ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

La Vall d’Albaida serà una comarca lliure de fosses del franquisme en exhumar l’última amb 18 afusellats

NULL
admin
Last updated: abril 5, 2025 8:13 pm
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 27, 2022
398 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

Els afusellats eren veïns d’Albaida i Benigànim, i estan a la segona fossa registrada a la comarca, a més de la d’Ontinyent, ja exhumada

La segona i última fossa d’afusellats del franquisme documentades a la Vall d’Albaida exhumarà els seus 18 afusellats d’Albaida i de Benigànim, amb la qual cosa la comarca passarà a estar ‘lliure de fosses’, després d’haver-se exhumat ja la registrada a Ontinyent.

Es tracta de la fossa comuna localitzada al cementeri municipal d’Albaida, on van ser soterrats el 10 de juny del 1939 onze veïns de la Vall d’Albaida després de judicis sumaríssims i afusellaments, segons testimonis i documents. Sis dies més tard, el 16 de juny, set valldalbaidins més foren executats, víctimes també de la repressió franquista, i soterrats a la mateixa fossa.

Els seus noms són: Emilio Carbonell Guarner (Benigànim), Joaquín Cuquerella Benavent (Benigànim), Antonio Moscardó Vayà (Benigànim), Vicente Ramon Moscardó Vidal (Benigànim), Manuel Segrelles Blasco (Albaida), Francisco Segrelles Blasco (Albaida), Vicente Seguí Vidal (Albaida), José Maria Senabre Gomar (Benigànim), Bautista Soler Bataller (Albaida), Enrique Tormo Tormo (Albaida), José Maria Tudela Mateu (Benigànim), Manuel Benavent Sanz (Benigànim), Bautista Cuquerella Sanchis (Benigànim), Miguel Cuquerella Sanchis (Benigànim), Antonio Ferrándiz Chafer (Albaida), Perfecto Ribes Tudela (Benigànim), Rafael Sempere Tormo (Albaida), Bautista Soler Vicedo (Albaida).

Procés legal d’exhumació

El passat 4 de maig es va resoldre l’acord d’un conveni entre el Memorial Democràtic de la Vall d’Albaida i la Delegació de Memòria Històrica de la Diputació de València per tal de procedir a la localització, l’exhumació i la identificació de les víctimes del franquisme de la fosa comú del Cementeri Municipal d’Albaida i que les seues famílies puguen recuperar les restes. Les famílies dels assassinats, la mateixa associació i els ajuntaments d’Albaida i Benigànim han rebut amb satisfacció la notícia després d’haver de rebutjar una primera adjudicació per part de Conselleria a causa de la manca de finançament. Els familiars varen ser informats al respecte el passat 13 de maig en una reunió celebrada a l’ajuntament d’Albaida on varen rebre detalls del procés.

Aquest dijous 26 de maig, Ramiro Rivera Gracia visitava el cementeri d’Albaida per conéixer els diferents espais de la memòria relacionats amb el conveni signat recentment. A l’acte van assistir familiars de les víctimes, Victoria Domínguez i Aurora Bellver tècniques de Cavea Patrimonio Cultural, que executaran i duran a terme el projecte. Així mateix, han estat present, membres del Memorial Democràtic de la Vall d’Albaida, Josep Antoni Albert i Quilis alcalde d’Albaida, Fede Vidal Martínez alcalde d’Alfarrasí en representació de la Mancomunitat de la Vall d’Albaida i regidors d’ambdós ajuntaments.

El projecte serà coordinat per l’equip professional Grupo Paleolab i amb la participació essencial de Cavea Patrimonio Cultural, els quals han estat treballant i col·laborant prèviament amb altres projectes de recuperació de memòria històrica com el de Paterna, el d’Almansa o el d’Ontinyent, entre altres. La quantia de la subvenció és de 93.624,34 euros i l’execució del projecte haurà de produir-se abans del novembre del 2023.

Tags: Sella

Lo + leído

Cheste abre las inscripciones para el histórico Taller Juvenil de Teatro con 24 plazas disponibles

El Ayuntamiento de Cheste abrirá del 14 al 30 de septiembre el plazo de inscripción…

Más de 2.600 alumnos inician el curso en Benetússer con nuevas mejoras de mantenimiento en las aulas

Un total de 2.635 alumnos han vuelto a las aulas en Benetússer para iniciar el…

Así se actualiza la frontera histórica de Rafelbunyol con Massamagrell, Museros, Náquera, La Pobla de Farnals y El Puig de Santa Maria

Rafelbunyol ha completado la reorganización técnica de sus límites territoriales con las localidades colindantes de…

Otras noticias

El viñedo reclama ayudas ante la vendimia.
La CosteraLa Vall d'AlbaidaRequena - UtielValencia

Alarma en el campo valenciano: piden ayudas de hasta 6.000 euros para evitar el abandono masivo de viñedos

Por Toni Cuquerella
Parc inundable de les Mamàs Belgues d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

El parc inundable d’Ontinyent, referent a Europa en la lluita contra les inundacions de la mà de la UPV

Por Toni Cuquerella
Pepe Viyuela.
La Vall d'Albaida

Ontinyent comptarà amb Ismael Serrano, Pepe Viyuela, Antonio Molero i Capella de Ministrers en la programació cultural de tardor

Por Toni Cuquerella
ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent i l’Olleria concentren la meitat de l’atur d’una Vall d’Albaida marcada per la resistència industrial

Por Adrián Lupiáñez
Ajuntament d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent activa un servei pioner de psiquiatria infantil per a protegir menors vulnerables

Por Toni Cuquerella
Imatge del Pou Clar d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Tragèdia al Pou Clar d’Ontinyent: mor un home de 40 anys en patir un fort colp contra una roca

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?