ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Baixa

Cullera soterra amb «dignitat i justícia» a cinc afusellats pel franquisme el dia del 90 aniversari de la II República

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 14, 2021
382 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

Es tracta d’Agustín Beltrán, Francisco Ruano, Jose Peiró, Juan Vallet i Vicente Bayona que tenien entre 28 i 59 anys, i van ser afusellats a Paterna, on van ser soterrats a la fossa 112

Els veïns de Cullera Agustín Beltrán, Francisco Ruano, Jose Peiró, Juan Vallet i Vicente Bayona ja descansen al cementeri municipal del seu poble. Després de moltes dècades, les famílies d’estos ciutadans assassinats i represaliats pel franquisme han pogut donar-li un soterrament digne en una data que coincidix amb el 90 aniversari de la II República.

Tots ells es trobaven depositats anònimament des del 30 de novembre de 1939 a la fossa comuna 112 de Paterna, i després d’anys de lluita i d’intensos treballs d’exhumació s’ha permés identificar-los. Dos d’ells eren llauradors, altres dos fumigadors i l’altre era xòfer, i foren assassinats quan tenien entre 28 i 59 anys.

Tal com ha reivindicat la regidora de Memòria Històrica, Amparo Jover, “mai han sigut persones anònimes, són una mostra de tantes i tantes persones que patiren la repressió i un dels capítols més durs i vergonyosos de la nostra història. Ara, per fi, i més de 80 anys després tornen a sa casa”.

“Amb la jornada de hui posem fi a un procés de justícia i dignitat que sempre han merescut”, defensa l’edil Jover.

Per altra banda, l’alcalde de la ciutat, Jordi Mayor, ha destacat que “se’ls va donar sepultura en fosses comuns sense dignitat, i ara gràcies a l’esforç de les administracions estem recuperant que els familiars puguen identificar les restes i portar-los al seu poble“.

Per al primer edil “és un acte de justícia social i més amb tota la simbologia que representa el 14 d’abril, de fer 90 anys que s’instaurà un règim de dignitiat, justícia i llibertat. I eixe és l’anhel: continuar lluitant per eixos valors que representaven estes persones perquè estiguen encara presents en tot el que fem com a societat“.

L’acte també ha comptat amb la música solemne de la violoncel·lista cullerenca Ángela Pellicer, i també han assistit membres de la corporació local, la directora general de l’Institut Valencià de les Dones, María Such, i la presidenta de l’Associació de Familiars de Víctimes del Franquisme de la Fossa 112 de Paterna, Carmen Gómez.
Amb la jornada de soterrament i d’homenatge celebrada hui, estos cinc veïns ja descansen de forma digna al cementeri municipal de Cullera.

Tags: Sella

Lo + leído

Qui és Nadín Ferrando López, la nova Reina de la Fira de Xàtiva 2026?

La ciutat de Xàtiva ja té cara i nom per a la seua festa gran.…

El Centre del Carme despide a Chema Madoz con un concierto entre fotografías y partituras

El Centre del Carme Cultura Contemporània cerrará el próximo 18 de mayo la exposición ‘Letra…

Los supermercados frenan el alza del precio de los alimentos soportando un impacto de 51 millones por la subida del diésel

La escalada del precio del petróleo, impulsada por la inestabilidad en Oriente Medio, está poniendo…

Otras noticias

Decoració del refugi antiaeri de Cullera.
La Ribera Baixa

Cullera obri al públic el seu refugi antiaeri de la Guerra Civil: un viatge subterrani al 1938

Por Toni Cuquerella
ELECCIO FFMMS 2027 5
CollaLa Ribera Baixa

La telefonada més esperada confirma Paula Beteta i Lucía Rumbau com a falleres majors de Sueca 2027

Por Javier Ruiz
6024081341252570327
La Ribera Baixa

La megadraga comenzará el 8 de mayo para regenerar las playas del sur de Cullera

Por Pau Gómez
5976363636118719631
La Ribera Baixa

Cullera renueva el césped artificial del polideportivo de La Partideta

Por Pau Gómez
Imatge de la muralla del castell de Cullera.
ComarcalLa Ribera Baixa

La Unió Europea injecta fons per a la restauració d’emergència de la muralla del Castell de Cullera després de la DANA

Por Toni Cuquerella
DRON DESPRES
La Ribera Baixa

Cullera recibe fondos europeos para reparar los daños en su muralla histórica causados por la DANA de 2024

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?