Ministros, el…

El camino hacia la semana laboral de 35 horas en la sanidad pública: las conversaciones con los sindicatos comienzan el 4 de mayo

La Generalitat Valenciana ha activado formalmente la maquinaria administrativa para transformar la jornada laboral del…

Compromís reclamarà en tres ajuntamens activar la rotonda de la CV-300 per desbloquejar un punt crític entre Meliana i Foios

La construcció de la rotonda prevista a la CV-300, entre Meliana i Foios, torna a…

Otras noticias

Elvira Lindo.
La Vall d'Albaida

Elvira Lindo, gran protagonista de l’XI Cicle ‘Ontinyent Negre’ aquest maig

Por Toni Cuquerella
Unitat de SAMU.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Dos morts en caure un vehicle al riu Clariano a Ontinyent

Por Toni Cuquerella
Localització dels terratrèmols detectats a Ontinyent i Vallada.
La CosteraLa Vall d'Albaida

Dos sismes a les comarques del sud: terratrèmols a Ontinyent i Vallada sacsegen diversos municipis en les últimes hores

Por Toni Cuquerella
Taula informativa d'Ens Uneix-Unió Municipalista.
La Vall d'Albaida

Ens Uneix es mobilitza a València per recollir signatures en favor d’una reforma de la Llei Electoral

Por Toni Cuquerella
IMG0549b 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent tanca 2025 amb un superàvit històric de 4,7 milions i redueix el seu deute

Por Pau Gómez
reunioresidus 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent organiza 24 reuniones sobre el nuevo sistema de recogida de residuos

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?