ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

La Confederació instal·la a l’embassament de Bellús un sistema per evitar males olors al riu Albaida

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado julio 26, 2022
390 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

Es tracta d’una multipresa que permetrà derivar aigua dels estrats de l’embassament que presenten millor qualitat a cada moment en la qual s’invertiran 800.000 euros

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX), ha instal·lat una torre de multipresa en l’embassament de Bellús, adossada al parament interior de la presa, que permetrà resoldre el problema recurrent de males olors causades per la presa actual que deriva aigües del fons de l’embassament, i ara podrà derivar aigua dels estrats que presenten millor qualitat de l’aigua a cada moment.

L’obra s’executa amb fons propis de la CHX i compta amb un pressupost d’uns 800.000 euros. Aquesta obra forma part del paquet de mesures instrumentat per la Confederació que afecten el riu Albaida i el seu entorn, així com a l’embassament de Bellús, que van ser presentades a principis de juny de 2021 a una representació dels ajuntaments de la comarca de la Vall d’Albaida. Les actuacions es van iniciar l’any 2020 amb la restauració ambiental del llit del riu, aigües avall de la presa, mitjançant l’eliminació de l’espècie invasora Arundo donax, amb una inversió global de 640.000 euros sobre un tram fluvial de 3 km, en col·laboració amb la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, així com l’Ajuntament de Bellús,encarregat del manteniment posterior.

Afectació a la línia Xàtiva-Alcoi

D’altra banda, recentment es va signar el conveni entre el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic amb l’Adif, per al finançament conjunt de l’obra de modificació de la línia fèrria Xàtiva-Alcoi, al seu pas pels barrancs de Torrella i el Forcall, incrementant el drenatge, la qual cosa permetrà augmentar la capacitat de l’embassament de Bellús i millorar la seua gestió en episodis d’avingudes.

Ara, el programa prossegueix amb la instal·lació de la torre de multipresa en l’embassament en la qual , durant les pròximes setmanes, es realitzaran obres complementàries necessàries per a la seua automatització.

Les actuacions previstes en el programa de mesures continuaran durant els pròxims anys, destacant les següents: La restauració ambiental de l’entorn de l’embassament, per a això es realitzarà abans una prova pilot al costat de la EDAR de Benigànim. La confecció del projecte i execució de les obres consegüents relatives ala modificació del traçat de la línia fèrria Xàtiva-Alcoi. Diverses actuacions en els col·lectors i depuradores d’aigües residuals dels municipis de l’entorn de l’embassament (Ontinyent-Agullent, Alfarrasí-l’Olleria-Montaverner, Albaida i Benigànim); el projecte està en fase d’avaluació ambiental, sent el pressupost de les obres de 26 milions d’euros. Estudi amb un grup d’experts per a programar actuacions que milloren l’estat de les aigües de l’embassament, entre les quals probablement es realitzarà una pesca selectiva per a eliminar biomassa, així com un dragatge de llots.

Tags: Albaida

Lo + leído

Inyección millonaria tras la DANA: más de 35 millones para l’Alcúdia y Sollana y el reparto de ayudas en la Ribera

La comisionada especial, Zulima Pérez, constata el avance de las obras en la zona. L'Alcúdia…

Los bomberos de Castellón y la Diputación coordinarán sus intervenciones en las zonas limítrofes de nueve municipios

Los bomberos del Ayuntamiento de Castellón y el Consorcio Provincial actuarán de forma conjunta y…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el viernes 10 de julio

La previsión meteorológica en Requena para el viernes 10 de julio indica intervalos nubosos con…

Otras noticias

ontijazz2026
CulturarteLa Vall d'Albaida

Ontinyent fusiona jazz, rock i heavy metal en el XVIII Festival Ontijazz

Por Javier Ruiz
Sempere es un municipi amb molt atractiu residencial.
La Vall d'Albaida

Sempere atrau nous veïns amb la venda de 7 cases i noves inversions en habitatge social

Por Adrián Lupiáñez
Les temperatures superaran els 40 graus.
La CosteraLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

Els ajuntaments de la Costera, la Vall d’Albaida i la Ribera Alta apliquen mesures d’urgència davant dels 43 °C previstos per l’onada de calor

Por Toni Cuquerella
Ontiyent es un dels municipis ha decrescut l'atur en La Vall d'Albaida.
La Vall d'Albaida

La Vall d’Albaida redueix l’atur en 128 persones gràcies a Ontinyent i l’Olleria

Por Adrián Lupiáñez
Senders5
La Vall d'Albaida

La Vall d’Albaida enlaza sus municipios con 13 nuevas rutas cicloturistas y 19 senderos renovados

Por Adrián Lupiáñez
Imatge del Pou Clar d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Torna el control d’accés al Pou Clar d’Ontinyent: horaris, autobús gratuït i com reservar plaça aquest estiu

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?