ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

La consellera Pérez Garijo participa en l’homenatge d’Ontinyent a ‘Els 13 de la corda’, els afusellats per la dictadura franquista en la postguerra

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado febrero 26, 2021
389 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

La consellera Rosa Pérez Garijo participa en l’acte i destaca el compromís d’Ontinyent en la recuperació de la memòria democràtica

La consellera Pérez Garijo, al costat de Jorge Rodríguez, familiars dels represaliats i altres representants municipals.

Ontinyent ha retut homenatge aquest divendres a ‘Els 13 de la corda’, els afusellats per la dictadura franquista al desembre de 1939, en la postguerra civil, enterrats en el cementeri de la localitat. Aquests represaliats recentment han sigut exhumats de la seua fossa i identificats, i les seues restes entregades a les seues famílies.

L’acte, celebrat davant el refugi antiaeri de Tortosa i Delgado a Ontinyent, ha servit per entregar als familiars el documental ‘Els 13 de la corda’, en memòria de les víctimes.

La consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, Rosa Pérez Garijo, en la seua intervenció ha destacat el compromís d’Ontinyent «en la recuperació de la memòria democràtica».

Pérez Garijo i l’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, en l’homenatge a ‘Els 13 de la corda’, han parlat de la importància de la col·laboració per a avançar en les polítiques de memòria. Així la consellera ha afirmat que «un clar exemple d’aquesta manera de treballar ha sigut l’ajuntament d’Ontinyent», i que ve a reflectir que «la millor garantia de no repetició és la memòria».

Pérez Garijo ha destacat el treball realitzat en el municipi en aquests últims anys per a exhumar, identificar i entregar les restes de les víctimes del franquisme als seus familiars, «una tasca que ha quedat plasmada en el documental que hui s’entrega a les famílies, un homenatge que posa en valor i reconeix a aquelles persones a les quals se’ls va arrabassar la seua vida per a lluitar pels nostres drets i llibertats».

Per part seua, Jorge Rodríguez ha manifestat que «cal no oblidar mai que hui som ací per l’obstinació de les famílies que des de fa molts anys venien exigint poder tindre les restes dels seus sers estimats», al que ha afegit que «poder oferir tot el treball que s’ha fet en forma de documental és un xicotet homenatge del poble d’Ontinyent a tots aquells que van patir la injustícia per la seua manera de pensar».

Al desembre de 2019, coincidint exactament amb la data dels afusellaments fa 80 anys, es van entregar les restes de les 13 víctimes a les famílies en el cementeri municipal d’Ontinyent, que fins a la seua exhumació i identificació es trobaven en fosses comunes.

Tags: Sella

Lo + leído

Requena plantea peatonalizar la Villa y limitar el tráfico para transformar su casco histórico

La transformación del casco histórico de Requena pasa por reducir de forma notable la presencia…

Piden cinco años de cárcel por estafar a su consuegra en un negocio de hostelería en Xàtiva

Una mujer se enfrenta a una petición de cinco años de prisión acusada de falsificar…

El Auditori de Torrent despide abril con Toni Acosta, Novembre Elèctric y Capella de Ministrers

El Auditori de Torrent acogerá el próximo fin de semana tres eventos culturales destacados organizados…

Otras noticias

Localització dels terratrèmols detectats a Ontinyent i Vallada.
La CosteraLa Vall d'Albaida

Dos sismes a les comarques del sud: terratrèmols a Ontinyent i Vallada sacsegen diversos municipis en les últimes hores

Por Toni Cuquerella
Taula informativa d'Ens Uneix-Unió Municipalista.
La Vall d'Albaida

Ens Uneix es mobilitza a València per recollir signatures en favor d’una reforma de la Llei Electoral

Por Toni Cuquerella
IMG0549b 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent tanca 2025 amb un superàvit històric de 4,7 milions i redueix el seu deute

Por Pau Gómez
reunioresidus 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent organiza 24 reuniones sobre el nuevo sistema de recogida de residuos

Por Pau Gómez
José Pla i José Francisco Sanfélix han presentat els comptes de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Caixa Ontinyent continua el seu pla d’expansió: pròxim objectiu, les comarques del nord de la Comunitat Valenciana

Por Toni Cuquerella
Benicolet 1
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

El Pla Obert activa actuacions en municipis de la Vall i la Costera centrades en accessibilitat, aigua i espais públics

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?