ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

Gandia presenta el futur Centre de Tecnologia Marina del CSIC, referent europeu en innovació i protecció del Mediterrani

Toni Cuquerella
Por
Toni Cuquerella
Publicado noviembre 11, 2025
330 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
La ministra Diana Morant, durant la presentació del projecte del centre d'investigació a Gandia.
La ministra Diana Morant, durant la presentació del projecte del centre d'investigació a Gandia.

La ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, ha presentat aquest dilluns a l’Ajuntament de Gandia el projecte del Centre d’Investigació en Tecnologia per a les Ciències de la Mar (Tecmar), acompanyada per l’alcalde José Manuel Prieto i la presidenta del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), Eloísa del Pino.

La trobada ha servit per a donar a conéixer els detalls tècnics i científics d’aquest nou espai de referència internacional, que convertirà Gandia en un pol d’innovació marina i sostenibilitat.

“Aquest centre oferirà la tecnologia necessària per a observar i anticipar els efectes del canvi climàtic sobre les nostres mars”, va afirmar Morant, qui va destacar que “serà un referent a Espanya i a Europa en la protecció de la mar Mediterrània”.

Una inversió de 18 milions d’euros

El Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, a través del CSIC, invertirà prop de 18 milions d’euros en la construcció del Tecmar. L’edifici, dissenyat per Peñín Arquitectes, comptarà amb més de 5.500 metres quadrats i s’alçarà davant del Varadero del port de Gandia, en uns terrenys cedits per l’Autoritat Portuària de València (APV).

La llicència d’obra ja ha sigut concedida per l’Ajuntament de Gandia, i l’execució tindrà una duració aproximada de divuit mesos. El centre disposarà de laboratoris de robòtica marina, espais de calibratge per a vehicles submarins i sensors intel·ligents, i sistemes d’intel·ligència artificial aplicada al medi marí.

Aquestes infraestructures permetran automatitzar el mostreig, millorar la detecció d’espècies i oferir dades d’alta precisió sobre l’estat del Mediterrani.

Gandia, nou epicentre de la investigació marina a Espanya

Durant l’acte, l’alcalde José Manuel Prieto va subratllar que aquest projecte “situa Gandia en l’epicentre de la investigació marina nacional i reforça el seu model de ciutat innovadora i sostenible”.

El centre acollirà mig centenar de professionals entre personal investigador, tècnic i administratiu, generant ocupació qualificada i atracció de talent. A més, contribuirà a diversificar el model productiu local i enfortir el teixit econòmic vinculat a la mar i la tecnologia.

Prieto va destacar que la iniciativa forma part del procés de transformació integral del port de Gandia, que ja acumula més de 30 milions d’euros en inversions públiques i privades.

Imatge virtual del projecte del Centre d'Investigació de Gandia.
Imatge virtual del projecte del Centre d’Investigació de Gandia.

Sinergies amb la UPV i el CSIC: ciència i innovació des de Gandia

El projecte consolida la col·laboració entre el CSIC i la Universitat Politècnica de València (UPV), la Unitat Mixta de la qual en Tecnologia per a Estudis Marins porta més d’una dècada treballant a la ciutat.

Morant va ressaltar la importància del Campus de Gandia en àrees com la sensòrica, l’acústica i l’enginyeria marina, i va afirmar que aquesta cooperació “demostra la fortalesa del sistema públic de ciència i coneixement a Espanya”.

Per part seua, Eloísa del Pino va destacar que el CSIC “busca que Espanya no sols investigue, sinó que també fabrique la tecnologia científica que necessita”. Segons va explicar, el nou centre permetrà dissenyar i provar prototips que posteriorment seran desenvolupats per la indústria nacional.

Un impuls a la ciència, la sostenibilitat i l’economia local

El Centre de Tecnologia Marina de Gandia s’alinea amb els objectius de l’Estratègia Espanyola de Ciència i Innovació i amb les polítiques europees de transició verda i digital.

Morant va concloure que “la ciència ha de guiar les nostres decisions i protegir les persones”, destacant que aquest centre “situa Gandia i la Comunitat Valenciana a l’avantguarda europea de la investigació marina i la innovació tecnològica”.

Tags: Gandia

Lo + leído

El Ministeri invertirà 42,6 milions per regenerar les platges de Canet, Sagunt, Sueca i Cullera

El Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (Miteco), a través del…

Paiporta reabre el Pont Nou sobre el barranco del Poyo tras su reconstrucción por los daños de la dana

La reconstrucción sigue avanzando en Paiporta con la reapertura al tráfico rodado del Pont Nou,…

Cómo elegir a su asesor financiero en Alicante: guía para empresas y patrimonios exigentes

Elegir un asesor financiero es una de esas decisiones que no suele tomarse con prisa…

Otras noticias

79285E2
La SaforNavidad

El 61366 reparte un quinto premio en Gandia

Por Javier
Vistas del Belen Fundacion Bancaja 3 2
L' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa SaforNavidadValencia ciudad

Navidad 2025: València, Gandia, Meliana, Xàtiva y Torrent inauguran sus belenes

Por Javier
AO0010copia
La SaforNavidad

Gandia engega la il·luminació nadalenca amb un espectacle a la plaça del Prado

Por Redacción ComarcalCV
Foto1 7
La Ribera BaixaLa Safor

Detenidos tras robar en establecimientos de La Font d’en Carrós, Xeraco y Gandia

Por Redacción ComarcalCV
cortespuentegandia
La Safor

Reparan el puente dañado sobre la N-332 en Gandia con cortes nocturnos de tráfico

Por Redacción ComarcalCV
7830 policia nacional
La Safor

La Policía Nacional desmantela en Gandia una red de empadronamientos fraudulentos

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?