ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Baixa

Sueca demana al conseller d’Educació construir un segon institut a la localitat

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado febrero 1, 2022
356 vistas
7 Min lectura
Compartir en:

NULL

El conseller d’Educació visita les obres del CEIP Carrasquer i del Centre d’Educació Especial ‘Miquel Burguera’

L’Ajuntament de Sueca ha traslladat al conseller d’Educació, Vicent Marzà, el seu projecte «ambiciós» de constuir un segon institut davant el volum d’alumnat que té en estos moments el centre Joan Fuster. Per a això, l’Ajuntament contempla una permuta de terrenys en el projecte d’urbanització que està preparant, a fi que la Conselleria considere incloure este nou institut en l’ampliació de recursos prevista en el Pla Edificant. «D’esta manera, Sueca podria ampliar la seua oferta de cicles formatius adequats a les noves demandes laborals”, ha manifestat l’alcalde de Sueca, Dimas Vázquez.

La proposta s’ha realitzat durant la visita de marzà a Sueca per a comprovar l’estat de les obres que estan desenvolupant-se en el col·legi Carrasquer i les ja finalitzades en el centre d’Educació Especial ‘Miquel Burguera’. Acompanyat del director general d’Infraestructures Educatives de la Conselleria, Víctor García, qui ja va visitar tots dos centres fa uns mesos; l’alcalde de Sueca, Dimas Vázquez; el regidor d’Educació, Joan Carles Vázquez; el regidor d’Urbanisme, Fernando Franco; i una gran representació de la corporació municipal; tècnics de l’Ajuntament i la Conselleria; la directora del col·legi Carrasquer i la presidenta de l’Associació de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA); el conseller ha comprovat in situ l’estat d’unes obres ambicioses, molt reivindicades i esperades, com són les del nou col·legi Carrasquer que seran una realitat en poc de temps.

“Com a conseller, emociona poder fer realitat una lluita de tantíssims anys per la dignificació de l’escola pública, per unes infraestructures dignes per als xiquets i xiquetes d’este centre. Vull agrair a totes les persones que ho han fet possible, a la gent que ho ha barallat durant molts anys i, evidentment, als que ho estem materialitzant en este moment perquè l’obra siga per fi una realitat”, ha expressat el conseller d’Educació, Vicent Marzà, qui ha fet èmfasi també en la importantíssima inversió que ha realitzat la Conselleria per a poder portar avant el projecte, en total, més de quatre milions d’euros, als quals s’han de sumar els 900.000 euros invertits en les obres de millora del Centre d’Educació Especial ‘Miquel Burguera’, i les actuacions previstes en altres centres amb una inversió estimada de 800.000 euros. “Tot això suposa més de sis milions d’euros d’inversió en infraestructures educatives en el municipi de Sueca, en col·laboració amb l’Ajuntament, al qual vull agrair la seua total implicació en el Pla Edificant a l’hora de tota la tramitació administrativa per a fer realitat estes obres que suposen, a més d’una millora més que considerable per a l’alumnat i professorat, la creació de llocs de treball a la comarca”.

Per la seua part, l’alcalde de Sueca, Dimas Vázquez, ha agraït la visita a Sueca del conseller i el director general “a unes obres que suposen una reivindicació més que històrica, ja que han sigut moltíssims anys els que ha passat l’alumnat en barracons. Nosaltres, com a Ajuntament, estem molt satisfets que el pròxim curs 2022-23 s’impartisca ja en estes noves instal·lacions i que per fi siga una realitat este somni del qual podrem gaudir a partir del pròxim mes d’agost a la nostra ciutat”.

L’alcalde ha aprofitat la visita de les més altes institucions en matèria d’Educació per a sol·licitar la seua col·laboració en diversos projectes, com la construcció del futur institut. Però també s’ha plantejat la possibilitat que el Pla Rector d’Ús i Gestio (PRUG) permeta la construcció d’un nou col·legi al Mareny de Barraquetes, sense necessitat de derruir altres edificacions com va ocórrer al Perelló. “Per a això, el nostre Ajuntament ja va realitzar en el seu moment les al·legacions pertinents a la Conselleria i, aprofitant la visita del conseller i el director general, hem volgut sol·licitar-los la seua col·laboració també per a poder posar en marxa el projecte en benefici sempre de la nostra ciutadania».

Així mateix, l’alcalde de Sueca ha aprofitat la visita del conseller i el director general de la Conselleria per a sol·licitar l’ampliació de la partida econòmica destinada a les obres en el col·legi Cervantes, a fi de dur a terme també, a més de les previstes, una sèrie d’actuacions importants que comprendrien el sostre i la façana del col·legi, entre d’altres.

Centre d’Educació Especial ‘Miquel Burguera’

Després de la visita a les obres del col·legi Carrasquer, les autoritats s’han desplaçat al Centre d’Educació Especial ‘Miquel Burguera’ on els esperava la directora del centre, part del professorat, una representació de pares i mares de l’alumnat i Carmen Burguera, vídua de Miquel Burguera, qui fora director del primer centre en Sueca per a menors amb necessitats especials. “Després de contemplar el resultat de les obres de construcció dels nous aularis en el centre, la visita ha servit també per a comprovar algunes millores que es poden incloure en el projecte, amb els primers mesos en funcionament, i que ens han traslladat des de la comunitat educativa. Tant des de l’Ajuntament, com des de la Conselleria, es posarà tot en marxa perquè es puguen realitzar al més prompte possible”, ha explicat Dimas Vázquez.

El regidor d’Educació, Joan Carles Vázquez, ha assenyalat també que, el centre d’educació especial de Sueca, d’àmbit comarcal, “necessitava d’esta ampliació per a poder desfer-se per fi de les aules prefabricades i poder desenvolupar la seua labor en les millors condicions com mereix l’alumnat i professorat”.

Tags: Sueca

Lo + leído

Llíria estrena «Esport al Parc», actividad física gratuita en julio

El Ayuntamiento de Llíria lanza en julio el programa "Esport al parc", que ofrecerá actividades…

La Guardia Civil desmantela dos plantaciones de marihuana en Oliva

La Guardia Civil ha detenido a cuatro hombres en Oliva por mantener dos plantaciones ilegales…

Torrent suma cerca de 800 plazas gratuitas de aparcamiento en superficie en tres años

El Ayuntamiento de Torrent ha ampliado en casi 800 las plazas gratuitas de aparcamiento en…

Otras noticias

5796185291285532298
La Ribera Baixa

Cullera aprueba las obras del colector de aguas residuales del Marenyet

Por Pau Gómez
MG9077
La Ribera Baixa

Cullera amplía su oferta de aparcamiento público para el verano con 1.755 plazas

Por Pau Gómez
Assistents a la inauguració del refugi antiaeri de Cullera.
ComarcalLa Ribera Baixa

Cullera obri al públic el búnquer antiaeri de la Guerra Civil: un túnel en el temps amb les millors vistes al Mediterrani

Por Toni Cuquerella
Decoració del refugi antiaeri de Cullera.
La Ribera Baixa

Cullera obri al públic el seu refugi antiaeri de la Guerra Civil: un viatge subterrani al 1938

Por Toni Cuquerella
ELECCIO FFMMS 2027 5
CollaLa Ribera Baixa

La telefonada més esperada confirma Paula Beteta i Lucía Rumbau com a falleres majors de Sueca 2027

Por Javier Ruiz
6024081341252570327
La Ribera Baixa

La megadraga comenzará el 8 de mayo para regenerar las playas del sur de Cullera

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?