ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Els Moros i Cristians d’Ontinyent declarats Festa d’Interés Turístic Internacional

Amb aquesta, la Comunitat Valenciana suma ja quinze celebracions populars declarades Festes d'Interés Turístic Internacional
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 17, 2024
298 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

Les festes de Moros i Cristians d’Ontinyent han sigut declarades Festa d’Interés Turístic Internacional «pel seu arrelament, popularitat i capacitat de generar un profund sentiment de pertinença a la comunitat, formant part de la història i la cultura de la ciutat».

Aquesta declaració, anunciada pel Ministeri, inclou dins de les festes tres actes destacats «per la seua peculiaritat i capacitat d’emocionar als participants»: l’entrada de bandes de música interpretant ‘Chimo’, la marxa mora més internacional; l’entrada cristiana i la mora; i l’Esmorzar de la Llàgrima, moment en el qual recorda als festers morts l’últim any.

La secretària d’Estat de Turisme, Rosario Sánchez, ha destacat la capacitat d’aquesta festa, que es desenvolupa pràcticament durant tot l’any fins a arribar als actes centrals d’agost, de “impregnar de l’esperit festiu i d’agermanament a tota la regió, més enllà de la localitat d’Ontinyent, atraient cada any a milers de visitants que gaudeixen vivint en primera persona uns sentits i emocionants actes que són llegat viu de la història de la Comunitat Valenciana”.

Així mateix, Sánchez ha volgut destacar l’esforç col·lectiu de tota la ciutadania d’Ontinyent i, especialment, de la Societat de Festers que s’encarrega de la seua organització any rere any. “És gràcies a l’esforç, afecte i atenció desinteressats de molta gent que les festes de Moros i Cristians d’Ontinyent es desenvolupen amb tantíssim èxit, la qual cosa les ha fetes mereixedores d’aquest reconeixement”.

Les festes de Moros i Cristians d’Ontinyent són de les més antigues de la Comunitat Valenciana. Se celebren, en el format actual i de manera ininterrompuda, des de 1860. Les organitza anualment la Societat de Festers del Santíssim Crist de l’Agonia i els actes centrals tenen lloc a la fi del mes d’agost.

Aquesta festa va ser reconeguda d’interés turístic nacional en 2010. Amb la signatura de la resolució per part de la secretària d’Estat de Turisme de les festes de Moros i Cristians d’Ontinyent ascendeixen a 82 el nombre de Festes d’Interés Turístic Internacional amb les quals compta Espanya, quinze d’elles en la Comunitat Valenciana.

Tags: admin Turís

Lo + leído

Presó per als acusats del crim de Benifaió: la investigació apunta al fill com a presumpte autor de l’incendi

La investigació policial sobre la tràgica mort d'un home a Benifaió el passat mes d'agost…

Sanidad inicia las obras del nuevo consultorio auxiliar de Beniparrell con una inversión de 1,5 millones de euros

La Conselleria de Sanidad ha iniciado las obras de construcción del nuevo consultorio auxiliar de…

La Diputació de València impulsa la promoción turística de sus pueblos en Fitur 2026

La Diputació de València ha puesto en el foco de su estrategia turística para 2026…

Otras noticias

Enfermedad de Newcastle en aves Sintomas y tratamiento scaled 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

Se confirma un nuevo foco de la enfermedad de Newscatle en una granja de pollos de engorde de la Vall d’Albaida, a 12 km de los anteriores

Por Agronews
Vehicle utilitzat en el robatori de coure.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Cop al robatori de coure a la Vall d’Albaida: set detinguts per causar danys de 231.000 euros en polígons

Por Toni Cuquerella
El mestre Ferrero.
CulturarteLa Vall d'Albaida

Ontinyent homenatjarà el Mestre Ferrero amb un espai expositiu permanent i una programació històrica pel seu centenari

Por Toni Cuquerella
Hospital antic d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent guanyarà un hospital de llarga estada: Sanitat confirma la reforma de l’antic centre per allotjar pacients crònics

Por Toni Cuquerella
BeniganimfotoAbulaila3
La Vall d'Albaida

La Diputación financia la accesibilidad en un edificio municipal de Benigànim para personas con Alzheimer

Por Redacción ComarcalCV
Natàlia Enguix i Jorge Rodríguez han presentat els pressupostos d'Ontinyent.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Ontinyent presenta un pressupost històric per a 2026 amb 14 milions d’euros en inversions de la Diputació

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?