ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

Una jornada aborda a Gandia el paper del Corredor Mediterrani dins dels Corredors Transeuropeus

L'alcalde José Manuel Prieto destaca la infraestructura com un avantatge per a augmentar la competitivitat de les empreses
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado julio 10, 2024
63 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
7111 gandia universitat estiu corredor mediterrani
650x80_2_ola_CAS

La Universitat d’Estiu de Gandia acollia aquest dimarts la jornada ‘Els Corredors Transeuropeus a Espanya. Gandia i el corredor Mediterrani’, un acte, que s’ha celebrat en Urbalab, i que ha comptat amb la participació de l’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, juntament amb els comissionats del Govern Espanyol pel Corredor Mediterrani i Atlàntic, Josep Vicent Boira i José Antonio Sebastián, respectivament; a més ha congregat a representants de diversos àmbits empresarials i universitaris, així com a representants de col·lectius i agents socials de Gandia i regidors del consistori gandiense.

Durant la trobada l’alcalde de Gandia ha explicat la importància que té per a Gandia estar connectada al Corredor Mediterrani i l’estratègia que des del govern municipal s’està duent a terme per a garantir l’accés a aquesta important infraestructura.

Sobre el primer dels aspectes, l’alcalde ha destacat que la connexió suposarà un impuls per a l’activitat econòmica i la cohesió del territori, al mateix temps que millorarà la logística tant del transport de mercaderies com de passatgers, reafirmant d’aquesta manera el lideratge de Gandia a l’entorn de les Comarques Centrals Valencianes.

Quant a com es produirà aquesta connexió, la primera autoritat ha incidit en la importància de l’execució de la CV-60 per a connectar-la amb l’A7 i completar la xarxa auxiliar del corredor mediterrani; i a través de la CV-60 amb l’A 35 (l’Olleria a Madrid). Una altra part de la connexió es produirà per ferrocarril, per la qual cosa va incidir en el desdoblament íntegrament de la línia Gandia-València amb la finalitat de garantir la competitivitat. Totes dues infraestructures i altres necessàries per al desenvolupament futur de la ciutat es troben en el Protocol d’Infraestructures que es treballa des del govern local amb altres administracions superiors a fi d’accelerar la seua arribada.

Una vegada realitzada la connexió, Prieto ha destacat l’impacte positiu de la infraestructura en l’economia, ja que permetrà portar les mercaderies des de la Safor al centre d’Europa amb el que les empreses augmentarien la seua competitivitat al mateix temps que es faria utilitzant un mitjà molt més sostenible com és el tren.

Quant a la labor que s’està desenvolupant des del govern, l’alcalde ha destacat que s’està treballant amb administracions superiors i en col·laboració amb els agents socials la millora de les infraestructures que ens connecten amb el Corredor Mediterrani.

Després de finalitzar l’acte, José Manuel Prieto, ha destacat que Gandia té potencialitats per a ser infraestructura auxiliar del Corredor Mediterrani gràcies al port i a la connexió de carreteres que es millorarà gràcies al Protocol d’Infraestructures dissenyat des del govern municipal amb la finalitat de conjuminar esforços per a millorar la vertebració i la competitivitat de les empreses. “Gandia té reptes i estem diagnosticant els que hem d’afrontar. El Protocol té ja un cronograma, terminis d’execució i inversió i, cosa que és més important, el compromís de totes les administracions per a poder desplegar la connexió a la CV60 i a l’autopista”, ha declarat l’alcalde, qui ha afegit que la duplicació de la via ferroviària des de Cullera és imprescindible per a millorar en la competitivitat a l’hora d’atraure viatgers i transportar mercaderies.

“Hem d’aconseguir que les nostres empreses siguen més competitives, millorar en connexions i, en aquest sentit, el Corredor Mediterrani serà un impuls en tots aquests aspectes que ens donarà avantatges per a continuar consolidant-nos com a capital de les Comarques Centrals Valencianes”, ha finalitzat la primera autoritat municipal.

Per part seua, Josep Vicent Boira ha destacat que Gandia, la Safor i les Comarques Centrals “no poden viure d’esquena a un Corredor Mediterrani que suposarà una revolució en el transport de mercaderies i persones”, ha declarat el comissionat del Govern Espanyol pel Corredor Mediterrani qui s’ha reafirmat en la voluntat de col·laborar des de l’Oficina que dirigeix perquè Gandia tinga un enllaç amb aquesta important infraestructura.

Finalment, José Antonio Sebastián ha mostrat la seua satisfacció per participar en una jornada en la qual “hem pogut veure que els corredors Mediterrani i Atlàntic estan agermanats i comparteixen les mateixes necessitats de desenvolupament”. “Aquestes iniciatives són molt important perquè permeten conéixer la visió més enllà de l’àmbit públic i conéixer les necessitats que té els territoris”.

Tags: Gandia

Lo + leído

Mor un treballador en la solsida d’un habitatge en obres a Ontinyent

Un treballador de 42 anys ha mort aquest divendres després de la solsida parcial d'un…

Catarroja recordarà la tragèdia de la DANA amb taulells que marquen el nivell màxim al que va arribar l’aigua als seus carrers

L’Ajuntament de Catarroja ha iniciat la col·locació d’un centenar de taulells ceràmics als carrers del…

La provincia de Alicante recupera la producción de brevas e higos y alcanza los 6,2 millones de kilos

Un invierno menos caluroso que el anterior, con lluvias que han caído de forma moderada…

Otras noticias

Joan Romero, durant la seua intervenció en la jornada inaugural.
La Safor

Joan Romero inaugura la Universitat d’Estiu de Gandia amb una defensa d’Europa enfront del nacionalpopulisme

Por Toni Cuquerella
image 134
CulturarteL'Horta NordLa Ribera AltaLa Safor

Seis óperas extraordinarias llegan a los cines de València, Alzira, Paterna y Gandia

Por Redacción ComarcalCV
image 111
La Safor

Gandia restaurará la fachada histórica del IES Ausiàs March

Por Redacción ComarcalCV
image 146
La Safor

Gandia destina 214.500 euros a 44 entidades deportivas

Por Redacción ComarcalCV
image 129
CollaLa Safor

Paula Cabanilles, Padrina de la Semana Santa de Gandia y Cambrera del Crist Ressuscitat 2026

Por Redacción ComarcalCV
Estació del tren de Cullera.
La Ribera BaixaLa Safor

El Govern aprova definitivament el desdoblament ferroviari entre Cullera i Gandia

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?