ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Baixa

Sueca rep 8,5 milions de fons europeus per a obres contra les inundacions

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado septiembre 1, 2026
2 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Un operari treballa en una inundació.
Un operari treballa en una inundació.

L’Ajuntament de Sueca ha rebut la confirmació oficial d’una subvenció de 8.550.000 euros procedents del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER). Aquesta inversió milionària, emmarcada en la convocatòria específica del Pla EDIL DANA, permetrà al municipi de la Ribera Baixa executar infraestructures de gran envergadura per a mitigar el risc d’inundacions i protegir el nucli urbà davant episodis de pluges torrencials.

El finançament ha sigut notificat per la Direcció General de Fons Europeus del Ministeri d’Hisenda, en resposta a les necessitats de les entitats locals especialment afectades per la catàstrofe meteorològica del 29 d’octubre de 2024.

Un tanc de tempestes i xarxa separativa per a evitar el col·lapse del clavegueram

El pilar central del paquet d’actuacions és la construcció d’un gran tanc de tempestes i la separació integral de la xarxa de col·lectors municipals. Amb aquesta intervenció, es discorrerà de manera independent l’aigua pluvial de la residual, evitant que la xarxa de clavegueram col·lapses durant temporals d’alta intensitat i protegint tant el casc urbà com l’entorn natural de la localitat.

L’alcalde de Sueca, Julián Sáez, ha valorat l’adjudicació com «un èxit històric que permetrà executar la transformació de la infraestructura hídrica del municipi, donant una resposta definitiva i estructural a una demanda històrica de la ciutadania i augmentant la resiliència climàtica de l’entorn urbà».

Nova sala d’emergències i millores al Perelló i Mareny de Barraquetes

A més de la gran intervenció en el clavegueram, els fons europeus serviran per a modernitzar els serveis de seguretat local mitjançant la creació d’una nova sala de gestió d’emergències, així com la renovació i ampliació de la flota de vehicles policials, equipament de salvament i tecnologia de transmissions digitals.

El projecte s’estén també a les entitats locals menors del municipi:

  • El Perelló: Es millorarà la permeabilitat hidràulica i el drenatge transversal de la carretera CV-500, i es rehabilitarà la passarel·la peatonal que connecta amb El Perellonet.
  • Mareny de Barraquetes: Es duran a terme obres de millora de l’escorrentia d’aigües pluvials a la Platja del Rei i es restaurarà el patrimoni i instal·lacions del jardí monumental i la vorera del carrer Cap d’Irta.

Inversió total de 9 milions d’euros fins al 2029

El pressupost global de totes les actuacions ascendeix a 9 milions d’euros, dels quals l’ajuda europea cobrix el 95% (8,55 milions). Els ajuntaments de Sueca, El Perelló i Mareny de Barraquetes assumiran el 5% restant (450.000 euros).

Sáez ha subratllat la «bona sintonia» existent entre les tres administracions i ha confirmat que el calendari d’execució de les obres es desenvoluparà de manera progressiva entre els anys 2026 i 2029.

Tags: inundacions Sueca

Lo + leído

Sueca rep 8,5 milions de fons europeus per a obres contra les inundacions

L'Ajuntament de Sueca ha rebut la confirmació oficial d'una subvenció de 8.550.000 euros procedents del…

Desarticulado un grupo criminal tras robar 2,4 kilómetros de cobre en la subestación eléctrica de Beneixama

La Guardia Civil ha desarticulado un grupo criminal al que se le atribuye la sustracción…

Ontinyent activa un servei pioner de psiquiatria infantil per a protegir menors vulnerables

L’Ajuntament d’Ontinyent ha fet un pas endavant decisiu en el reforç de la seua xarxa…

Otras noticias

cullera
La Ribera Baixa

Cullera aconsegueix 9 milions d’euros de fons europeus per a blindar el passeig marítim contra els temporals

Por Adrián Lupiáñez
Comparecencia del ministro de Hacienda, Arcadi España, en Aldaia.
L' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa Ribera BaixaRequena - Utiel

El Gobierno asigna 273 millones de fondos europeos a 95 municipios para la reconstrucción tras la DANA

Por Toni Cuquerella
Guardia Civil.
La Ribera Baixa

La Guardia Civil investiga la muerte de un matrimonio en Cullera cuyos cadáveres encontraron sus hijos menores

Por Toni Cuquerella
260824 foto VICE3 Proyecto drones 2
L'Horta NordLa Ribera BaixaValencia ciudad

València, Sueca, Meliana y Alboraya refuerzan el control de sus aguas costeras con sensores en tiempo real y drones

Por Javier Ruiz
Tren de Cercanías de Renfe.
La Plana AltaLa Plana BaixaLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa SaforValencia

Más frecuencias y un 30% más de plazas: así cambia el servicio de Cercanías València desde septiembre

Por Toni Cuquerella
Tren de Cercanías de Renfe.
El Camp de MorvedreLa CosteraLa Plana AltaLa Plana BaixaLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa SaforValencia

Renfe renovará los Cercanías de València: más capacidad y nuevos trenes en las líneas C1, C2 y C6

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?