NULL
Esta intervenció tindrà una subvenció de quasi 60.000 euros de la Diputació a través del Pla d’Inversions
La zona verda del parc Manuel Castelló Quilis serà reformada per a l’ús quotidià de les veïnes i veïns del poble. L’Ajuntament d’Aielo de Malferit ha adjudicat l’obra per un import de 140.840,21 euros, dels quals 59.772,30 euros son subvencionats pel Pla d’Inversiones de la Diputació de València 2020-2021 i la resta, 87.067,91 euros corren a càrrec dels pressupostos municipals.
Al procés de consulta de participació ciutadana les veïnes i veïns del poble van tindre l’oportunitat de presentar suggeriments per a la millora d’aquesta zona verda.
Construcciones y Proyectos Coiber SL és l’empresa encarregada de dur a terme les obres per a les que tindrà un plaç d’execució de 4 mesos.
Actualment la zona verda del parc està infrautilitzada ja que, en la zona sud-est es troba un mur de 2 metres d’alçada. L’objectiu és rebaixar aquesta part i obrir-la als carrers Rvd. Rafael Juan Vidal i Orient per a donar accés a la plaça a través d’un camí orgànic i accessible. L’obra també es centra en la millora i incorporació de jocs infantils amb paviments de gespa i cautxú, nous talussos, desnivells amb tobogans i una tirolina infantil. La proposta també contempla la incorporació d’una pèrgola bioclimàtica per a protegir del sol a l’estiu i facilitar l’assolellament a l’hivern, així com una font de terra que proporcione una agradable estada al parc per a tota la població.
Un dels objectius també és recuperar espais públics per a la població que actualment no s’utilitzen i, a la vegada, millorar la situació mediambiental de la població, dotant-la de més zones verd