ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

La jutgessa rebutja el recurs d’Alfonso Rus per les «nombroses evidències» de que participara en els contractes dels ‘zombis’

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 19, 2021
377 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

Així es desprén d’un nou acte dictat per la jutgessa que instrueix les peces B i F del cas Imelsa

El Jutjat d’Instrucció número 18 de València, encarregat del conegut com a cas Imelsa, manté el processament a l’expresident de la Diputació i del PP de la província de València Alfonso Rus pels ‘zombis’ de Imelsa: existeixen «nombroses evidències» de la seua participació en els presumptes contractes irregulars.

Així es desprén d’un nou acte dictat per la jutgessa, al qual ha tingut accés Europa Press, en el qual es desestima el recurs interposat per Rus contra el seu processament en les peces B i F del cas Imelsa, en les quals s’ha investigat contractacions presumptament irregulars en les empreses públiques Imelsa i Ciegsa.

Rus va recórrer sobre la base de tres motius principals: falta de motivació de l’acte; tancament precipitat de la instrucció; i altres motivacions exculpatòries que, en opinió de la jutgessa, són «més pròpies del dret de defensa en un judici oral que tendents a rebatre els elements indiciaris de l’acte».

La magistrada desestima aquests arguments i reitera que el exgerente de Imelsa Marcos Benavent, autodenominat ‘yonki dels diners’, va dur a terme les suposades contractacions irregulars «amb el coneixement i participació» de Rus, que va ser qui li va posar al capdavant del seu càrrec en l’empresa pública.

La magistrada recorda que, al costat de les declaracions de Benavent, existeixen «nombroses evidències» de la presumpta intervenció de Rus, entre altres posa l’exemple d’arxius d’àudio que recullen converses en les quals intervenen, a més de Rus i Benavent, altres processaments.

I un exemple «clarificador» -agrega- és la contractació del futbolista del Club Olímpic de Xàtiva, Miguel Ángel Mullor, club del president del qual era Rus i a qui presumptament se li va contractar per a fer-li pagament de les dues últimes temporades que va jugar.

A més, la jutgessa assevera que existeixen «evidències documentals» en suport a aquestes manifestacions, igual que enregistraments que «evidencien» el control, que malgrat no tindre competències en Ciegsa, exercia Rus sobre les contractacions que es duien a terme.

Ni vulneració ni dilació

D’altra banda, en relació amb la falta de motivació de l’acte, la jutgessa indica que se cenyeix al recollit en la llei i «de cap manera» pot al·legar-se vulneració del dret de defensa o de la tutela judicial efectiva.

Finalment, la jutgessa no veu justificada una major dilació del procediment: «Aquesta peça separada es va incoar al maig de 2016. Des d’aqueixa data s’han anat practicant diligències d’instrucció, fins a març de 2021, en què donant per finalitzada la mateixa es va dictar acte de procediment abreujat. Donat el temps transcorregut no sembla que s’haja produït un tancament precipitat de la instrucció», considera.

Tags: València

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el martes 21 de julio

La previsión meteorológica en Gandia para el martes 21 de julio indica intervalos nubosos con…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el martes 21 de julio

La previsión meteorológica en Requena para el martes 21 de julio indica intervalos nubosos con…

Llum verda per la restauració de la Torre dels Coloms de la Murta: 1,6 milions per salvar un monument del segle XV

El patrimoni històric i cultural de la Ribera Alta rep un impuls decisiu. L'Ajuntament d'Alzira…

Otras noticias

Presentació del festival 'Al Ras'.
La Costera

Fira de Xàtiva 2026: Al Ras Festival renova la seua imatge i aposta pel talent local amb 5 nits de música

Por Toni Cuquerella
IES Isabel-Clara Simó de l'Alcúdia de Crespins.
La Costera

El PP impulsa retirar el nom de l’IES Isabel-Clara Simó a l’Alcúdia de Crespins perquè va provocar «malestar»

Por Toni Cuquerella
Roger Cerdà i María Beltrán.
La Costera

La Fira de Xàtiva fa història amb més de 300.000 visites i ja mira cap a la declaració internacional

Por Toni Cuquerella
xativa escola campus
La Costera

Més de 440 xiquets i joves omplin les escoles i campus d’estiu municipals de Xàtiva

Por Adrián Lupiáñez
Mompó Llanera de Ranes
La Costera

Llanera de Ranes recibirá más de 180.000 euros de la Diputació para renovar su polígono industrial

Por Adrián Lupiáñez
Rafa Sánchez.
La Costera

Un viatge a la nostàlgia del pop: Rafa Sánchez porta els grans himnes de La Unión al Castell de Xàtiva

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?