ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Els Ludi Saguntini comencen la seua 25a edició el dilluns 24 d’abril

Entre els dies 24 i 28 d'abril se celebrarà l'edició número 25 dels Ludi Saguntini, que comptarà amb la celebració del 26é aniversari del Festival de Teatre Grecollatí, compost per onze actuacions
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 19, 2023
223 vistas
7 Min lectura
Compartir en:
1354 sagunt ludi saguntini 2023

Els Ludi Saguntini tornen en 2023 entre els dies 24 i 28 d’abril per a celebrar el seu 25é aniversari, incloent-hi el 26é Festival de Teatre Grecollatí, que tindrà el seu acte de clausura el 17 de juny. De manera simultània, es duran a terme diversos tallers didàctics de cultura clàssica, organitzats per l’Associació Ludere et Discere. Paral·lelament, es duran a terme activitats organitzades per l’Associació Prósopon Sagunt, només per a l’alumnat inscrit en el Festival de Sagunt.

Tant els Ludi Saguntini com el Festival de Teatre Grecollatí estan organitzats per l’Associació Ludere et Discere i la Domus Baebia, junt amb Prósopon Sagunt, i compten amb el suport de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, l’Ajuntament de Sagunt i empreses patrocinadores, així com entitats i personal voluntari.

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, i el regidor delegat d’Educació, Josep Manuel Tarazona, han participat en la presentació dels Ludi Saguntini junt amb la directora general d’Innovació Educativa i Ordenació de la Conselleria d’Educació, Reis Gallego; el president de l’Associació Ludere et Discere, Germán González; la presidenta de Prósopon Sagunt, Isabel Pérez; i el director del CEFIRE de Sagunt, Vicente Lorenzo.

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha ressaltat que els Ludi Saguntini són «un projecte educatiu i formatiu a tots els nivells perquè és una experiència en la qual tots i totes descobrim noves maneres de comunicar, de traslladar coneixements i de continuar creixent». En eixa mateixa línia ha parlat la directora general d’Innovació Educativa i Ordenació de la Conselleria d’Educació, Reis Gallego, qui ha afirmat que Sagunt és un referent d’innovació educativa, permetent que l’ensenyament traspasse les parets de les aules. «Com sabeu Sagunt té un vessant cultural i educatiu molt potent al voltant de la cultura clàssica, reconegut i que és únic en tota Europa», ha afegit el regidor delegat d’Educació de l’Ajuntament de Sagunt, Josep Manuel Tarazona.

«És un esdeveniment a escala estatal molt important i potent», ha comentat Reis Gallego, atés que un total de sis companyies de tot Espanya representaran les onze actuacions programades dins del XXVI Festival de Teatre Grecollatí que es podran veure en el Teatre Romà de Sagunt entre els dies 24 i 28 d’abril, a més de l’acte de clausura del dia 17 de juny. La presidenta de Prósopon Sagunt, Isabel Pérez, ha explicat les peces que es representaran, destacant la que farà el Grup Kosmos, de l’IES Districte Marítim de València, que complix 20 anys.

El 26é Festival de Teatre Grecollatí començarà el dilluns 24 d’abril a les 12.00 hores amb la representació de l’obra Antígona, de Sòfocles, a càrrec del Grup Europa de Madrid. Esta obra «és un projecte d’integració de diferents estudiants d’Europa, representant a més de 18 nacionalitats», tal com ha comentat Josep Manuel Tarazona. Li seguirà, a les 16.30 hores, l’obra El gorgojo, de Plaute, duta a terme pel grup Helios Teatre, també de Madrid.

El dia 25 d’abril s’iniciarà amb l’obra Electra, de Sòfocles, a les 12.00 hores, representada pel grup Noite Bohemia de l’IES Menéndez Pidal de la Corunya. A la vesprada, a les 16.30 hores serà l’hora de l’obra Anfitrión, de Plaute, a càrrec també del grup Noite Bohemia. El dimecres 26 d’abril, a les 12.00 hores, es representarà l’obra Las Troyanas, d’Eurípides, per part del grup Kosmos, de l’IES Districte Marítim de València. El mateix grup serà el protagonista de l’obra de les 16.30 hores, Tesmoforias, d’Aristòfanes.

