ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Plana Baixa

Vila-real no celebrarà cap acte oficial pel 9 d’Octubre un any després de voler institucionalitzar-lo

Toni Cuquerella
Por
Toni Cuquerella
Publicado octubre 7, 2025
492 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Celebració del 9 d'Octubre en Vila-real l'any 2024.
Celebració del 9 d'Octubre en Vila-real l'any 2024.

La Junta de Portaveus de Vila-real, amb representants dels quatre partits amb presència a l’Ajuntament (PSPV, PP, Compromís i Vox), ha acordat per consens no celebrar enguany cap acte institucional amb motiu del 9 d’Octubre. La decisió s’ha pres “en pro del consens, el diàleg i la unió davant la història comuna i l’orgull de ser valencians”, segons un comunicat municipal, que han subratllat que “no hi ha tradició històrica a la ciutat d’organitzar iniciatives eixa jornada”.

La decisió arriba just un any després que l’Ajuntament de Vila-real anunciara la seua intenció d’institucionalitzar la commemoració del 9 d’Octubre amb un acte al jardí del País Valencià, en el marc del 750é aniversari de la fundació de la ciutat. Aquella proposta, que també va nàixer del consens polític, pretenia consolidar la data com un referent anual per a la ciutadania i un símbol d’orgull valencià.

No obstant a aquest acte institucional no van acudir finalment ni els membres del PP ni de Vox. Des del PP es va manifestar que es feia “un ús partidista d’una institució com l’ajuntament” pel fet de que el dia abans de la celebració l’Ajuntament de Vila-real publicara un missatge en el que incloïa el terme “País Valencià”. Des de l’extrema dreta Vox també va anunciar la seua absència qualificant l’acte de “pancatalanista”.

Com a alternativa, els grups municipals treballaran en l’elaboració d’un document conjunt, redactat pel regidor de Normalització Lingüística, Santi Cortells, que puga ser signat per totes les formacions polítiques del consistori. Aquest text simbolitzarà el compromís compartit amb la identitat i la cultura valencianes.

Actes alternatius

Tot i que enguany no hi haurà acte institucional el dia 9, des de l’equip de govern han recordat que la ciutat continua celebrant activitats relacionades amb la cultura i la llengua, com el Correllengua —tant l’escolar com el cívic, previst per al 8 d’octubre a la vesprada— o la Plaça del Camacuc, que tindrà lloc el 25 d’aquest mes.

A més, Vila-real manté com a cita central del seu calendari festiu la commemoració del seu aniversari fundacional al voltant del 20 de febrer, amb una ofrena cada vegada més multitudinària i noves propostes com el Fem Xulla, per “potenciar el nostre aniversari com a ciutat”, segons destaquen des del consistori.

Tags: 9 d'Octubre Toni Cuquerella Vila-real

Lo + leído

El renaixement de la platja de l’Auir: així és l’ambiciós pla de Gandia per restaurar 24 hectàrees de costa verge

L'Ajuntament de Gandia ha iniciat oficialment aquesta setmana els treballs de la Fase I del…

De la mítica Luger al Winchester: el «museo» de armas ilegales descubierto en una casa de campo de Alzira

La Policía Nacional ha desmantelado un arsenal clandestino en una vivienda rural de Alzira, donde…

Caixa Ontinyent duplica el seu pressupost d’obra social i destina 1,7 milions a la futura Facultat de Veterinària

Caixa Ontinyent ha anunciat un desplegament de recursos per a aquest exercici, elevant el seu…

Otras noticias

Jorge Alarcón y Carla Gascó, regidors de Borriana.
La Plana Baixa

Els dos regidors de Compromís de Borriana passen al grup de no adscrits en un Ajuntament governat pel PP en minoria

Por Toni Cuquerella
Congrés dels Diputats.
La Plana Baixa

Com l’alcaldessa de Llaurí dona un baló d’oxigen a Pedro Sánchez al Congrés dels Diputats

Por Toni Cuquerella
Campo mandarinos
AgronewsLa Plana Baixa

La Unió denuncia el robo de 36.000 kilos de mandarinas Clemenvilla en dos fincas de Betxí

Por Agronews
citricola2
AgronewsLa Plana Baixa

Almenara bonificarà amb un 50% la taxa agrícola dels terrenys rurals que es mantinguen en bon estat

Por Agronews
Palacio de Congresos de Peñíscola
Comunitat ValencianaCulturarteEl Baix MaestratL'AlacantíLa Plana BaixaNavidadValencia

Las tarjetas regalo del Institut Valencià de Cultura, una opción cultural perfecta para estas Navidades

Por Javier
Les noves infraestructures contribuiran a l'agricultura sostenible en la Vall d'Uixó.
La Plana Baixa

El reg sostenible del futur: la Vall d’Uixó serà pionera a Espanya a aprofitar l’aigua depurada per a l’agricultura

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?