ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

El PP arriba a l’alcaldia d’Albaida amb una moció de censura gràcies a dos trànsfugues del PSPV contra Compromís

El ja ex alcalde Alejandro Quilis afirma que en realitat es tracta d'un acord entre populars i socialistes el que l'ha apartat, postura que ha reafermat el portaveu del PP
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 2, 2024
411 vistas
6 Min lectura
Compartir en:
5017 albaida juan carlos roses alcaldia mocio censura

El PP ha assolit l’alcaldia d’Albaida després de triomfar la moció de censura presentada amb dos regidors trànsfugues del PSPV per apartar de la cadira de comandament al fins ara batlle Alejandro Quilis, de Compromís. D’aquesta forma el nou alcalde, Juan Carlos Roses, ha aconseguit la vara de comandament després d’un inici de mandat en el què Compromís i PSPV no han pogut consolidar un pacte de govern d’esquerres.

I es que el mandat havia de començar amb un pacte en el què es repartien l’alcaldia en dos anys cada formació, Compromís i PSPV, però immediatament va renunciar qui va ser el candidat socialista -Josep Penadés-, i després de diversos desencontres públics, pocs mesos més tard el presumpte acord va acabar esclatant, quedant Compromís sol al govern local.

Tant PP com els antics regidors del PSPV (dos dels tres que té actualment el grup socialista) han justificat la moció de censura manifestant que hi ha una crisi institucional i falta de lideratge fins al hui alcalde. Durant la seua intervenció Juan Carlos Roses ha manifestat que “si estiguérem en una empresa privada estaríem en situació de fallida tècnica”. El PP també ha assegurat que van ser els socialistes els primers en donar passos de cara a impulsar una moció de censura, i que estava fins i tot avalat per la seua executiva.

Alejandro Quilis -qui ha estat poc més d’un any com a alcalde d’Albaida- ha afirmat durant la seua intervenció com a portaveu de Compromís que en realitat és un pacte PP i PSPV el que el desallotja de l’alcaldia, i els acusa de que “sols volen la cadira”. Quilis assegurava que “esperàvem més” del partit socialista i els ha acusat de no voler arribar a cap acord. Amb tot ha lamentat que “els votants d’esquerres s’han sentit traïts”, però que ells accepten el resultat d’un mecanisme democràtic.

Per la seua banda el portaveu del PSPV, David Palací, ha rebutjat les acusacions contra el seu partit sobre la responsabilitat de la moció. Així afirmat que el seu partit ha sigut el primer “traït” pels dos regidors signants que formaven part del grup socialista, assenyalant que se’ls va arribar a obrir expedient d’expulsió. Però també ha criticat a Compromís pel que ha considerat falta de diàleg acusant-los “d’ignorància o d’arrogància”, i els demanava autocrítica, acusant-los de no haver treballat per l’estabilitat. Pel que fa al PP ha manifestat que fiscalitzaran la seua tasca de govern.

Així aquesta moció de censura finalment ha obtingut el suport dels sis regidors del PP i un dels trànsfugues signants de la moció, mentre s’ha abstingut la segona trànsfuga i s’han oposat tres regidors de Compromís (amb un edil absent de la sessió) i el portaveu del PSPV, posant fi a 12 anys i mig de govern de la formació valencianista.

“Aval del PSPV d’Albaida”

Després de la sessió de la moció d’investidura els regidors trànsfugues, Cristina Vila i Pau Sempere, en una nota que signen com a “regidors del PSPV-PSOE a l’Ajuntament d’Albaida”, afirmen que la moció de censura “va ser decidida i aprovada per unanimitat en l’executiva local del PSPV-PSOE d’Albaida”, i que va ser el portaveu socialista en el ple David Palací, -qui ha qualificat de “traïció” el suport d’aquests dos edils- qui va iniciar les negociacions amb el PP.

No obstant això assenyalen “determinats barons” socialistes de la localitat com els qui van actuar “sempre en l’ombra” en l’estructura comarcal i en la provincial per a tombar la decisió de l’executiva local. D’aquesta manera asseguren que va ser Palací qui va suspendre les negociacions “de manera unilateral, en un acte egoista” en veure’s amenaçat amb l’expulsió del partit, però que Vila i Sempere no van cedir.

A més afirmen que el pacte progressista “va fracassar a causa de la falta de sintonia amb el grup de Compromís i a la falta de diàleg imputables als líders de totes dues formacions”, en referència a Quilis i Palací.

El PSPV condemna la moció

Des del PSPV el secretari d’Organització, José Muñoz, ha assenyalat que «condemnem enèrgicament» la moció de censura, i ha arremés directament contra el líder del PPCV, Carlos Mazón, afirmant que «expulsa a alcaldes que han sigut triats democràticament», i acaba sentenciant: «ni escrúpols, ni línies roges. Tot pel poder».

Desde @SocialistesVal condenamos enérgicamente lo ocurrido hoy en Albaida.

Mazón expulsa a alcaldes que han sido elegidos democráticamente.
La semana pasada apoyados por la ultraderecha en Vinarós. Hoy, por dos tránsfugas.

Ni escrúpulos, ni líneas rojas. Todo por el poder.

— Jose Muñoz /â¤ï¸ (@JMLladro) January 2, 2024

Tags: admin Albaida

Lo + leído

El Concurs Internacional de Fideuà de Gandia fa història amb un rècord de països participants

La fideuà de Gandia consolida la seua hegemonia com a ambaixadora de la gastronomia valenciana…

De Calles a Alpuente: la rebelión de La Serranía contra la despoblación de la ‘España vaciada’

En el corazón del interior de Valencia, una comarca ha decidido cambiar el guion que…

Los embalses del Júcar registran su segundo mejor nivel en 35 años y garantizan la campaña de riego

La Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) encara la inminente campaña de riego con unas perspectivas…

Otras noticias

Taula informativa d'Ens Uneix-Unió Municipalista.
La Vall d'Albaida

Ens Uneix es mobilitza a València per recollir signatures en favor d’una reforma de la Llei Electoral

Por Toni Cuquerella
IMG0549b 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent tanca 2025 amb un superàvit històric de 4,7 milions i redueix el seu deute

Por Pau Gómez
reunioresidus 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent organiza 24 reuniones sobre el nuevo sistema de recogida de residuos

Por Pau Gómez
José Pla i José Francisco Sanfélix han presentat els comptes de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Caixa Ontinyent continua el seu pla d’expansió: pròxim objectiu, les comarques del nord de la Comunitat Valenciana

Por Toni Cuquerella
Benicolet 1
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

El Pla Obert activa actuacions en municipis de la Vall i la Costera centrades en accessibilitat, aigua i espais públics

Por Javier Ruiz
Foto gelades 1
AgronewsLa CosteraLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

Las heladas en la Vall d’Albaida, la Costera y la Ribera Alta provocan pérdidas de 4 millones en cultivos

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?