ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

Oliva impulsa la reutilització d’aigües regenerades

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado junio 28, 2022
230 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

Representants de la CHJ, l’EPSAR i l’ajuntament d’Oliva van mantindre una reunió amb investigadors del grup CALAGUA-Unitat Mixta UV-UPV en el marc del projecte MEM4AGRI, finançat per la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital de la Generalitat Valenciana, dins de les convocatòries de projectes Prometeu per a grups de recerca d’excel·lència.

Segons indiquen fonts municipals, el projecte MEM4AGRI té com a objectiu principal l’estudi de la reutilització agrícola d’aigües regenerades, mitjançant l’aplicació de tecnologies de membranes. Aquestes tecnologies són capaces d’obtindre aigua regenerada i nutrients de les aigües residuals, en línia amb els principis de l’economia circular, per la qual cosa permeten avançar en la sostenibilitat d’aquests processos. El projecte també abordarà els condicionants legals associats al Reglament (UE) 2020/741 sobre els requisits mínims per a la reutilització de l’aigua.

Durant la reunió, després de la benvinguda del president de la CHJ, Miguel Polo; la catedràtica de la Universitat de València i responsable de MEM4AGRI, Aurora Seco; ha exposat els beneficis que comporta la pràctica de la reutilització agrícola d’aigües riques en nutrients en un context de canvi climàtic, estrés hídric i encariment de fertilitzants i energia.

També durant aquesta reunió, expliquen les mateixes fonts, s’han pogut establir les bases de la col·laboració entre la CHJ, l’EPSAR, l’ajuntament d’Oliva i el grup de recerca per a elaborar una metodologia per a desenvolupar els plans de gestió del risc de les aigües regenerades (PGRAR) establerts en l’esmentat reglament. «Aquests PGRAR són els encarregats de garantir la seguretat ambiental i sanitària de l’ús d’aigües regenerades en agricultura i dels productes obtinguts».

En la mateixa reunió, l’alcaldessa d’Oliva, Yolanda Balaguer, va mostrar el seu interés a avançar en la materialització de la nova planta de tractament, que inclou el tractament terciari necessari, incloent-hi tecnologia de membranes i la reutilització d’aigües residuals en el terme municipal d’Oliva. Aquesta actuació està actualment en fase de tramitació ambiental del projecte, ja redactat per la CHJ en col·laboració amb l’EPSAR i que, prèviament a la seua posada en servei, necessàriament haurà de comptar amb el seu corresponent PGRAR.

L’alcaldessa d’Oliva, Yolanda Balaguer, ha declarat que «aquest projecte és molt ambiciós, contempla la comparació de tres sistemes de reutilització de l’aigua tractada i un d’ells sobre la nostra futura EDAR, d’aquest estudi es tenen resultats inicials que justifiquen els beneficis del nostre sistema de tractament d’aigües i en aquesta reunió s’han marcat les accions a desenvolupar pròximament dintre d’un partenariat on l’ajuntament formarà part per una major acció en els resultats. En aquesta reunió es va analitzar com serà el futur sistema de reg en les aigües tractades que estan en estudi».

El regidor d’Agricultura, Miquel Domenech, ha explicat que «estem parlant d’un tractament per a 15.000 m3 d’aigua que beneficiara el reg d’una superfície aproximada entre 700 i 800 hectàrees, sent un projecte molt novedós, innovador i important per a la ciutat d’Oliva i la seua agricultura».

Per la seua banda, la regidora de Medi Ambient, Maria Josep Llorens, ha indicat que «seguim treballant en aquest sistema que ens presenta l’empresa i que pensem que és molt positiu, perquè millorarà les prestacions que la nova depuradora aportarà per a l’aprofitament de l’aigua i que es dedicarà al camp agrícola, d’una manera encara més sostenible».

Com a resultat de la reunió s’ha conformat un partenariat entre les tres institucions i el grup de recerca, amb l’objectiu d’intercanviar la informació disponible i necessària per al correcte desenvolupament dels PGRAR, incloent-hi una adequada gestió dels nutrients presents en les aigües. A més, s’ha acordat la col·laboració de totes les parts en les labors de difusió dels avanços i resultats del projecte de recerca MEM4AGRI, així com la promoció i la participació d’altres actors rellevants, com són els agricultors i consumidors.

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Aigües

Lo + leído

Balance de Harry en la Comunitat Valenciana: nieve en el interior de Castelló y graves destrozos en la costa

La borrasca Harry ha comenzado a remitir tras 48 horas de extrema inestabilidad que han…

Se confirma un nuevo foco de la enfermedad de Newscatle en una granja de pollos de engorde de la Vall d’Albaida, a 12 km de los anteriores

Las autoridades veterinarias de la Comunitat Valenciana notifican un nuevo foco de la enfermedad de…

Radiografía del vino valenciano: Las DOP resisten en un año marcado por la caída de producción y el liderazgo ecológico

El vino valenciano consolida su estructura de calidad en un escenario complejo. Según el último…

Otras noticias

Vehicle utilitzat en el robatori de coure.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Cop al robatori de coure a la Vall d’Albaida: set detinguts per causar danys de 231.000 euros en polígons

Por Toni Cuquerella
20260119Abocamentillegal
Comarcal

El Ayuntamiento de Manises abre expedientes por vertidos ilegales de residuos

Por Redacción ComarcalCV
Nucli urbà del Port de Sagunt.
Comarcal

Sagunt impulsa la construcció de 10.000 habitatges davant el ‘boom’ de la gigafactoria i el seu creixement demogràfic

Por Toni Cuquerella
Imatge de la detonació sota l'aigua del projectil de la Guerra Civil a Dénia.
ComarcalLa Marina Alta

Així ha sigut la troballa i la detonació d’un obús de la Guerra Civil en aigües de la platja de Dénia

Por Toni Cuquerella
Reunió de José Díez amb l'alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, i la tinenta d'alcalde, Amor Amorós.
ComarcalLa Costera

Xàtiva urgeix la Generalitat a fixar terminis concrets per al Centre Raimon i el Palau de Justícia

Por Toni Cuquerella
Playas de la Vila Joiosa.
ComarcalLa Marina Baixa

La Vila Joiosa controlará el aforo de sus playas con cámaras dotadas de Inteligencia Artificial

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?