ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva es converteix en l’epicentre de la investigació d’aigües residuals

La I Jornada d’Epidemiologia i Salut Pública mostra els avanços en l’anàlisi davant reptes com la pandèmia de la Covid-19
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 5, 2023
158 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
6868 xativa jornada empidemiologia salut publica

Xàtiva s’ha convertit aquest divendres en l’epicentre de l’anàlisi de les aigües residuals gràcies a la celebració de la I Jornada sobre Epidemiologia i Salut Pública duta a terme per part de l’Ajuntament de la mà de la Universitat Internacional de València (VIU) i de l’empresa Global Omnium.

L’esdeveniment ha servit per a presentar el projecte d’investigació ‘La monitorització del ARN del SARS-CoV-2 en les aigües residuals prediu la dinàmica dels resultats clínics i les infeccions en un context previ i posterior a la vacunació’, realitzat des de la VIU i des de Global Omnium, i en el qual la ciutat de Xàtiva ha tingut un paper destacat.

La cita s’ha dividit en quatre parts, on els diversos ponents han aprofundit sobre com l’Epidemiologia Basada en Aigües Residuals (EAR) ha desenvolupat un paper fonamental en la detecció primerenca del Covid-19 en la població. A més a més, durant el matí s’ha ressaltat que aquesta ferramenta ha permès la creació d’un sistema d’Alerta Primerenca mitjançant el qual s’ha pogut monitoritzar la circulació del virus a Xàtiva.

«Cada crisi és una oportunitat i en el cas de Xàtiva la crisi en la Covid-19 ens ha servit per a donar un impuls important a la investigació de futures pandèmies a través de les aigües residuals, convertint-nos en una ciutat pionera en aquest sentit», ha manifestat l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà, qui ha remarcat que «gràcies a aquesta experiència junt a la VIU, Global Omnium i Salut Pública, hem pogut desenvolupar un model predictiu molt avançat, model d’èxit que a més permet la seua aplicació a altres estudis de salut pública com ara el de la grip o el de la quantitat de substàncies addictives que es consumeixen a la ciutat».

Per la seua part, el Director de l’Institut d’Investigacions Biosanitàries de la VIU i investigador principal de l’estudi, Vicente Andreu, ha indicat que «ha sigut un repte científic a la par que una experiència enriquidora on diferents perfils clínics, investigadors bàsics, epidemiòlegs i bioinformàtics han aportat el seu coneixement amb l’objectiu de dotar a la societat de noves eines amb les quals fer front a futurs brots i pandèmies».

El regidor de Sanitat de l’Ajuntament de Xàtiva, Doctor i un dels investigador d’aquest estudi epidemiològic, José Vicente Benavent, ha explicat que «no som conscients de la quantitat d’informació que podem aconseguir amb l’anàlisi de les aigües residuals, i la gran ferramenta per al present que açò suposa per als ajuntaments en el mode de gestionar la prevenció i la promoció de la salut ciutadana, a més de la informació que podem donar als Serveis de Salut Públic de l’Administració».

Amb aquests resultats, els experts podran elaborar models predictius l’objectiu dels quals serà ajudar en la presa de decisions a les autoritats sanitàries front a nous brots, anticipant-se a la necessitat de mesures restrictives o a la previsió de necessitats sanitàries, ocupació en UCIs i hospitalitzacions. A més, gràcies al fruït del gran treball desenvolupat per l’equip d’investigadors, els resultats del projecte seran publicats en la reconeguda revista Science of the Total Environment.

«Cal ser capaços d’investigar problemes sanitaris que tinguen una aplicació directa en benefici de la salut de la població, i en aquest cas es demostra que l’anàlisi d’aigües residuals és vàlid per a pal·liar la manca d’informació i la incertesa», ha defensat el Degà de la Facultat de Ciències de la Salut de la VIU, Vicente Antonio Gea Caballero.

Per últim, el CEO de l’empresa Global Omnium, Dionisio García Comín, ha assegurat que «el clavegueram s’ha mostrat un aliat per a previndre malalties i salvar vides», a més de posar en valor la importància d’aquest treball coordinat i conjunt des de la ciència, l’empresa i les administracions «que sens dubte mereixia una jornada com aquesta».

Tags: admin Aigües

Lo + leído

Aldaia impulsa la digitalización segura con WhatsApp e IA en un taller práctico

Aldaia ha acogido hoy un taller intensivo sobre uso estratégico y seguro de WhatsApp con…

La Generalitat inyecta 11 millones en la nueva planta de Campofrío en Utiel que sustituirá a la de Torrent, devastada por la dana

La Generalitat Valenciana ha aprobado una inyección 11 millones de euros en ayudas directas a…

Lanzan Reset Alzira para mejorar la salud mental de los jóvenes tras la DANA

El Ayuntamiento de Alzira, a través de la Regidoria de Joventut, ha presentado Reset Alzira,…

Otras noticias

Una de les càmeres instal·lades als accessos del Carraixet a Xàtiva.
La Costera

Xàtiva reforça la seguretat: Càmeres LPR intel·ligents blindaran Bixquert i els accessos del Carraixet

Por Toni Cuquerella
Visita del conseller de Sanitat a l'Hospital d'Ontinyent.
La CosteraLa Vall d'Albaida

Reforç sanitari: Xàtiva-Ontinyent activa incentius per a captar talent i cobrir el dèficit de professionals

Por Toni Cuquerella
Xelo Angulo, regidora de Seguretat Ciutadana.
La Costera

Antifrau arxiva la denúncia contra l’Ajuntament de Xàtiva: avala l’actuació de l’edil de Policia Local i no hi va haver conflicte d’interessos

Por Toni Cuquerella
Ple de Pressupostos de Xàtiva.
La Costera

Llum verda al pressupost rècord de Xàtiva 2026: 39,6 milions i 5,5 en inversions

Por Toni Cuquerella
Porcs Senglars capturats a Xàtiva.
La Costera

No només caça: El pla “ètic” de Xàtiva per frenar la plaga de senglars aconsegueix 36 captures en una jornada

Por Toni Cuquerella
Amor Amorós, Roger Cerdà i Ignacio Reig, en la presentació dels pressupostos de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva consolida una dècada de «pressupostos de progrés»: 39,63 milions per 2026 centrats en inversions i lluita contra les retallades socials

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?