Per al dijous 27 d’abril serà, a les 12.00 hores, l’obra Áyax, de Sòfocles, a càrrec del grup Balbo Teatro, d’El Puerto de Santa María (Cadis). A les 16.30 hores, el mateix grup gadità representarà l’obra El mercader, de Plaute. L’últim dia, el 28 d’abril, a les 11.30 hores tindrà lloc la Pompa i Totum Latine. A les 12.00 hores serà el torn de l’obra Cásicos de la luna, a càrrec del grup Clásicos Luna, de l’IES San Pedro de Saragossa.

Sobre els tallers de cultura clàssica que es desenvoluparan simultàniament en els Ludi Saguntini ha parlat el president de l’Associació Ludere et Discere, Germán González. En la 25a edició dels Ludi Saguntini hi haurà un total de 14 tallers: la plaça dels déus, cuina, ceràmica grega, dansa, edats, temps, joieria, escriptura, higiene, mosaics, militaria, indumentària, ciència i teatròpolis. A més, hi haurà 13 spatia, amb temàtiques similars als tallers. Hi haurà tres torns de tallers de 9.30 hores a 14.00 hores. A més, en la plaça Cronista Chabret hi haurà un fòrum lliure on hi haurà jocs romans i un lloc on l’alumnat es podrà vestir de romà.

Una altra novetat és la cessió que ha fet l’Ajuntament de Sagunt del Casal Jove de Sagunt per al desenvolupament d’estes activitats. Després de la seua realització, els estudiants podran realitzar comprovar el seu aprenentatge a través de l’aplicació Kahoot!. Així mateix, cal ressaltar el suport de la Universitat de València als Ludi Saguntini, ja que enguany seran 120 els monitors universitaris que estiguen involucrats en el projecte.

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, també ha volgut incidir en els diversos vessants que tenen els Ludi Saguntini: «També és un projecte de divulgació de la nostra cultura clàssica en el qual el teatre juga un paper imprescindible. Així mateix, és un projecte turístic, ja que ens ajuda a posicionar-nos i a valorar tot allò que tenim. I, finalment, també és un projecte d’autoestima perquè ens recorda el patrimoni material i immaterial que té la nostra ciutat».

Tags: admin València

Lo + leído

Del barro a los escenarios: la cultura lidera la recuperación emocional de Chiva tras la dana

Un año después de que la catástrofe de la DANA pusiera a prueba la resistencia…

Qué valoramos en una cuidadora interna en Valencia

Cuando una familia busca apoyo para el cuidado diario de una persona mayor, no solo…

La Fundación Trinidad Alfonso lanza el FER 2026 con el foco en Los Ángeles y los “sueños reales”

El Proyecto FER ya tiene equipo para 2026. La iniciativa impulsada por la Fundación Trinidad…

Otras noticias

presentaciocartell e1775808845163
CollaCulturarteEl Camp de Morvedre

Faura lanza Ara Circ, un nuevo festival de circo contemporáneo

Por Pau Gómez
edificio bachillerato 8
El Camp de Morvedre

Canet salda los 2,2 millones por el caso Mas Camarena y cierra un litigio de años

Por Javier Ruiz
Entorn restaurat del Castell i del Teatre Romà de Sagunt.
El Camp de Morvedre

D’Arse a Saguntum: la ruta que obri Sagunt per la Setmana Santa que connecta l’origen iber del castell amb el Teatre Romà

Por Toni Cuquerella
Reunión de la ministra de Igualdad con el colectivo Semana Santa Inclusiva.
ComarcalEl Camp de Morvedre

El Gobierno llevará ante la Fiscalía el veto a las mujeres en la Cofradía de la Purísima Sangre de Sagunt

Por Toni Cuquerella
Torrent Semana Santa 6
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa Safor

Guia de la Semana Santa 2026 en la provincia de Valencia: los pueblos y actos imprescindibles

Por Javier Ruiz
Un agent en el complex 'l'Alemany' de Sagunt, on es va produir l'homicidi.
ComarcalEl Camp de Morvedre

Cinc detinguts per l’homicidi del violinista de carrer nord-americà que vivia en un complex industrial abandonat de Sagunt

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?