ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Valencia > La Ribera Baixa
La Ribera Baixa

Sueca mostra la història de la Festa de l’Arròs amb motiu del seu 60 aniversari

NULL
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 8:40 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado septiembre 6, 2021
469 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’exposició ’60 aniversari de la Festa de l’Arròs de Sueca” mostra un recorregut cronològic amb documents i imatges

L’Espai Moret de la sala Els Porxets acull durant estos dies una exposició molt especial amb el títol ’60 aniversari de la Festa de l’Arròs de Sueca‘. La mostra ofereix als visitants un recorregut cronològic, amb documents i imatges, que explica de manera visual i gràfica el naixement i l’evolució de la festa, des de setembre de 1961 fins a setembre de 2021, i en la qual adquireix un protagonisme especial el Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca, que diumenge que ve 12 de setembre celebrarà l’edició 60+1.

“El nostre Concurs anava a celebrar un aniversari molt important i, per este motiu, se’m va ocórrer preparar esta exposició per a poder oferir a la ciutadania, i visitants, un recorregut molt especial per estos 60 anys de vida del certamen. Ens vam posar a treballar la idea, amb la inestimable col·laboració de la tècnic de Patrimoni Cultural, Brígida Alapont, i hui, per fi, es fa realitat esta mostra, que al principi estava prevista per a l’any passat, però que es va haver de cancel·lar a conseqüència de la pandèmia. Enguany no podíem deixar passar l’oportunitat i, per això, el nostre Concurs celebra la seua edició 60+1, sense perdre de vista el 60 aniversari que s’haguera celebrat en 2020”, ha explicat la regidora responsable del Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca, Manoli Egea, qui ha assenyalat també que ha sigut un treball intens per a trobar i seleccionar totes les fotografies, cartelleria, etc., que s’ofereixen en l’exposició, ja fora en l’arxiu municipal o cedides per particulars. “El resultat ha sigut molt interessant i, per això, convide a tota la ciutadania al fet que visite esta mostra, en la qual s’ha cuidat fins a l’últim detall, perquè estic segura que els agradarà molt”.

“El nostre objectiu ha sigut, després del parèntesi forçat que vam tindre l’any passat per la pandèmia, plasmar i potenciar un poc més el nostre certamen, gràcies a iniciatives com esta que fa un complet recorregut per tota la seua història amb material molt interessant que reflecteix d’on venim. Com a Ajuntament, dins de la nostra obligació de continuar potenciant el Concurs perquè perdure en el temps i siga sempre eixe certamen degà de referència, esta exposició és una mostra més de la nostra intenció d’apostar fort per ell”, ha assenyalat l’alcalde de Sueca, Dimas Vázquez.

Entre les peces que ofereix l’exposició, es poden trobar: 60 llibres de festes originals i la reproducció del dia de la Festa de l’Arròs de cadascun d’ells; 30 cartells del concurs de paelles; 6 documents d’arxiu que expliquen els canvis de denominació i l’evolució social i institucional de la festa i del concurs; 36 fotografies en gran format que, cronològicament, expliquen en imatges l’evolució de la festa; 4 llibres especials sobre el concurs que es van editar entre 1995 i 1998; el llibre del 50 aniversari celebrat en 2010; els cartells de les semifinals internacionals; i el llistat dels 59 guanyadors del concurs.

L’exposició podrà visitar-se fins diumenge que ve 12 de setembre, dia en què se celebrarà l’edició 60+1 del Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca. Entre les 19 i les 20.30 hores, s’oferiran visites guiades en les quals s’explicarà amb més detall tot el contingut de la mostra.

Tags: Sueca

Lo + leído

Les empreses d’Ontinyent i la Vall d’Albaida capitanegen la presència tèxtil valenciana a la nova fira Textilhogar 2026

La comarca de la Vall d’Albaida reafirma la seua posició com a motor indiscutible de…

Luz verde a la planta solar de Vila-real mientras el Consell frena la fotovoltaica de Andilla por su impacto paisajístico

La Conselleria de Medio Ambiente, Infraestructuras, Territorio y de la Recuperación de la Generalitat Valenciana…

Alumnos y profesores del IES 1 de Requena sufren goteras y descargas eléctricas

La sección sindical de la CGT ha denunciado ante la Inspección de Trabajo la situación…

Otras noticias

'Zero en conducta' de La Phazz.
CulturarteLa Ribera Baixa

El MIM Sueca 2026 arranca la seua 36a edició amb 20 companyies i l’estrena absoluta de Merce Tienda

Por Toni Cuquerella
Els mexicans de Burguettos han guanyat la 65a edició del Concurs Internacional de Paella de Sueca.
La Ribera Baixa

La millor paella del món es cuina a Mèxic: el restaurant Burguettos guanya el 65 Concurs Internacional de Sueca

Por Toni Cuquerella
Paella del concurs de Sueca.
La Ribera Baixa

El Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca celebra la seua 65a edició amb 40 xefs de cinc continents

Por Toni Cuquerella
Un operari treballa en una inundació.
La Ribera Baixa

Sueca rep 8,5 milions de fons europeus per a obres contra les inundacions

Por Toni Cuquerella
260824 foto VICE3 Proyecto drones 2
L'Horta NordLa Ribera BaixaValencia ciudad

València, Sueca, Meliana y Alboraya refuerzan el control de sus aguas costeras con sensores en tiempo real y drones

Por Javier Ruiz
sueca
La Ribera Baixa

Sueca construirà un panteó al cementeri municipal per a les 54 víctimes de la Guerra Civil

Por Adrián Lupiáñez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?