ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Els Moros i Cristians d’Ontinyent declarats Festa d’Interés Turístic Internacional

Amb aquesta, la Comunitat Valenciana suma ja quinze celebracions populars declarades Festes d'Interés Turístic Internacional
admin
Last updated: abril 5, 2025 9:15 pm
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 17, 2024
641 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

Les festes de Moros i Cristians d’Ontinyent han sigut declarades Festa d’Interés Turístic Internacional «pel seu arrelament, popularitat i capacitat de generar un profund sentiment de pertinença a la comunitat, formant part de la història i la cultura de la ciutat».

Aquesta declaració, anunciada pel Ministeri, inclou dins de les festes tres actes destacats «per la seua peculiaritat i capacitat d’emocionar als participants»: l’entrada de bandes de música interpretant ‘Chimo’, la marxa mora més internacional; l’entrada cristiana i la mora; i l’Esmorzar de la Llàgrima, moment en el qual recorda als festers morts l’últim any.

La secretària d’Estat de Turisme, Rosario Sánchez, ha destacat la capacitat d’aquesta festa, que es desenvolupa pràcticament durant tot l’any fins a arribar als actes centrals d’agost, de “impregnar de l’esperit festiu i d’agermanament a tota la regió, més enllà de la localitat d’Ontinyent, atraient cada any a milers de visitants que gaudeixen vivint en primera persona uns sentits i emocionants actes que són llegat viu de la història de la Comunitat Valenciana”.

Així mateix, Sánchez ha volgut destacar l’esforç col·lectiu de tota la ciutadania d’Ontinyent i, especialment, de la Societat de Festers que s’encarrega de la seua organització any rere any. “És gràcies a l’esforç, afecte i atenció desinteressats de molta gent que les festes de Moros i Cristians d’Ontinyent es desenvolupen amb tantíssim èxit, la qual cosa les ha fetes mereixedores d’aquest reconeixement”.

Les festes de Moros i Cristians d’Ontinyent són de les més antigues de la Comunitat Valenciana. Se celebren, en el format actual i de manera ininterrompuda, des de 1860. Les organitza anualment la Societat de Festers del Santíssim Crist de l’Agonia i els actes centrals tenen lloc a la fi del mes d’agost.

Aquesta festa va ser reconeguda d’interés turístic nacional en 2010. Amb la signatura de la resolució per part de la secretària d’Estat de Turisme de les festes de Moros i Cristians d’Ontinyent ascendeixen a 82 el nombre de Festes d’Interés Turístic Internacional amb les quals compta Espanya, quinze d’elles en la Comunitat Valenciana.

Tags: admin Turís

Lo + leído

La Diputació de València finança l’arxiu forense que rescata la memòria de Guatemala i els seus 45.000 desapareguts

La Diputació de València, mitjançant la seua àrea de Cooperació Internacional coordinada per la vicepresidenta…

Noves Entitats de Gestió Industrial a La Safor: FEPEVAL impulsa la creació de tres EGM a Oliva i Vilallonga

La Federació de Parcs Empresarials de la Comunitat Valenciana (FEPEVAL) ha intensificat la seua activitat…

Cae el proyecto de planta solar entre Benifaió i Picassent: la promotora renuncia por exigencias ambientales y de paisaje

La Conselleria de Medio Ambiente ha aprobado oficialmente el desistimiento y archivo del expediente del…

Otras noticias

Campus d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

El Campus d’Ontinyent de la UV esgota el 100 % de les seues places i acumula més de 1.700 estudiants en llista d’espera

Por Toni Cuquerella
Antiguas pepitas de uva.
L'Alt VinalopóLa Vall d'AlbaidaRequena - Utiel

El ADN antiguo revela el origen del vino en la península ibérica: las primeras vides llegaron del Mediterráneo oriental hace 3.000 años con los fenicios

Por Toni Cuquerella
El viñedo reclama ayudas ante la vendimia.
La CosteraLa Vall d'AlbaidaRequena - UtielValencia

Alarma en el campo valenciano: piden ayudas de hasta 6.000 euros para evitar el abandono masivo de viñedos

Por Toni Cuquerella
Parc inundable de les Mamàs Belgues d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

El parc inundable d’Ontinyent, referent a Europa en la lluita contra les inundacions de la mà de la UPV

Por Toni Cuquerella
Pepe Viyuela.
La Vall d'Albaida

Ontinyent comptarà amb Ismael Serrano, Pepe Viyuela, Antonio Molero i Capella de Ministrers en la programació cultural de tardor

Por Toni Cuquerella
ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent i l’Olleria concentren la meitat de l’atur d’una Vall d’Albaida marcada per la resistència industrial

Por Adrián Lupiáñez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?