ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

Sueca i Fortaleny ja estan unides: obrin la nova ruta ciclopeatonal que creua el Xúquer i l’A-38 amb il·luminació nocturna

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado julio 8, 2026
28 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Nova via entre Sueca i Fortaleny.
Nova via entre Sueca i Fortaleny.

Una connexió històrica, segura i totalment lliure de barreres. La Diputació de València ha completat de manera definitiva l’eix ciclopeatonal que enllaça Sueca i Fortaleny amb l’obertura de l’últim tram del recorregut, que correspon a l’accés al nucli urbà de Fortaleny. Amb aquesta actuació, els vianants i ciclistes de la Ribera Baixa ja poden transitar de forma contínua, trencant els obstacles que històricament havien suposat el riu Xúquer i l’autovia A-38.

L’última fase del projecte ha requerit una inversió d’1.172.155,28 euros, elevant el pressupost global de tota la infraestructura a vora 5,6 milions d’euros. L’itinerari complet connecta els dos municipis discorrent en paral·lel a la carretera CV-511, aprofita l’antiga plataforma de la CV-509, creua el riu a través del monumental Pont de Ferro i salva l’autovia A-38 mitjançant una nova passarel·la fins a entrar a Sueca per l’avinguda de la Vila i Honor de Corbera.

Seguretat nocturna amb llums LED i un carril segregat

La vicepresidenta segona de la Diputació i diputada de Carreteres, Reme Mazzolari, ha destacat que aquesta intervenció «va molt més allà d’una passarel·la», ja que aconsegueix «connectar dos municipis eliminant punts de risc i oferint un itinerari continu, segur i accessible». A més, Mazzolari ha subratllat el valor històric de l’obra, que «recupera l’estètica dels antics ponts que creuaven el Xúquer» per a convertir la zona en un referent constructiu i operatiu.

El disseny final de l’eix ciclopeatonal ha incorporat millores significatives respecte al pla inicial:

  • Il·luminació LED integral: S’ha instal·lat enllumenat públic al llarg de tot l’itinerari, incloent-hi una il·luminació específica per a la nit al pont Alfons XIII i a la passarel·la de l’A-38.
  • Segregació del trànsit: Un carril totalment separat dels vehicles motoritzats en la major part del traçat, reforçat amb paviment millorat, abalisament i senyalització específica.
  • Una estructura singular: La passarel·la sobre l’autovia A-38 compta amb un arc superior metàl·lic de 57,81 metres de llum que evita col·locar pilars en la mitjana de la carretera.

Un projecte comarcal executat en tres fases

La culminació d’aquest eix és el resultat d’un pla dividit en tres grans etapes finançat amb fons europeus:

  • Primera fase (1 milió d’euros): Rehabilitació integral del Pont de Ferro (Alfons XIII) i connexió amb els camins dels marges del riu Xúquer.
  • Segona fase (3,5 milions d’euros): Construcció de la gran passarel·la ciclopedestre sobre l’autovia A-38.
  • Tercera fase (1,17 milions d’euros): Obertura de l’accés urbà a Fortaleny i el condicionament final del ferm i la seguretat viària.

Aquesta infraestructura s’emmarca dins de les Actuacions de Cohesió entre Destins (ACD) de la corporació provincial, finançada per la Unió Europea a través dels fons Next GenerationEU dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Tags: Diputació de València Fortaleny Sueca

Lo + leído

Radiografía del alquiler en la costa valenciana: de la exclusividad de Alboraia y Xàbia a los precios más amables de Vinaròs

El mercado del alquiler en el litoral de la Comunitat Valenciana consolida una marcada tendencia…

Sueca i Fortaleny ja estan unides: obrin la nova ruta ciclopeatonal que creua el Xúquer i l’A-38 amb il·luminació nocturna

Una connexió històrica, segura i totalment lliure de barreres. La Diputació de València ha completat…

Riba-roja blindará su industria y vivienda en zonas sin riesgo de inundación tras la dana

La Generalitat Valenciana y el Ayuntamiento de Riba-roja de Túria han dado un paso definitivo…

Otras noticias

Visita a l'espai habilitat.
ComarcalLa Safor

Gandia ultima les obres del barranc de Beniopa: un «túnel verd» contra les inundacions que unix el nucli urbà i el port

Por Toni Cuquerella
Inundación de Alzira durante la DANA.
Comarcal

Alzira crea una oficina municipal para prevención y coordinación de emergencias

Por Pau Gómez
Policía Nacional.
ComarcalLa Ribera Alta

La Policía Nacional desmantela en Alzira una red de narcotráfico

Por Pau Gómez
Participantes en la jornada celebrada en Riba-roja.
ComarcalEl Camp de Túria

El polígono de Riba-roja se llena de drones: así es el proyecto de 800.000 € que revoluciona la industria valenciana

Por Toni Cuquerella
torrent musica fresca
Comarcal

Torrent celebra Música a la Fresca 2026 con dos conciertos en julio

Por Pau Gómez
Placas solares instaladas en un edificio de la Vila Joiosa.
ComarcalLa Marina Baixa

La Vila Joiosa da el salto a la energía verde: instala placas solares en 5 grandes edificios municipales

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?