ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

Gandia inicia la transformació de l’avinguda de la Pau que pretén potenciar l’activitat turística i comercial

La intervenció suposarà una inversió de més de 630.000 euros a través dels fons europeus Next Generation
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado febrero 24, 2025
522 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
3183 gandia projecte avinguda pau

L’Ajuntament de Gandia ha presentat l’inici de les obres d’humanització i renovació urbana de l’avinguda de la Pau. Este projecte, emmarcat dins del tercer Pla de Sostenibilitat Turística (2023-2025) i finançat íntegrament amb fons europeus Next Generation, suposarà una inversió de 630.236 euros.

El projecte ha estat presentat per l’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, acompanyat per la Coordinadora General d’Urbanisme, Maite Alonso; el president de la Junta de Districte del Grau, Miguel Ángel Picornell, i la regidora d’Economia, Elena Monch. La iniciativa contempla la transformació d’esta artèria clau, que connecta la façana marítima de la platja Nord amb el nucli urbà del Grau.

Les obres s’executaran en dues fases. La primera fase, des del passeig marítim Neptú fins al carrer Mare Nostrum, amb inici esta mateixa setmana i finalització prevista per a mitjans de juny; la segona fase entre el carrer Mare Nostrum i el carrer Atlàntic, amb inici al setembre i finalització al gener de 2026. 

L’alcalde ha destacat que la intervenció convertirà l’avinguda en un espai més amable per a vianants i ciclistes mitjançant la creació d’una plataforma única amb prioritat per a aquests sobre els vehicles. A més, el projecte contempla la renovació de l’enllumenat públic, la millora de les xarxes d’aigua potable i sanejament, la integració ambiental amb arbratge i la creació d’espais de convivència amb mobiliari urbà.

Mobilitat Sostenible i impúls dels sector productius

Tal com ha explicat Prieto, la remodelació impulsarà la mobilitat sostenible i la cohesió territorial entre la platja i el Grau, a més de potenciar l’activitat turística i comercial de la zona. Segons l’alcalde, este és un pas més en l’estratègia de transformació de la ciutat, que ja compta amb inversions per valor de 114 milions d’euros gràcies als fons europeus i nacionals. D’esta manera, l’avinguda de la Pau se sumarà a altres actuacions recentment finalitzades com les del carrer Navegant, la plaça del Campanar de Beniopa o l’entorn de l’Ajuntament de Gandia.

“El Grau es consolida com a node central del nostre desenvolupament urbà sostenible, amb una connectivitat millorada i una imatge renovada que beneficiarà tant residents com visitants”, ha subratllat l’alcalde. A més ha incidit en la importància d’este tipus d’actuacions com a ferramentes per a millorar els sectors productius: “Este projecte potenciarà l’activitat turística i comercial, ja que els espais amables i integrats en l’entorn són també un revulsiu econòmic”.

Sobre la millora dels fluxos turístics entre la ciutat, el Grau i la platja, l’alcalde ha indicat que es tracta d’un dels “objectius fonamentals dels tres Plans de Sostenibilitat Turística (PST) que hem posat en marxa. Hem aconseguit reduir la distància entre la ciutat i la platja a través de la integració d’espais urbans”.

Finalment, Prieto ha destacat que, amb esta acció, “avancem en la cohesió del territori i situem el Grau com a eix d’enllaç entre la ciutat i la platja. Un eix que viurà una transformació en profunditat quan comencem les actuacions de l’entorn dels tinglados i s’instal·le l’Institut Espanyol d’Oceanografia”.

Per la seua banda, Alonso ha informat que els treballs han sigut adjudicats a l’empresa local Cadersa i que el 100% de l’import de l’actuació està sufragat pels Fons Europeus, per la qual cosa no suposa cap cost per a l’administració local. La coordinadora general d’Urbanisme ha posat en valor que Gandia és l’únic municipi de la Comunitat Valenciana i un dels pocs d’Espanya que ha aconseguit accedir i executar tres PST, la qual cosa posa de manifest “l’aposta del govern municipal i el gran treball que desenvolupen els tècnics municipals des dels seus departaments”.

Tags: admin Turís

Lo + leído

Guía fiscal DANA: todas las ayudas e indemnizaciones que ya no tienes que declarar en el IRPF

Tras la aprobación de un nuevo Real Decreto-ley por parte del Consejo de Ministros, el…

El camino hacia la semana laboral de 35 horas en la sanidad pública: las conversaciones con los sindicatos comienzan el 4 de mayo

La Generalitat Valenciana ha activado formalmente la maquinaria administrativa para transformar la jornada laboral del…

Compromís reclamarà en tres ajuntamens activar la rotonda de la CV-300 per desbloquejar un punt crític entre Meliana i Foios

La construcció de la rotonda prevista a la CV-300, entre Meliana i Foios, torna a…

Otras noticias

Fachada general 01
La Safor

La natalidad cae un 40 % en Gandia desde 2008

Por Pau Gómez
Ple municipal de Gandia.
ComarcalLa Safor

Gandia exigeix a la Generalitat el pagament de 10 milions d’euros: «Són el nostre principal morós»

Por Toni Cuquerella
L'anunci s'ha fet al cementeri de Gandia.
La Safor

Identificats els primers quatre afusellats pel franquisme a les fosses de Gandia: «Hui són l’avi de tots»

Por Toni Cuquerella
Gandia es prepara per a la fideuà més internacional.
La Safor

El Concurs Internacional de Fideuà de Gandia fa història amb un rècord de països participants

Por Toni Cuquerella
L'IGN ha informat del terratrèmol amb epicentre a Oliva.
La Marina AltaLa Safor

Un terratrèmol de magnitud 2,6 amb epicentre a Oliva se sent a la Safor i la Marina Alta

Por Toni Cuquerella
ES Bellreguard
La Safor

La playa, la gastronomía y la historia impulsan a Bellreguard como Municipio Turístico

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?