ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

La filial de Volkswagen que construirà la gigafactoria de bateries de Sagunt s’associa a la patronal valenciana CEV

El president de la patronal, Salvador Navarro, ha agraït la incorporació de la companyia a la CEV com a part de la seua "estratègia d'integració" en el teixit socioeconòmic valencià
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 27, 2023
312 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
7309 sagunt cev gigafactoria volkswagen

El comité executiu de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV) ha aprovat aquest dijous l’adhesió a la seua base associativa de PowerCo, l’empresa de bateries del grup Volkswagen que instal·larà la seua planta a Sagunt.

La decisió arriba després de la reunió de treball mantinguda entre el conseller delegat i el director financer de PowerCo a Espanya, Thomas Dahlem i Javier Rivera, amb el president de la CEV, Salvador Navarro, i la secretària general, Esther Guilabert.

En aquesta trobada s’han abordat els reptes conjunts en els quals treballaran totes dues entitats en relació amb la transformació del sector de l’automoció a la Comunitat Valenciana i l'»aposta decidida» per la mobilitat sostenible i l’electromobilitat, segons ha informat la patronal en un comunicat.

Salvador Navarro ha agraït la incorporació de la companyia a la CEV com a part de la seua «estratègia d’integració» en el teixit socioeconòmic de la Comunitat Valenciana i ha assegurat que «la planta de bateries és el revulsiu» que necessitava el teixit productiu de la regió «per a transformar-se i reduir distàncies» amb els seus «competidors».

«L’arribada de PowerCo situa a la Comunitat Valenciana a l’avantguarda d’una indústria de futur, la de la mobilitat sostenible, i enforteix a tota la cadena de valor del sector de l’automòbil. S’obri un ventall d’oportunitats per a moltes companyies i tindrà un efecte d’arrossegament sobre altres empreses de sectors diversos com el químic, el logístic o el de les renovables», ha afegit.

Per part seua, Dahlem ha incidit en què després d’iniciar l’activitat de PowerCo a Espanya a principis de 2023, així com els treballs de construcció de la gigafactoria, un dels objectius actuals de l’empresa és «avançar en la integració de la companyia en el teixit econòmic i social de Sagunt i de la Comunitat Valenciana».

A més, Dahlem ha apostat per «ampliar» la «col·laboració amb les universitats i centres d’investigació valencians per a convertir a la regió en un ‘hub’ mundial de la electromobilitat i que tindrà en el centre de formació Campus Battery la seua màxima expressió».

Entre els temes que han tractat durant la reunió destaca també la «necessària» expansió de la infraestructura de recàrrega elèctrica per a assegurar l’adopció del vehicle elèctric entre la ciutadania; la importància de la col·laboració públic-privada per a la transformació del sector de l’automoció a Espanya i a la Comunitat Valenciana; així com l’impacte socioeconòmic i la palanca de creixement que suposarà la posada en funcionament de la gigafactoria i del futur parc de proveïdors en termes d’ocupació, PIB i contribució a la balança comercial.
Després de l’obertura de la seua oficina a València i traslladar la seua seu social a la Comunitat Valenciana, la companyia ja ha iniciat el procés de contractació de personal per a la gigafactoría i ha realitzat diverses jornades informatives per a donar a conéixer el projecte de la planta de fabricació de cel·les de bateria als agents socials, educatius i de la societat civil de Sagunt i Castelló.

La gigafactoria, que forma part del programa ‘Future: Fast Forward’ del grup Volkswagen i Seat juntament amb altres socis, mobilitzarà un total de 10.000 milions d’euros per a avançar en la transformació de la indústria automobilística espanyola cap a la mobilitat elèctrica utilitzant per a això tecnologies capdavanteres i innovadores.
La planta de PowerCo Sagunt permetrà la creació de més de 3.000 llocs de treball directes i més de 20.000 indirectes i tindrà una capacitat inicial de producció anual de 40 gigavatios hora amb la qual es proveirà a les plantes d’automòbils del grup Volkswagen a Martorell (Catalunya) i Landaben (Navarra).

Tags: admin València

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el viernes 14 de agosto

La previsión meteorológica en Requena para el viernes 14 de agosto anuncia una jornada muy…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el viernes 14 de agosto

La previsión meteorológica en Gandia para el viernes 14 de agosto apunta a intervalos nubosos…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el viernes 14 de agosto

La previsión meteorológica en Peñíscola para el viernes 14 de agosto indica un día poco…

Otras noticias

sagunt
CulturarteEl Camp de Morvedre

El Teatro Romano de Sagunt recibe este jueves el clásico ‘La dama boba’ dentro del festival Sagunt a Escena 2026

Por Adrián Lupiáñez
Sagunt
CulturarteEl Camp de Morvedre

‘Hamlet, una versión recontralibre’ llega a Sagunt a Escena con un elenco de actores con síndrome de Down

Por Adrián Lupiáñez
centavos c
CulturarteEl Camp de Morvedre

Coque Malla lidera ‘La ópera de los tres centavos’ en el Teatro Romano de Sagunt

Por Javier Ruiz
original greek andreu gomez 3 1200x800 1
CulturarteEl Camp de Morvedre

Sagunt acoge el estreno de ‘Original Greek’ y la propuesta participativa de Ángela Verdugo

Por Javier Ruiz
Faura
El Camp de Morvedre

L’eclipsi solar es podrà seguir a Faura des de l’entorn de l’Escorxador el pròxim 12 d’agost

Por Adrián Lupiáñez
2730 sagunt policia local baladre
El Camp de Morvedre

Sagunt aplicará la ordenanza de zonas de bajas emisiones desde septiembre

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?