ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

Les cates al cementeri de Gandia no troben als afusellats a la primera fossa, però es troben restes humanes a la segona

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado enero 14, 2021
151 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

La consellera de Qualitat Democràtica, Rosa Pérez Garijo, ha realitzat una visita als treballs d’exhumació de víctimes de la Guerra Civil i el franquisme al cementeri municipal de Gandia.

Pérez ha destacat que el treball conjunt entre administracions «és essencial», a més «d’un deure que teníem des de fa anys, un camí en el qual estem implicats per a aconseguir un territori lliure de fosses».

Pérez Garijo ha afirmat que «ens marquem com a objectiu de legislatura que la Comunitat Valenciana estiga lliure de fosses, un compromís ambiciós que permetrà recuperar la dignitat del nostre país, no de les víctimes, que mai la van perdre, sinó d’un poble que desafortunadament encara té els seus cementeris i cunetes plens de fosses».

La consellera Pérez Garijo, acompanyada de la secretària autonòmica de Cooperació i Qualitat Democràtica, Toñi Serna, ha realitzat una visita als treballs d’exhumació de víctimes de la Guerra Civil i el franquisme al cementeri municipal de Gandia. També hi han assistit l’alcaldessa, Diana Morant, i el regidor de Memòria Democràtica, Nahuel González.

Per la seua part, l’alcaldessa de Gandia, Diana Morant, ha manifestat que «és el moment de reparar el mal fet als familiars de les víctimes d’una etapa tan fosca de la història per la major de les injustícies comeses», al que ha afegit que «som ací per a dir clarament que totes les persones afusellades ho van ser injustament, víctimes del franquisme». En aquest sentit, Diana Morant ha afirmat la seua voluntat de «continuar investigant per a recuperar les seues restes i que els seus familiars puguen donar-los una sepultura digna».

El mes de desembre passat van començar els sondatges al cementeri municipal de Gandia per a localitzar set persones que van ser afusellades el 7 d’agost de 1939, d’acord amb la informació subministrada per una de les famílies implicades en la investigació.

Aquest projecte de localització, excavació, exhumació i identificació dels cadàvers de les fosses del franquisme del cementeri municipal està sufragat per la Diputació de València i és el primer d’aquesta índole que es realitza a Gandia on, segons la documentació existent, hi ha enterrades 63 víctimes.

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Sella

Lo + leído

La patronal tèxtil Ateval reuneix experts i empresaris per a debatre l’impacte del Corredor Mediterrani a les comarques centrals

L'Associació d'Empresaris del Tèxtil de la Comunitat Valenciana (Ateval) va acollir aquest dimecres la jornada…

La Diputació de València mejora la travesía de L’Eliana invirtiendo más de 2 millones

La Diputació de València ha comenzado las obras de acondicionamiento de la travesía de L'Eliana,…

El Premio Bernat Capó reconoce a Carlos Javier Gómez por su investigación sobre bodegas subterráneas en Utiel

El libro ‘El vino de la cueva’, del historiador Carlos Javier Gómez-Miota, ha sido reconocido…

Otras noticias

6604 requena municipio
Comarcal

Condenado a 11 años y medio de prisión el hombre que realizó cuatro atracos con una escopeta en zonas rurales de Requena

Por Toni Cuquerella
AO4127copia
Comarcal

Gandia invierte más de 700.000 euros en modernizar el Centro Deportivo del Grau

Por Redacción ComarcalCV
Las familias esperan a las puertas del colegio Ausiàs March de Paiporta el inicio del curso.
ComarcalL' Horta Sud

Paiporta, la zona cero de la dana, inicia el curso escolar con todos sus centros a pleno rendimiento

Por Toni Cuquerella
Mislata ya ha organizado la seguridad para sus fiestas.
ComarcalL' Horta Sud

Mislata tendrá más de 400 operativos de seguridad durante la celebración de sus fiestas populares

Por Toni Cuquerella
L'alcalde Jose Manuel Prieto entre Balbina Sendra i Almudena Santos.
Comarcal

Tots els concerts de la Fira i Festes 2025 de Gandia seran gratuïts

Por Toni Cuquerella
El alcalde Pablo Ruz ha presidido el comité de crisis del Ayuntamiento de Elche.
Comarcal

El Ayuntamiento de Elche sufre un ciberataque que pide un rescate millonario para desbloquear su sistema informático

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?