sábado, 21 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes – Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Baixa
    • Requena – Utiel
    • La Serranía
    • Valencia ciudad
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes – Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Baixa
    • Requena – Utiel
    • La Serranía
    • Valencia ciudad
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Sagunt acaba els treballs de rehabilitació de la nau que albergarà el Museu Industrial i de la Memòria Obrera

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado octubre 25, 2022
23 vistas
6 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

L’última fase ha consistit en treballs relacionats amb el manteniment i l’acabat de la rehabilitació, que es va iniciar fa més de deu anys

Les obres de rehabilitació de l’antiga nau d’efectes i recanvis d’Alts Forns del Mediterrani (AHM) al Port de Sagunt executades per l’Ajuntament de Sagunt per a la seua adequació i conversió en Museu Industrial i de la Memòria Obrera ja han finalitzat. Esta fase donarà pas pròximament a la fase de museïtzació per part de la Fundació de la Comunitat Valenciana de Patrimoni Industrial i Memòria Obrera del Port de Sagunt que ho gestionarà en ser titular del mateix i de l’edifici.

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha visitat aquest dimarts aquest futur espai museístic acompanyat pel regidor delegat de Contractació, Javier Raro; el regidor delegat de Patrimoni Industrial i vicepresident de la citada fundació, Guillermo Sampedro; el regidor delegat de Manteniment, Pepe Gil i la responsable tècnica de la Fundació de la Comunitat Valenciana de Patrimoni Industrial i Memòria Obrera del Port de Sagunt.

Esta última intervenció, adjudicada per prop de 290.000 euros, ha consistit en treballs relacionats amb el manteniment i l’acabat de la rehabilitació, que es va iniciar fa més de deu anys i que no estava conclosa, en haver quedat parada durant aproximadament huit anys. També s’ha realitzat l’acabat exterior de l’edifici i la urbanització de l’espai confrontant. De fet, la Junta de Govern va aprovar l’adjudicació del contracte principal de les obres el 6 d’abril de 2011 per un import d’1.450.360 euros (IVA inclòs) provinents del Pla Confiança de la Generalitat Valenciana.

Darío Moreno ha explicat que «amb la recepció d’esta obra guanyem molt, guanyem en patrimoni industrial, en dignificació del que és el passat del nostre municipi i també en un nou espai per a la ciutadania. Ací, ara la fundació té el repte de muntar un museu permanent. Avançarem per a obrir les portes d’este museu en 2024, però mentrestant ja serà un espai que podrem utilitzar des de la perspectiva pública, des de la perspectiva de l’Ajuntament, encara que també obert a una altra mena d’esdeveniments culturals de mà del teixit associatiu. Precisament per a finals de novembre preveiem un primer esdeveniment d’este tipus, que comence a donar vida i utilitat a este gran símbol del nostre patrimoni».

El projecte de rehabilitació de l’antiga nau d’efectes i recanvis d’AHM al Port de Sagunt per a la seua adequació i conversió en Museu Industrial i de la Memòria Obrera és una iniciativa en la qual han treballat diverses regidories de l’Ajuntament de Sagunt, entre les quals destaquen el departament Contractació –que és l’àrea que ha gestionat la licitació i els contractes per a reiniciar i acabar les obres–, de Patrimoni Industrial, i de Manteniment, entre altres.

El projecte de rehabilitació i museïtzació ha mantingut l’estructura de la nau i part del mobiliari del seu interior, com les prestatgeries i especialment l’antiga via fèrria per la qual s’endinsaven en el complex els trens per a carregar i descarregar des de l’interior de l’estructura les peces de recanvi que es transportaven i que ha quedat coberta amb vidre reforçat, de manera que els visitants podran caminar per damunt.

Javier Raro ha assenyalat que «recentment hem finalitzat les obres que hem portat des del departament de Contractació. A l’inici de la legislatura, ens trobem les obres d’un edifici que portaven huit anys parades i una de les prioritats que teníem des del departament de Contractació era finalitzar eixe projecte per a acabar l’obra i posar en marxa la inversió. Finalment hem aconseguit que amb una inversió pròxima als 300.000 euros, esta obra inacabada ja siga una realitat, i esta última setmana hem traslladat la propietat de nou a la fundació del patrimoni, perquè este contenidor cultural estiga a la disposició de la ciutadania».

En aquest sentit, aquest divendres la Junta de Govern Local aprovarà la devolució de l’edifici a la Fundació Patrimoni Industrial, ja que una vegada acabada l’actuació per la qual l’edifici es va cedir a l’administració local es procedix a la devolució de l’immoble i per tant, la gestió i el manteniment de l’edifici passa a ser responsabilitat de la citada fundació.

El Museu Industrial i de la Memòria Obrera tindrà diversos espais expositius dividits en tres plantes en l’ala nord i en la primera planta de l’ala sud. També comptarà amb àrea de recepció, biblioteca, arxiu, aules, sala d’actes, cafeteria, banys, oficines, magatzem i taller de restauració de peces.

A més, aquest espai museístic albergarà al seu interior maquinària, ferramentes i utensilis, motles de fusta, maquetes de la fàbrica, documents, tot tipus de material divulgatiu i il·lustratiu i altres elements que servien per a la fundició dels Alts Forns de Sagunt.

El futur museu, que repassarà la tradició siderúrgica del municipi i la formació del nucli del Port de Sagunt lligada a l’auge d’esta indústria entre finals del segle XIX i bona part del segle XX, també té instal·lats elements i mesures d’accessibilitat com ascensors.

Tags: València

Lo + leído

Cullera té un nou mirador a la mar en el vessant del castell després de derrocar un restaurant en ruïnes abandonat

Cullera té un nou mirador des d'on observar la mar Mediterrània. Es tracta d'un nou…

La empresa alicantina MaxiTrofeo apunta al liderazgo nacional gracias a su apuesta por la innovación, la calidad y el servicio al cliente

En una nave industrial de Xixona, entre el aroma a turrón y el ritmo constante…

Una Caixa Ontinyent en expansió torna a augmentar els seus beneficis en 2024: 11,3 milions d’euros nets

Caixa Ontinyent ha celebrat aquest dijous la seua Assemblea General ordinària, amb l'assistència del 65%…

Otras noticias

image 8 e1749638967894
El Camp de Morvedre

Faura mejora la iluminación de la pista del Calle de la Pilota

Por Redacción ComarcalCV
3542 250111 san foto1 ampliacionzonasur hospsagunto
El Camp de Morvedre

La unidad de daño cerebral del Hospital de Sagunto permanece inactiva

Por Redacción ComarcalCV
1680 guardia civil
El Camp de MorvedreEl Vinalopó MitjàL'Horta Nord

Detenidos varios mensajeros en Manises, Paterna y Sagunto por sustraer y revender miles de euros en paquetería

Por Javier
IMG 2220 m
AgronewsEl Camp de Morvedre

Sagunt celebra en juny les IV Jornades Tècniques Agràries

Por Agronews
Toni Llorens Juan Carlos Garcia y Jimmy Entraigues durante un momento del ensayo
CulturarteEl Camp de Morvedre

Sagunto estrena para la escena ‘Lázaro 3.0’, un clásico renovado e inclusivo

Por Javier
20250508 op Portocale 01.JPG 709363583
AgronewsEl Camp de Morvedre

Desmantelan una red de explotación de temporeros agrícolas que alojaban en un hotel abandonado de Sagunt

Por Agronews
Auditor
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?