ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
L'Alcoià

Alcoi critica que la Generalitat «ignore» els informes municipals contraris a una línia elèctrica en l’entorn de la Font Roja

Segons els tècnics municipals, el traçat del cable de la planta solar de Benifallim genera afeccions ambientals i paisatgístiques en l'entorn de la Font Roja i sobre el BIC del Molinar
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado febrero 27, 2024
47 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
5193 alcoi font roja

L’Ajuntament d’Alcoi ha mostrat la seua preocupació per la instal·lació d’una planta solar fotovoltaica a Benifallim i la corresponent línia d’evacuació aèria, que afectaria els termes municipals de Penàguila i, especialment, d’Alcoi, després que la Direcció General d’Urbanisme, Paisatge i Avaluació Ambiental, dependent de la Conselleria de Medi Ambient, haja emés un informe d’impacte ambiental favorable al respecte.

Malgrat que per ara no existeix una aprovació definitiva i encara que aquest «és només un més dels diferents informes recaptats pel Servei Territorial d’Indústria –l’organisme encarregat d’autoritzar el projecte–, al consistori alcoià li sorprén que la Conselleria de Medi Ambient l’avale obviant un contundent informe contrari emés per la Regidoria de Transició Ecològica i Medi Ambient de l’Ajuntament d’Alcoi».

En aquest document, els tècnics municipals consideren que el projecte, tal com està plantejat pel promotor, tant pel que respecta a la ubicació de la planta fotovoltaica com de la línia elèctrica, «no és viable, tal com s’ha informat i justificat en diverses ocasions” i incideix en el fet que els criteris oferits per a justificar el projecte “poden respondre a altres factors, que no són ambientals ni paisatgístics, com ara la disponibilitat dels terrenys, els drets de connexió únicament amb la subestació del Polígon Santiago Payá d’Alcoi, etc.”.

L’informe emés per la Regidoria de Transició Ecològica assenyala, entre altres coses, que el traçat de la línia d’evacuació afecta la Zona III – Forestal de protecció hidrològica i connexió biològica del Barranc de la Batalla, inclosa en el Pla d’Ordenació dels Recursos Naturals (PORN) del Carrascar de la Font Roja i afecta a una àrea prioritària definida per la Generalitat de protecció de l’avifauna contra la col·lisió i electrocució.

En aquest sentit, s’esmenta expressament l’article 68.2 del PORN de la Font Roja, que indica que el pas de noves línies elèctriques que no discórreguen pels corredors d’infraestructures, com és el cas, hauran de ser, obligatòriament, soterrades.

Altres afeccions detectades o que no consta que estiguen correctament justificades tenen a veure amb la valoració d’impactes sobre el sòl, sobre la vegetació, sobre la fauna, les àrees protegides, la socioeconomia o el patrimoni cultural, i l’informe conclou dient que “la línia de conducció elèctrica projectada, al seu pas pel terme municipal d’Alcoi, es considera no viable”.

També s’hi analitzen les contradiccions existents en l’estudi de tala i desbrossament, de les quals es dedueix que “l’àrea forestal afectada és major que la reflectida”. Respecte a l’estudi d’integració paisatgística presentat per l’empresa, la regidoria de Transició Ecològica incideix en el fet que no s’han valorat els desbrossaments de la vegetació que s’hauran de realitzar en terrenys forestals. Tampoc s’hi concreta la vida útil de la instal·lació ni sembla que s’hi tinga en compte com pot afectar al BIC del Molinar, entre altres qüestions.

BIC del Molinar

Respecte al BIC del Molinar, l’informe de Medi Ambient subratlla que la legislació autonòmica atorga la màxima protecció als paisatges reconeguts per una figura de la legislació en matèria d’espais naturals o patrimoni cultural, com és el cas del Molinar, i afig que, en cap cas, s’ha valorat l’impacte paisatgístic sobre aquest BIC, ni com afecta el paisatge percebut des d’aquell o des dels diferents punts d’observació.

D’altra banda, l’Ajuntament d’Alcoi ha sol·licitat en diverses ocasions a l’empresa promotora que modifique el projecte perquè la línia d’evacuació elèctrica no discórrega per damunt del conjunt de fàbriques d’aquest conjunt. Malgrat això, “totes les propostes de traçat presenten bàsicament el mateix recorregut”, segons indica un altre informe, en aquest cas del Museu Arqueològic, que insisteix en “l’afecció negativa” sobre el camp visual del conjunt arqueològic industrial, inclòs en l’Inventari de Béns Protegits del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

Tal com explica la regidora de Medi Ambient i Transició Ecològica, Teresa Sanjuán, “l’Ajuntament d’Alcoi valora i impulsa les iniciatives destinades a fomentar la producció i l’autoconsum d’energies alternatives, com la fotovoltaica. Això no significa que siga un xec en blanc que passe per alt projectes que no estan correctament plantejats o que comporten conseqüències negatives. El consistori seguirà de prop aquest procés i, en qualsevol cas, vetlarà per garantir que el traçat d’aquesta línia no afecte el nostre entorn o el nostre patrimoni”.

Tags: València

Lo + leído

La passarel·la ciclopedestre que replica l’antic Pont de Ferro connecta Sueca i Fortaleny ja està operativa

Els tres quilòmetres que separen les poblacions de Sueca i Fortaleny es poden recórrer ja…

Desbloqueado el proyecto para eliminar el paso a nivel en Villena, punto decisivo para el Corredor Mediterráneo

La Generalitat Valenciana ha anunciado el desbloqueo definitivo del proyecto para eliminar el paso a…

Manises denuncia que la ampliación del aeropuerto antepone el interés económico del turismo a la salud de sus vecinos

El Ayuntamiento de Manises ha expresado su profundo malestar por la implicación que supone el…

Otras noticias

IV Congres de Participacio Infantil i Adolescent a Paterna 5
L'Alcoià

Alcoi presenta su proyecto de Presupuestos Participativos infantiles en el congreso de Paterna

Por Redacción ComarcalCV
Ponents participants en la jornada sobre l'AVE a Xàtiva.
El ComtatL'AlcoiàLa Canal de NavarrésLa CosteraLa Marina AltaLa Marina Baixa

Xàtiva analitza l’impacte de l’arribada de l’Alta Velocitat a la ciutat i a les Comarques Centrals Valencianes

Por Toni Cuquerella
CEIP Assumpció de la Vall d'Uixó.
L'AlcoiàLa Plana BaixaLa Ribera Baixa

Conselleria revoca las obras delegadas en 46 municipios en el Pla Edificant por valor de 251 millones y los ayuntamientos se revuelven

Por Toni Cuquerella
Instalación de energía solar
Els PortsL'AlcalaténL'AlcoiàL'Horta NordLa CosteraLa SerraníaRequena - Utiel

Foios, Requena, Llíria o Utiel, entre los 15 municipios que recibirán ayudas para energía térmica sostenible

Por Javier
9695 autobusos electrics
L'Alcoià

Alcoi comptarà amb dos nous autobusos elèctrics per al servei de transport públic

Por admin
1396 alcoi la rosaleda obres
L'Alcoià

Alcoi comença les obres per a complir amb la sentència de La Rosaleda i aprofitarà per restaurar l’escultura de Sant Jordi

Por admin
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?