ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Anteriores

El Centre de Participació Ciutadana aborda la COVID-19 des de l’acció amb els més vulnerables a Alzira i Algemesí

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado febrero 23, 2021
55 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.
650x80_2_ola_CAS

NULL

A partir dels resultats de les entrevistes, es dissenya un taller de prevenció de la COVID adaptat a les particularitats de cada grup d’edat i cultural i que incorpora l’enfocament de gènere

L’Ajuntament d’Alzira, des de l’Àrea de Serveis Socials i Inclusió Social, porta endavant el Projecte RIU, projecte de promoció de salut en barris en situació de fragilitat, impulsat pel Centre de Salut Pública d’Alzira, la fundació d’investigació i FISABIO, un estudi d’investigació sobre l’impacte i conseqüències de la pandèmia provocades per la Covid’19 en població vulnerable en els Ajuntaments d’Alzira i d’Algemesí.

Actualment l’equip investigador, integrat per 7 veïnes d’Alzira i Algemesí de diferents procedències culturals i que han estat formades per a la seua capacitació pel personal tècnic i Agents de Salut de Base Comunitària (ASBC) del projecte RIU, treballen en una investigació-acció participativa.

“Des de serveis socials seguim apostant per este programa que enguany s’adapta a la problemàtica actual. Projecte RIU porta desenvolupant-se a Alzira 10 anys i sempre tracta de fer front a una problemàtica sanitària des del punt de vista d’acció comunitària, en este cas hem treballat per a poder donar informació i formació sobre la COVID i les maneres de previndre-la, especialment als entorns més vulnerables” ha explicat la regidora, Marina Mir.

El seu treball consistix a realitzar entrevistes en profunditat, grupals i individuals de manera presencial i telefònica per prevenció, a 60 veïnes i veïns dels barris de L’Alquerieta d’Alzira i del Raval d’Algemesí. Per a portar a terme la seua tasca tenen en compte diversos paràmetres demogràfics, sexe, edat (adolescència, mitjana edat i majors de 60 anys) i la procedència cultural (espanyola, espanyola d’ètnia gitana i magrebina).

A partir dels resultats de les entrevistes, es dissenya un taller de prevenció de la COVID adaptat a les particularitats (basada en evidències) de cada grup d’edat i cultural i que incorpora l’enfocament de gènere. El taller està compost per activitats grupals participatives en les quals es treballa informació, percepció de risc i gravetat, norma subjectiva, avantatges i inconvenients de les mesures de prevenció, inclosa la vacuna, motivació en l’adopció de pràctiques preventives i la negociació de les mateixes en l’entorn familiar i social.

El taller s’oferirà el mes de març als serveis públics i entitats per a la inclusió social de tots dos municipis i serà dirigit per les agents de salut de l’equip investigador. El material didàctic dels tallers estarà disponible per a la seua utilització per altres agents socials interessats.
Coneixem les pràctiques que hem d’evitar i les que podem adoptar per a previndre la transmissió del coronavirus. Així i tot, costa incorporar-les de manera sistemàtica a la nostra vida diària. Conèixer les raons per les quals les persones tenim dificultats per a seguir les mesures de prevenció de la COVID establertes per les institucions sanitàries és clau per a promoure canvis en la nostra manera d’actuar que ens permeten conviure amb aquest virus sense posar en risc les nostres vides. Sabem que les causes que expliquen la nostra manera de procedir poden ser molt diferents segons l’edat que tinguem, els mandats de gènere que ens impregnen, la classe social a la qual pertanyem o les creences i valors del nostre grup cultural de referència, entre altres, entenent el binomi salut – malaltia com un procés dinàmic i no com un estat estàtic d’individu sa i/o malalt.

Tags: Alzira

Lo + leído

Torrent recupera la circulación del puente sobre el barranco del Poyo destruido por la DANA, su principal conexión con València

La Generalitat Valenciana ha finalizado la reconstrucción del puente de la CV-33 sobre el barranco…

El ministre d’Indústria visita Sagunt per a conéixer l’avanç de la gigafactoria de bateries de Volkswagen

L'Ajuntament de Sagunt ha rebut aquest dijous la visita del ministre d'Indústria i Turisme, Jordi…

El mercado de la «Silver Economy»: Viviendas adaptadas para el retiro dorado

Jubilados europeos y españoles buscan viviendas adaptadas en Alicante, priorizando accesibilidad, seguridad y servicios sobre…

Otras noticias

Aeropuerto de Manises.
Anteriores

El CIM de Xirivella celebrará sus 100 años con un nuevo escenario, aseos y camerinos reformados y totalmente insonorizado

Por admin
Aeropuerto de Manises.
Anteriores

Colectivos animalistas convocan una concentración el 9 de enero para que el circo que usa animales en Alfafar «clausure su actividad»

Por admin
Aeropuerto de Manises.
Anteriores

Quart de Poblet prorroga las medidas extraordinarias hasta el 10 de enero para frenar el aumento de contagios COVID-19 

Por admin
Aeropuerto de Manises.
Anteriores

Yago es el primer bebé del año 2021 nacido en la Safor

Por admin
Aeropuerto de Manises.
Anteriores

El Extra de Navidad de la ONCE reparte un premio de 400.000 euros en Gandia

Por admin
Aeropuerto de Manises.
Anteriores

Alaquàs concluye su programa «Mejora» centrado en reducir la fragilidad que afecta al 15% de las personas mayores

Por admin
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?